Chilli_13 Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Dom flesta stora konstnärer var/är mer eller mindre knäppa. Japp, även en många skådespelare är mer eller mindre knäppa §Frenzy: Japp han blev mer eller mindre knäpp precis innan han gjorde den, han skrev nån Dikt/Berättelse om den tavlan också nån kanske kan söka upp den och posta orkar inte nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Mmm jaja men jag drog upp tråden för att se fler bilder. Inte för att ni skulle diskutera om hur mycket man känar som en knäpp konstnär Redigerad 19 juni, 2005 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Bilden är en mosaik av döda soldater i Irak-kriget. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/the_war_president_hires.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 (redigerad) Bilden är en mosaik av döda soldater i Irak-kriget. BILD Sådan 'konst' är fin Edit. Orka bild-quote Redigerad 20 juni, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Var på konstmuseét i GBG alldeles nyligen. Köpte en "bok" med Salvador Dalí målningar man kan rama in. Kan lägga upp bilderna imorrn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Edward Hopper tycker jag gör fantastiska målingar, längtar till dagen då jag kan lägga vantarna på en.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Picassos målningar e fina... varför gör han så fult? typ missbildade människor o så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Bilden är en mosaik av döda soldater i Irak-kriget. *BILD* Sånna bilder är råcoola! Slänger upp en jag hade på burken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 (redigerad) Ni vet alltså inte vad surrealism är, eller? Läs! Jag uppfattar surrealism som ungefär att, målningarna väcker gamla drömmar och känslor, fast själva målningen inte har nåt med din dröm att göra. Är det ungefär så? Har jag rätt? Edit: Stellan, fin bild Redigerad 15 juli, 2005 av Mr Wise Guy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 15 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Dangerboy postar en bilder på dangergirl: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2005 Jag uppfattar surrealism som ungefär att, målningarna väcker gamla drömmar och känslor, fast själva målningen inte har nåt med din dröm att göra. Är det ungefär så? Har jag rätt? Edit: Stellan, fin bild Njae... Det försöker återspegla en öververklighet någonstans mellan dröm och verklighet. Ugnefär den verklighet som råder i vårt undermedvetna där varken finns logik eller vetenskap (våra drömmar kommer från vårt undermedvetna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2005 Dubbelpost, men whateva... Måste bara säga (igen) att surrealism är grymt, underbart vackert! Dessto mer jag kollar på surrealistiska målningar, dessto mer gillar jag det! All konst är kommunikation - målningar försöker alltid säga oss något. Surrealism försöker på något sätt tala till vårat undermedvetna. För mig är konst ett sätt att säga saker via bilder; att uttrycka sig illustrativt. Även om vi inte alltid förstår budskapet kan vi förmodligen tolka det på ett annat sätt, utan att vi märker det. Dom bästa konstnärerna är dom som kan måla och få det som dom vill att det ska se ut. Om man bara målar det man kan så känns det meningslöst och sjukligt. Givetvis har alla rätt att måla, men då gäller det att man har, mer eller mindre, passion för det man målar. Måste även posta länkar till hemsidor som har målningar från två av mina favoritkonstnärer: Rene Magritté Salvador Dalí <--- Över 1000 målningar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Ett ord: Magnifik. http://img343.imageshack.us/img343/4233/danslecochontest3xp.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Hittade den här på DeviantART för någon månad sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Bilden är en mosaik av döda soldater i Irak-kriget. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/the_war_president_hires.jpg JJag hittade massa gubbar som var repeterade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Metallica efter cliffs död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Dog han i Sverige, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 JJag hittade massa gubbar som var repeterade Jag också. Då är det altså bekräftat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Dog han i Sverige, eller? Japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Denna är lite cool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts