Mikolan Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 (redigerad) Min favorit bg Redigerad 15 april, 2005 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Dom två mest kända surrealistiska målningarna, får jag inte glömma. Minnets Envsihet http://www.disajn.com/Nr1-2004/dali1.jpg Wilhelm Tells gåta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Eftersom det är en bildtråd så: Bilden är från år 1963... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Eftersom det är en bildtråd så: Bilden är från år 1963... Förstår inte det fantastiska med bilden? Dom var inte helt efterblivna på den tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Wilhelm Tells gåta Vi har den uppsatt i skolan utanför bildsalen, plus en massa andra surrealistiska bilder! Alla brukar garva åt hans arsle! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Jo, den är kul när man inte vet vad surrealism är. Men jag tycker den är grym (misstolka inte det nu!). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 .surrealism.. måste vara när konstnärer drar i sig för mycket syra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Ser ju ut som en dalle konstiga bilder! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 (redigerad) Ni vet alltså inte vad surrealism är, eller? Läs! Redigerad 15 april, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 (redigerad) Surrealism är då gränsen mellan dröm och verklighet suddas ut... En affisch till Luis Bunuels film Le Charme discret de la bourgeoisie. Fin! Haft den som visningsbild på MSN. Editation. Så ja... Redigerad 15 april, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 (redigerad) Ja, verkligheten bortom verkligheten. En sorts öververklighet. 'Sur' är franska och betyder 'Över', alltså Surrealism= Öververkligt. Surrealisterna är starkt inspirerade av Freuds ideér om det undermedvetna självslivet. Redigerad 15 april, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 . xPisc: hahah snyggt själv tycker jag mest om minimalism http://browse.deviantart.com/wallpaper/min...rder=9&limit=24 Säger lika som dig.. tack för den hel söta sidan oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 http://home.freeuk.net/composer/artist/img/cucumber.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 http://home.freeuk.net/composer/artist/img/cucumber.jpg Den där var fan mystisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Det är en surrealistisk målning, har jag postat några andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 http://home.freeuk.net/composer/artist/img/cucumber.jpg Snabb sammanfattning: Himmelen har moln formade som fåglar(?) Längre bort bryts(?) den av ett öga(?) Berget ska troligen föreställa en näsa och stranden en mun. Längre ner på bilden är där en grön penna(?) och vid spetsen en bläckfläck(?) I det undersvänstra hörnet finns en sten(?) där det sticker ut sköldpaddhuvud och en orm(?) Det är vad jag ser iaf... Klyddig bild iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Den äör pervers den bilden.. jag ser det som näsan... sen pattar och sen lår Ingen som håller med ? Det är u förfan en tjej som ligger och särar på benen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Minimalism är coolt. Popkonst KAN vara coolt. Surrealism är jobbigt, men en del är snygga iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Frenzy & xstreem: Baaah... Det är vad ni ser! BTW så finns det en surrealistisk film som heter 'Den andalusiska hunden'. Den är rätt känd, specielt denna scen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Frenzy & xstreem: Baaah... Det är vad ni ser! BTW så finns det en surrealistisk film som heter 'Den andalusiska hunden'. Den är rätt känd, specielt denna scen. Oh, den ja. Jävligt kuslig stämning över den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts