AE_Dave Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 I taskmanagern står det att applikationen "Systemets Vänteprocess" drar mellan 70 - 99 % av CPU'n. Det har icket varit så förut, och det är även så för 3 av mina kompisar och de har det KONSTANT... Är det att hårddisken automatiskt ändrat filhanteringspryl eller vad den nu gör? Eller att cpufläkten är för svag? Eller att jag fått nån typ av virus? Jag har hört att det finns virus som sätter sig ovanpå systemfiler som t.ex. svchost.exe eller Systemets Vänteprocess då, och att de utnyttjar CPUn ganska extremt. Är detta sant? Jag har i och för sig plockat ut en av mina fläktar ur datorn för att titta hur det går och det har funkat bra i nån månad eller 3 veckor nåt sånt nu, men nu börjar den leva om som sat*n och plus det där med cpuanvändningen, och även går den jäkligt segt ibland... Finns det något sätt att fixa det här på? Bör jag sätta in den gammla fläkten igen? Eller nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Amagad .. tänkte PRECIS göra en identisk tråd .. sen såg jag denna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Den ligger på minst 90 % användning för mig hela tiden, det ska väl snarare vara så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Den ligger på minst 90 % användning för mig hela tiden, det ska väl snarare vara så? Haha, nej. Min idlar på 0-5% AE_Dave: Scanna efter virus och kolla temperaturen ( http://ftp.sweclockers.com/index.php?actio...er=name&srt=yes ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Jag lider inte av det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MaTTe_Gta Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Haha, nej. Min idlar på 0-5% AE_Dave: Scanna efter virus och kolla temperaturen ( http://ftp.sweclockers.com/index.php?actio...er=name&srt=yes ) Antagligen har du en förbannat slö dator. Systemets vänteprocess tar den kraft som inte används av datorn. Så 90+ är fullt normalt fall man inte spelar eller kör krävande program. Men du kanske sitter på en 300mhz:are med photoshop och doom 3 igång. Stackare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Systemets vänteprocess visar hur mycket processorn inte arbetar, med andra ord jobbar din processor mindre ju mer den processen används. Förväxla dock inte vänteprocessen med CPU-användning som är det rakt motsatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Antagligen har du en förbannat slö dator. Systemets vänteprocess tar den kraft som inte används av datorn. Så 90+ är fullt normalt fall man inte spelar eller kör krävande program. Men du kanske sitter på en 300mhz:are med photoshop och doom 3 igång. Stackare. Jag sitter på en GeForce 4 4200ti 128 mb 512 mb ddr Ram 120 gb HD (C:a 60 gb kvar, 59.8 för att vara exakt.) AMD Athlon xp 2700+ Jag har kunnat spela Half-Life 2 på medel-högsta grafikinställningar med 1024x768 och Doom 3 på låg-medel med 800x600 i upplösning, utan att det hackar och utan att datorn börjar hacka som sat*n. Så jag tror inte det är fel på min dator i sig, Är just nu de här två senaste dagarna jag börjat märka skillnad på hur datorn "mår". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MaTTe_Gta Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Jag sitter på en GeForce 4 4200ti 128 mb 512 mb ddr Ram 120 gb HD (C:a 60 gb kvar, 59.8 för att vara exakt.) AMD Athlon xp 2700+ Jag har kunnat spela Half-Life 2 på medel-högsta grafikinställningar med 1024x768 och Doom 3 på låg-medel med 800x600 i upplösning, utan att det hackar och utan att datorn börjar hacka som sat*n. Så jag tror inte det är fel på min dator i sig, Är just nu de här två senaste dagarna jag börjat märka skillnad på hur datorn "mår". Skrev jag till dig eller? nejust det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Wordar Arvid, helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Tji fick Curly... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 (redigerad) Antagligen har du en förbannat slö dator. Systemets vänteprocess tar den kraft som inte används av datorn. Så 90+ är fullt normalt fall man inte spelar eller kör krävande program. Men du kanske sitter på en 300mhz:are med photoshop och doom 3 igång. Stackare. AMD Athlon XP Barton 2500+ @ 3200+, 512mb TwinMOS PC3200, Radeon 9600Pro NawID: Inte direkt då, kolla den här posten. Redigerad 12 april, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MaTTe_Gta Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 AMD Athlon XP Barton 2500+ @ 3200+, 512mb TwinMOS PC3200, Radeon 9600Pro Usch då, då dög det nog inte att köra Photoshop och Doom 3 samtidigt då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Haha, nej. Min idlar på 0-5% Kolla den här posten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MaTTe_Gta Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Tji fick Curly... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 (redigerad) Och tji fick jag ändå, jag skumläser som vanligt och får nu skämmas. Förlåt :"> Notera att jag inte läste Arvids post och trodde att det var CPU-anvädningen det handlade om Redigerad 12 april, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Och tji fick jag ändå, jag skumläser som vanligt och får nu skämmas :"> Det är lugnt, vi ska inte håna dig alltför länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 Skrev jag till dig eller? nejust det... Jaja, ursäkta mig då. Hur som helst, laddade hem ett program osm hette "CPUCooL" nånting sån't. Det står, Temp1: 42.0 - 43.0 *C Temp2: 28.0 *C Temp3: 28.0 *C Temp Sens 0: 25.0 *C % CPU-Time 1: 3.5 - 58.0 Comm rec: 0.00 % Comm trans: 0.00 % Comm CRC: 0 CRC Comm tot rev: 0 kb/s Comm tot: 0 kb/s Mem. Avail.: 321.63 MB Mem. Page: 20.94 MB Disk Read: 0.062 kb/s Disk Write: 0.000 kb/s Server total: 0.000 mb/s Client Total: 0.000 mb/s Pager pag: 85 - 87 P/s Current Freq.: 1143.8 MHz Och eftersom jag är ganska sämst på att läsa sån't där så, är det där bra eller dåligt? Kan det bero på att fläktisarna är för dåliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 (redigerad) AE_Dave = efter Ne de va dumt.... Systemets vänteprocess visar hur mycket processorn inte arbetar, med andra ord jobbar din processor mindre ju mer den processen används. Förväxla dock inte vänteprocessen med CPU-användning som är det rakt motsatta. Redigerad 12 april, 2005 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2005 AE_Dave = efter Ne de va dumt.... Jamen troligen, jag har ju inte haft det här problemet förut så blev ju nånting nytt. Nåja virusscannar nu i vilket fall som, tittar lá tillbaka in hit imorrn igen och tittar om nån rolig person har skrivit något. (Ovanstående är förstås solklart för alla men skrev bara nåt för att det inte skulle se ut som spam!) :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts