The Dude Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 (redigerad) Checka Fi:s FAQ om du är osäker Edit, checka deras faq innan så du inte vara votar efter dina fördomar om att feminism=manshat. Redigerad 8 april, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Vote: Ingen åsikt. Det är bra att det finns ett sånt parti. Ett parti som jobbar för jämställdighet mellan kvinnor och män. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Yay jämställdhet. Eller? Trodde jag... Bara kvinnor i ledningen? Jämställdhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Wörd SAAB. Jag tycker ett feministiskt parti ska ha några platser i rikstadagen. Jag är däremot lite tveksam över Gudrun. Hon är inte stabil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Har fått en negativ insällning, barakvinnor med som bara fnittrar när de blir frågade frågor i TV. Bah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Men blä, det där är inte jämlikhet. Om feministerna får sin vilja igenom blir det inte jämlikt, dock får kvinnorna ta över i princip allt, och männen får en position som till och med är lägre än den som kvinnorna håller nu. Inte så bra balanserat direkt. Jämställt Initiativ vore väl det bästa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Jag tycker hela partiet är ett SKÄMT, det som de visade upp i TV var bara skrattframkallande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 (redigerad) Bara kvinnor i ledningen? So? Det är ju inte direkt så dom kommer bilda en regering. Att deras representanter i Riksdagen bara är kvinnor är väl inget negativt. Det är redan majoriteten män där. Redigerad 8 april, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 So? Det är ju inte direkt så dom kommer bilda en regering. Dem förespråkar jämställdhet mellan könen och har bara kvinnor i ledningen. Bara jag som tycker det låter fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Hahahahah säger jag till feministerna som inte vet vad "Dress Mann" är. Och det här med att det skulle vara ett till rött parti under fyra procent spärren gör ju saken bara ännu roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Hahahahah säger jag till feministerna som inte vet vad "Dress Mann" är. Och det här med att det skulle vara ett till rött parti under fyra procent spärren gör ju saken bara ännu roligare Hmm vad menar du? Dessutom säger TEMO att idag skulle dom få typ 10% av rösterna, en bra bit över 4% spärren. Risken finns ju att dom slår ut vänsterpartiet och det vore kääs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Men blä, det där är inte jämlikhet. Om feministerna får sin vilja igenom blir det inte jämlikt, dock får kvinnorna ta över i princip allt, och männen får en position som till och med är lägre än den som kvinnorna håller nu. Inte så bra balanserat direkt. Jämställt Initiativ vore väl det bästa? Japp, håller med där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Dom ska inte styra Sverige utan leda feministiska frågor, då gör det väl inget att det bara är kvinnor. Det är rätt långt innan jämställdheten slår över så kvinnorna får majoriteten av makten så än så länge är deras arbete bara helt för jämställdhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Visst, jag är för en sån jämstäldhet. Men man behöver väl knappast ett femenistparti för att få jämställdhet mellan män och kvinnor? Och vissa av dessa "femenister" verkar vara mer nazister än femenister... Sånna som anser att män är skyldiga till alla världens problem och att dom bör jagas och skjutas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Ja, varför går vi inte bara tillbaka till stenåldern och gör som vi gjorde då... Ungefär så tänker dessa feminister. Bara att de ska ha den bestämmande rollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 (redigerad) Ja, varför går vi inte bara tillbaka till stenåldern och gör som vi gjorde då... Ungefär så tänker dessa feminister. Bara att de ska ha den bestämmande rollen. Du läser inte mina argument va, utan bara har fått det inprentat i hjärnan att feminism är något fult och framförallt skrämmande? Redigerad 8 april, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Är självfallet för jämställdhet. Men feminism känns lite hyckleriaktigt där överklasskvinnor står och vill belasta alla dagens män för århundraden av kvinnoförtryck. Lite "Kvinnor ska vara mer jämställda än män". Jämställdhet, inte omvänt förtryck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Är självfallet för jämställdhet. Men feminism känns lite hyckleriaktigt där överklasskvinnor står och vill belasta alla dagens män för århundraden av kvinnoförtryck. Lite "Kvinnor ska vara mer jämställda än män". Jämställdhet, inte omvänt förtryck! Håller med där också. Våran gympalärare låter tjejerna i klassen bestämma hur vi ska lägga upp innebandyspelet på lektionen och säger att "killarna inte ska få bestämma vad tjejerna vill göra"... !! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 Håller med där också. Våran gympalärare låter tjejerna i klassen bestämma hur vi ska lägga upp innebandyspelet på lektionen och säger att "killarna inte ska få bestämma vad tjejerna vill göra"... !! Våran lärare delar upp killarna o tjejerna ifall vi ska köra nåra sporter men t.ex på basket så känns d som att ja kör me en massa supermodeller me IQ på 0 så för mig gör d aldri nåt om killarna bestämmer va vi ska göra för d e oftas dom som gör dom smarta besluten på gympan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 (redigerad) Jag ställer mig negativt till FI. Jag tycker att idén om ett feministiskt parti är helt okej men jag ogillar dom skarpt när man anlitar de största idioterna man kan hitta för att representera partiet... Redigerad 9 april, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts