Funnylin Skrivet 21 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2005 Det kallas Funktionalism eller Modernism. http://sv.wikipedia.org/wiki/Funktionalism Och optisk illusion eller synvilla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2005 Oh, fan såg inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_sage Skrivet 21 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2005 SPAM!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 http://home.freeuk.net/composer/imgold/hall.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 SPAM!! SPAM!! @jacker: huh? vad är det för nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Shit, det här fotot vart surrealistiskt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 (redigerad) HEHE... EDIT: Shit, doppelpost! Redigerad 20 maj, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 (redigerad) Tycker jag kan dra upp den här tråden. Anledningar: 1. Det var en "hot topic", Så många gillade den (eller?) 2. Det finns säkert mycket fler bilder vi här på gtasajten gillar. 3. Det var inte såå länge sen sista inlägget postades. Så fortsätt lägg upp bilder... Scream http://www.uni-geophys.gwdg.de/~gkaufman/neat_stuff/pics/art/the_scream_munch.jpg Redigerad 18 juni, 2005 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 (redigerad) -ismer inom konsten Dadaism Experssionism Fauvism Funktionalism Futurism Kubism Modernism Surrealism Symbolism Alla jag kommer på. Redigerad 19 juni, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Scream Ah ! Skriet ! Jävla fin tavla enligt mig... Han som målade den blev väl knäpp sen? eller var knäpp när han målade den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Dom flesta stora konstnärer var/är mer eller mindre knäppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Jag vet inte så mycket om Scream tavlan men den e fin Hmm... Ska se om jag hittar mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Dom flesta stora konstnärer var/är mer eller mindre knäppa. Jo men han blev riktigt sinnesjuk har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Det är möjligt. Konst är mer en bara måleri, det är så mycket mer. Angående knäpphet försökte den spanska surrealisten Salvador Dalí få folk att tro att han var... Ja, knäpp. Han lyckades ganska bra också. Bl.a höll han en föreläsning i dykardräkt och dessutom höll han på att kvävas i den. Picabia skruvade isär en klocka, doppade delarna i bläck, och gjorde avtryck på ett papper med dem, vilket utgjorde konstverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Det är möjligt. Konst är mer en bara måleri, det är så mycket mer. Klart det är. Precis som musik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Det har du rätt i. Den här tråden har börjat handla om konst och dess olika inriktningar. Men det är fritt fram för alla att posta (nästan) vilka bilder dom vill, och diskutera bilder, konst, etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Det sjuka är att om Du heter Picasso, och har en tavla med vit duk och ett rött streck på, tjänar du drygt en halv miljon svenska kronor. Heter du Adam Svensson, har en tavla med vit duk och ett rött streck på, tjänar du knappt en tia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Förmodligen för att konstnärer kan framkalla en annan känsla med ett rött sträck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Det sjuka är att om Du heter Picasso, och har en tavla med vit duk och ett rött streck på, tjänar du drygt en halv miljon svenska kronor. En av mina katter heter Picasso Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Det sjuka är att om Du heter Picasso, och har en tavla med vit duk och ett rött streck på, tjänar du drygt en halv miljon svenska kronor. Heter du Adam Svensson, har en tavla med vit duk och ett rött streck på, tjänar du knappt en tia. Men dom flesta konstnärerna vart ju "kända" efter sin död. Så om 100 år kanske dom hittar adams tavla uppe på vinden i ett hyreshus som ska rivas Redigerad 19 juni, 2005 av _-MadeMaN-_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts