GT4 Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Vad är skillnaden mellan "katolik" och "prostestant"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Luher införde Protestantism i sverige under 1500-talet. Han tyckte att herren över den katolska kyrkan (Påven) klädde sig rikt och levde rikt. Han ville att man skulle leva som Jesus gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Protestanter binder sig mer till biblen än katoliker. Protestanter menar att ingen mäniska kan göra jorden salig genom mässor eller nattvarder. Det viktigaste är att följa jesus och hans ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Protestantism är mer vad man tror och tänker i kristen väg som är det viktigaste. I katolism handlar det delvis om ens tankar, men dina handlingar och vad gör har en större betydelse än i protestantism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Vad är skillnaden mellan "katolik" och "prostestant"? Det är ganska stor skillnad eftersom Katolik är en religion och det är inte prostestant. För vad är prostestant, jag känner till protestant och det är en religion det vet jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Det är ganska stor skillnad eftersom Katolik är en religion och det är inte prostestant. För vad är prostestant, jag känner till protestant och det är en religion det vet jag Öhh båda är olika former av kristendomen så ingen av dem är en religon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 9 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 "Katolik" är i alla fall inte en religion, dock kan man kanske säga att katolicismen är en religion. Samma sak med "protestant" det heter ju protestantism. Protestant är ju en utövare av protestantismen på samma sätt som en katolik är en utövare av katolicismen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts