GEAS Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 (redigerad) Såg en annan topic om en film, och här är ännu en. De sju samurajerna, helt underbar film. Den tuffaste är han som jag inte kommer ihåg namnet på, som är den kalrt bästa av dem, eliten. The silent one. Och han skumma snubben med skägg, som förövrigt är med i Yojimbo (tror jag den heter.). Eliten är han till höger. han med skägg är han med skägg. Var längesen jag såg filmen nu, så jag minns inte deras namn. Redigerad 6 april, 2005 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Såg en annan topic om en film, och här är ännu en. De sju samurajerna, helt underbar film. När kom den ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 6 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 (redigerad) 1954. http://imdb.com/title/tt0047478/ Shichinin no samurai. Redigerad 6 april, 2005 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GFOK Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Tycker filmen är rätt så bra, bara jävligt gapig. Också störigt att den är svartvit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Har den på DVD, kanske ska se den nån gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Tycker filmen är rätt så bra, bara jävligt gapig. Också störigt att den är svartvit Svart/vitt är ju skönaste typen av film. Tänk bara på de extremt gosiga gammla Åsa Nisse avsnitten! Riktigt mycket mums. Eller 'The Longest Day', krigsfilm i svartvit.... mmmmm den är extremt god! Svartvit = Wee! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Gillar också den killen mest Det är ballt när dom hittar honom, de han håller på med.. Jag älskar konceptet med att typ en efter en dör... Och nej, det har inget med dokusåpor att göra spoiler synd bara att eliten dör :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Gillar också den killen mest Det är ballt när dom hittar honom, de han håller på med.. Jag älskar konceptet med att typ en efter en dör... Och nej, det har inget med dokusåpor att göra spoiler synd bara att eliten dör :'( Skulle kasnke haft liiiite större spoiler, läste det men det gör inte så mycket för jag ska inte se den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Skulle kasnke haft liiiite större spoiler, läste det men det gör inte så mycket för jag ska inte se den Hehe såg det, men som sagt det är nog inte så många som bryr sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 6 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Hmm... någon som har en bild på deras flagga? Den där som symboliserar de sex samurajerna, och så han med skägget? Hihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Var ett tag sen jag såg Shichinin no Samurai, men tycker fortfarande det är den bästa filmen genom tiderna. Att den ligger femma på imdb top-250 säger väl en hel del. Kan lugnt rekommendera andra Kurosawa filmer också, speciellt Ran och Yojimbo. Rolig sak är Oni, som skrivits av Kurosawa själv, men regisseras av hans son, Hisao Kurosawa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 7 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2005 Att den är svartvit är bara bra. Och skrikig också, that's the chinese way. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Att den är svartvit är bara bra. Och skrikig också, that's the chinese way. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Hehe såg det, men som sagt det är nog inte så många som bryr sig... Jo, tyvärr. Pucko Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Smart att gå in i en tråd om en film om man inte vill bli spoilad? Det är väl självklart att det finns spoilers. Pucko Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 8 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 Smart att gå in i en tråd om en film om man inte vill bli spoilad? Det är väl självklart att det finns spoilers. Pucko Haha, nej. Det ska inte finnas spoilers, isåfall ska man skriva spoilervarning i antingen topicnamnet eller beskrivningen. Pucko! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 9 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2005 (redigerad) Haha, nej. Det ska inte finnas spoilers, isåfall ska man skriva spoilervarning i antingen topicnamnet eller beskrivningen. Pucko! Dumma unge. Man kan inte diskutera en film utan att spoila. Jävla blasé. EDIT: Jag kan förövrigt säga att flera samurajer dör. Han med skägget dör, eliten dör, och flera andra. Redigerad 9 april, 2005 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2005 Haha alla dör utan tjockisen och ledaren, och folket vinner! PUCKO Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 11 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2005 Han pojken dör ju inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2005 Aww.. minnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts