AE_Dave Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 När jag startar upp en film här på datorn med Divx så står det ett felmeddelande som ser ut: [?] [X] "The File Contains Unknown Audiodata!" "The video file you are opening includes audiodata that is not recognized by the DivX Player." "The File contains following type of data:" "Audio Data: Tag 8192" "You may need to install a new audiocodec on your computer to listen to-" [stop Playback] [Play Video Only] I början av filens namn står -[XviD]-deity... Jag vet att XviD är divx baklänges men alltså, är xvid nån typ av ljudcodec? Var finns isåfall det codecet? Finns det några risker om man installerar det m.m.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 När jag startar upp en film här på datorn med Divx så står det ett felmeddelande som ser ut: [?] [X] "The File Contains Unknown Audiodata!" "The video file you are opening includes audiodata that is not recognized by the DivX Player." "The File contains following type of data:" "Audio Data: Tag 8192" "You may need to install a new audiocodec on your computer to listen to-" [stop Playback] [Play Video Only] I början av filens namn står -[XviD]-deity... Jag vet att XviD är divx baklänges men alltså, är xvid nån typ av ljudcodec? Var finns isåfall det codecet? Finns det några risker om man installerar det m.m.? Xvid och Divx är inte samma codec. Jag skulle rekommendera dig att mixa www.videolan.org med windows media player, de 2 tillsammans spelar det mesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 9 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Tackar tackar. Vi får väl se om det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Xvid och Divx är inte samma codec. Jag skulle rekommendera dig att mixa www.videolan.org med windows media player, de 2 tillsammans spelar det mesta. Menar du mediaplayer classic? för det finns inget sämre än windows media player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 XviD, DivX och QuickTime ingår i ACE Mega Codec Pack... rekommenderar skarpt att du installerar det paketet till din dator... men ta först bort alla nuvarande codecs som du har... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 http://download.divxmovies.com/ac3codec.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 10 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2005 Tackar tackar, iofs laddade jag hem nåt som hette "VLC player" från hemsidan Cortez skrev dit, och den funkade, behöver iofs inte något speciellt hightect prylar, hade ändå bara tänkt titta på filmen. Typ ett par minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts