Jump to content

Topp 3 Idoler.

Frenzy
 Share

Recommended Posts

HAHAHA... Jag trodde du skulle fråga vilka som var Topp3's idoler! :wub:

Aja, jag har inga idoler direkt. Jag lyssnar på dom jag tycker är bra. :angry:

Grupper:

Franz Ferdinand

Black Sabbath

Rammstein

Låtar:

Franz Ferdinand - Take me out, This Fffire, Jacqueline, Come on home (live), Cheating on you. Inprincip alla deras låtar är bra.

Jag gillar väl också alla Black Sabbath och Rammstein's låtar, mer eller mindre. :shifty:

HAHAHA... Jag trodde du skulle fråga vilka som var Topp3's idoler! :wub:

Aja, jag har inga idoler direkt. Jag lyssnar på dom jag tycker är bra. :blink:

Grupper:

Franz Ferdinand

*sudda sudda* - Infinite Mass

*sudda sudda* - "None"

Låtar:

Franz Ferdinand - Take me out, This Fire. Infinite Mass - Bullet, No 1. Swartskalle, Inprincip alla deras låtar är bra.

Jag gillar väl också alla Infinite Mass's låtar, mer eller mindre. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om du menar idol som förebild t.ex. så får det bli :

1. Jay-Z

2. Common

3. Nas

Annars kan man lägga till personer som gör/ gjorde fantastisk musik, men som hade mindre intelligenta sidor, t.ex. 2Pac.

Tupac var/är smartare än vad många tror, han fick dock aldrig chansen att visa dom. Eller jo, det fick han. I vissa filmklipp bevisar han hur smart han är och hur smart han tänker.

Men men, alla får väl tycka som de vill. Intelligens är inte den viktigaste egenskapen här i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF ;P;P

jag har kollat igenom 4 sidor nu, och rätt många har bra musik smak, men vem som har dålig ska VI inte yttra oss om, då blir nån bara arg & sen låser dom väl tråden :'(

det jag e chackad över e att ingen, jag menar INGEN har nämnt Eminem ens ;)

jaja, alla har sina val, men cortez, du måste väl gilla eminem bättre än Xzibit??

Bästa Artister:

1.Eminem

2.Dr.Dre

3.D12

Bästa låtarna:

1.Eminem-Mockingbird (encore)

2.Dr.Dre-Get your money rihgt (Detox)

3.D12-Bitch (D12world)

PS. ville bara säga att Detox det blir Dr.dre's nya album som förväntas att släppas i slutet av året, men jag har några låtar redan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bara undrar, lyssnar ni på saker som bara låter bra eller lyssnar ni på vad dom sjunger också? Annars kan ni lika gärna börja lyssna på techno. :D

Ja, det är viktigt med både melodi och text (och att det framförs bra såklart). texten behöver inte vara om värsta filosofiska politikgrejerna, men den ska inte vara så puckad att man blir sur. som typ den där låten "These words are my own (...) I love you!" ;)

Så finns det ju låtar som inte handlar om något "verkligt", men de kan ju vara bra ändå, som Led Zeppelins "Stairway to heaven".

och techno? humpf, det låter ju inte ens bra ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personer jag ser upp till? Hmm, svår fråga...

1. Marlon Brando. Växte upp i ett fattigt hem, erövrade Hollywood, men lät det aldrig stiga honom ut huvudet. Då han vann en Oscar-statyett för sitt makalösa roll-porträtt i Gudfadern så kom han aldrig själv till utdelningen, utan lät en indiankvinna komma och ta emot den, och hålla ett tal om hur den amerikanska regeringen behandlade indianerna, Amerikas urbefolkning, illa. Kudos.

2. Antonio Montana. Påhittad karaktär, visst, men en förebild ändå. Från nolla till kung över södra Amerikas knarkhandel, paralleller kan dras till vilken bransch som helst.

3. Frank Sinatra. Skapade oförglömlig musik, sjöng den på ett oförglömligt vis, kämpade för svartas rätt i samhället under Apartheid. Det krävs stake. Han kallades inte "The Chairman Of The Board (Of Show Business)" för intet. Tillsammans med Dean Martin och Sammy Davis, Jr. (The Rat Pack) gjorde han även Las Vegas till ett av de hippaste ställena någonsin, och det skulle inte vara som det är idag om det inte för dessa tre män.

That's all, folks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, såg det inte i listan så jag trodde att du helt enkelt inte hört  talas om dom. (Hur kan man inte ha gjort det? ;) )

Ok... nej det finns massa band jag uteslöt där... dem som jag skrev var bara dem som kom upp i skallen först.

edit: ja hur kan man inte hört talas om dem.. :wacko:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor