Ceone Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Men förhelvete! Man ska inte bry sig hur många män och kvinnor som finns i riksdagen. Dom som är mest inresserade av politik och vill vara där inte vilket kön. Jag blir så förbannad på tv när dom säger : "Bara 3 av 10chefer är kvinnor vi måste göra nåt åt det!" Vote: NEGATIVT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 (redigerad) Men förhelvete! Man ska inte bry sig hur många män och kvinnor som finns i riksdagen. Dom som är mest inresserade av politik och vill vara där inte vilket kön. Jag blir så förbannad på tv när dom säger : "Bara 3 av 10chefer är kvinnor vi måste göra nåt åt det!" Vote: NEGATIVT! Jo, håller med om att könskvotering inte är speciellt lyckat. Men faktum är att många hellre anställer en man, även om en kvinna visats sig kompetentare för jobbet. Självklart måste vi göra något åt könsdiskriminering! Redigerad 9 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Jo, håller med om att könskvotering inte är speciellt lyckat. Men faktum är att många hellre anställer än man, även om en kvinna visats sig kompetentare för jobbet. Självklart måste vi göra något åt könsdiskriminering! Jag hade valt den som passade mest till jobbet, oavsett om det är en man eller kvinna. Men när jag hör ordet "feminism" som låter det som kvinnostyre. Partiet skulle heta "jämställningspartiet" eller nåt i den klassen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Du läser inte mina argument va, utan bara har fått det inprentat i hjärnan att feminism är något fult och framförallt skrämmande? Nej. Tänk efter. Får de lite makt, vill de bara ha mer. Och om alla stödjer dom, kommer de till makten, och då kommer männen bli underlägsna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Vote: Ingen åsikt orkar inte bry mig om politik längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Nej. Tänk efter. Får de lite makt, vill de bara ha mer. Och om alla stödjer dom, kommer de till makten, och då kommer männen bli underlägsna. Haha lyssna på dig själv "Får de lite makt, vill de bara ha mer" Här har vi nån som är rädd för starka kvinnor. Tror du att män är bättre politiker än kvinnor av just den anledningen att dom är män? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Haha lyssna på dig själv "Får de lite makt, vill de bara ha mer" Här har vi nån som är rädd för starka kvinnor. Tror du att män är bättre politiker än kvinnor av just den anledningen att dom är män? Vi har mer erfarenhet i alla fall. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Nej. Tänk efter. Får de lite makt, vill de bara ha mer. Och om alla stödjer dom, kommer de till makten, och då kommer männen bli underlägsna. Tror inte det kan bli det. Vem är det som skyddar politikerna? Svar: Polisen, polisen = män hela högen (nästan) Om dom kommer med massa sjuka förslag feministpartien skulle jag som polis aldrig skyddat dom mot arga män. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 (redigerad) Gillar inte klangen av varken feminism eller maskulism om det nu finns. Jämnstäldhet kan inte ett parti med bara kvinliga medlemmar ha hand om. Jämnstäldshetsfrågor ska partier med medlemmar från båda könen leda annars så skulle det se sjukt ut. Är för jämnstäldhet men är emot den "feministiska jämnstäldhet" som FI ska försöka driva. Redigerad 9 april, 2005 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Jag säger bara:Gudrum kan ta sig i anus! de e bra med jämnställdhet men ska vi inte ta och införa mans-skatt som hon föreslagit tidigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Jag säger bara:Gudrum kan ta sig i anus! W0rd! Kebabkurt har talat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 JA! www.alltomkebab.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Säg att dom får 10% av rösterna och får sina 20 mandat (eller hur många det nu skulle bli) Då skulle riksdagen ändå vara mansdomininerad. Jag hoppas att dom får en chans och jag hoppas att dom stannar kvar i riksdagen, utan att vara för stora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Usch jag kan inte tänka mig att ett feministiskt parti skulle bli lika strort som socialdemokraterna om ett par år. Kan man tänka sig feministerna i riksdagen, och dom bestämmer över hela Sverige :'( Då har dom envis jävlarna fått som dom vill "jämsäldhet mellan männ och kvinnor" men vd gör dom när dom inte känner sig underlägsna längre. Då skulle hela Sverige vara feminister och man skulle aldrig få starta ett maskulint parti, för så envisa är dom. Jävla alkisar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Usch jag kan inte tänka mig att ett feministiskt parti skulle bli lika strort som socialdemokraterna om ett par år. Kan man tänka sig feministerna i riksdagen, och dom bestämmer över hela Sverige :'( Då har dom envis jävlarna fått som dom vill "jämsäldhet mellan männ och kvinnor" men vd gör dom när dom inte känner sig underlägsna längre. Då skulle hela Sverige vara feminister och man skulle aldrig få starta ett maskulint parti, för så envisa är dom. Jävla alkisar Denna rädsla för att kvinnan ska bli stark. Du är ju som tagen från medeltiden. Dom kommer inte styra Sverige, dom kommer delta i omröstningar och komma med förslag. Jag tycker det är mycket mer skrämmande att moderaterna har näst störst inflytande på Sveriges politik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Denna rädsla för att kvinnan ska bli stark. Du är ju som tagen från medeltiden. Dom kommer inte styra Sverige, dom kommer delta i omröstningar och komma med förslag. Jag tycker det är mycket mer skrämmande att moderaterna har näst störst inflytande på Sveriges politik. Äsch vi alla tycker olika, men är det sant det du säger att dom bara kommer med förslag och röstningar kan man ju pusta ut :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 (redigerad) Vid valet 2010 kommer feministpartiet ta ut 46% av rösterna, tvångsavrätta Reinfeldt, förbjuda alla icke-feministiska partier, sätta fotbojja på alla män, förbjuda alla chefsyrken för män, sätta utt en orättvis skatt riktad mot män. Sen kommer dom införa en ny religon som heter feminismen. Alla kvinnor ska bli betraktade som indiska kor.... Å deras största gud heter Shyman... (skyman?)....................... Några invändningar? Obs, detta är bara en spekulation.... Redigerad 9 april, 2005 av Pimpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 (redigerad) Vid valet 2010 kommer feministpartiet ta ut 46% av rösterna, tvångsavrätta Reinfeldt, förbjuda alla icke-feministiska partier, sätta fotbojja på alla män, förbjuda alla chefsyrken för män, sätta utt en orättvis skatt riktad mot män. Sen kommer dom införa en ny religon som heter feminismen. Alla kvinnor ska bli betraktade som indiska kor.... Å deras största gud heter Shyman... (skyman?)....................... Några invändningar? Obs, detta är bara en spekulation.... Usch jag kommer drömma mardrömmar Det sköna är att risken är 0,0001 på miljonen att det händer (hoppas jag) Redigerad 9 april, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Vid valet 2010 kommer feministpartiet ta ut 46% av rösterna, tvångsavrätta Reinfeldt, förbjuda alla icke-feministiska partier, sätta fotbojja på alla män, förbjuda alla chefsyrken för män, sätta utt en orättvis skatt riktad mot män. Sen kommer dom införa en ny religon som heter feminismen. Alla kvinnor ska bli betraktade som indiska kor.... Å deras största gud heter Shyman... (skyman?)....................... Några invändningar? Obs, detta är bara en spekulation.... Pimpen: Jag försöker ha en serös debatt här. Get lost. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pimpen Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Och sen efter valet 2014 kommer dom sätta alla män i bur å lägga en bombmatta över alla länder som en gång varit rasistiska och skapa det tredjevärldskriget. Bilda union med Ryssland. Inta norge med enbart kvinnliga soldater. Satsa 50% av all skatt till att forska i Kvinna+Kvinna=Barn... Spekulationer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts