Jump to content

Utomjordingar..

Master_sage
 Share

Recommended Posts

Liv på andra planeter existerar men kanske inte är som vi. Sedan om det finns liv på t.ex quauar eller pluto är det ingen som vet och kommer nog inte få veta på många 100år.

Vad fan är quauar?!

Handlar denna topicen inte om utomjordingar?

Inte om svarta hål och oändligheten...

:P

Det sägs ju att Area 51 har hittat utomjordingar och UFO:n och annat grejs... Men jag tror inte det, varför skulle allt krocka just med USA? Varför ska allt va om USA? Alla UFO:n som sägs ha landat på jorden finns ju i USA...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kolla den Här sidan. där står det lite om jordens undergång.

2016

Allt liv utrotat p.g.a. biologisk krigföring - enligt professor Lloyd Cunningdale

Under utgrävningar efter ”the Donner party disaster” (en grupp nybyggare som blev insnöade i Sierra Nevada bergen 1847) hittade professorn och hans studenter en tidskapsel med förutspåelser om framtiden. Traditionell krigföring kommer att överges till förmån för biologisk krigföring. År 2016 kommer en sjukdom att sprida sig och ta död på alla människor på jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit den 5 maj släpps titanerna loss!

:P

Wiiie ! Kan knappt bärga(stavning?) mig!!

En till teori enligt Jim Edvinstam...

"Den 6 April 2005 kommer jorden gå under, Hitler, Elvis och Tupac kommer återuppstå och kommer tillsammans utrota mänskilgheten och jorden..."

Ammagadd!111!!1!!!!1!!! Ragnarök är påväg!! Tomorrow is teh day for teh world to eggsplode...

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sägs ju att Area 51 har hittat utomjordingar och UFO:n och annat grejs... Men jag tror inte det, varför skulle allt krocka just med USA? Varför ska allt va om USA? Alla UFO:n som sägs ha landat på jorden finns ju i USA...

Ja, alltid USA.

Enligt Sun Magazine (97-07-24) har påven förutspått att Jesus kommer att uppenbara sig i himlen ovanför New York. Han kommer att utropa det 1000-åriga paradiset som dock föregås av sex månaders stor sorg

Fan va less. Allt är ju fake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste att Universum är 72miljarder ljusår brett.(alltså tar 72miljared ljusår att åka från ena sidan till andra) Och jo man har upptäckt svarta hål som har sluckit planeter , stjärnor osv. nån teleportör är nog inte.

Ljusår är inget tidsbegrepp, det är ett längdmått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan är quauar?!

Handlar denna topicen inte om utomjordingar?

Inte om svarta hål och oändligheten...

;)

Quarar är en liten planet som uptäcktes för 2år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag börgar bli galen. Hur stort är rymden? och om rymden inte är oändlig så måste det finnas nåt utanför rymden och om det inte är nåt utanför så är ju det som inte är något oändligt,,, eller så är reymden oändlig.

Edit: Jag är 99,9% säker på att det finns andra varelser ute i universum.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag börgar bli galen. Hur stort är rymden? och om rymden inte är oendlig så måste det finnas nåt utanför rymden och om det inte är nåt utanför så är ju det som inte är något oendligt,,, eller så är reymden oendlig.

Edit: Jag är 99,9% säker på att det finns andra varelser ute i universum.

Rymden är ej oändlig.

Däremot finns det annat liv i rymden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, men vad är det utanför rymden då?

Din morsa! DAHAHAHHAHAH!!! *Host hack*

*springer runt vindögd i hopp om ett dunk i ryggen*

Nej, nu spammar jag...

Jag tror att rymden är oändlig, eller så går den runt, så att man kommer tillbaka till samma punkt man åkte till till slut. Är rymden så förbannat stor så måste det ju finnas liv nånstans, det är helt sjukt osannolikt annars att bara i den lilla lilla planeten tellus i ett solsystem i en galax av alla sjukt många galaxer finns det liv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rymden och det är jobbigt..

Tellus åker runt solen och vår sattelit (sattelit = följeslagare) Herr Måne åker runt oss. Massa andra planeter åker runt solen.

Solen åker runt i Vintergatan.

Vintergatan åker runt i Universum.

Universum åker runt i.. nånting-som-vi-inte-vet-namnet-på.

I nånting-som-vi-inte-vet-namnet-på finns flera Universum, flera världar med galaxer, stjärnor och massa skumma saker.

Det här med att det finns flera dimensioner, 12, är lite skumt. Hur kan dom vara så jävla säkra på att det finns flera dimensioner?

I dimension 1, "finns" det bara osammanhängande linjer, eller, vem vet?

I dimension 2, är allt platt. Där finns upp-ner och vänster-höger. Men något fram-bak finns det inte. Om ni kollar på en film t,ex. och ni ser en bil som åker mot kameran i full fart. När du kollar på filmen, så kommer Inte själva bilen mot dig. Det är bara en illusion, bilen blir bara större och ändrar form så det ser ut att den kommer närmare.

I dimension 3, som vi lever i, finns upp-ner, vänster-höger och fram-bak.

Dimension 4 då? upp-ner, vänster-höger, fram-bak och..? diagonalt? njae, tid och rum skulle jag gissat på. Här kan man åka i tiden, eller så finns det ingen tid. Bah, jobbigt att tänka. Vår hjärna pallar inte sånt :P

Men för helvete, den FEMTE dimensionen då!? Vad finns i den!?

Sjätte, sjunde, åttånde, nittonde, åttånde, tioende, elfte och tolfte!?

Det behöver i iofs inte vara just 8 dimensioner (X Y och Z) i dimension 8 etc.

Äh, lämna det, för jobbigt :P

Jag har sett på TV att dom babblat om "stringmetoden".

Allting är uppbyggt av små, små, små, tunna, runda trådar som vibrerar på olika sätt så olika material skapas.

Forskare tror att det finns sånnahär "strängar" som inte sitter ihop, i en halvcirkel alltså. Dom är då gravitationen (skum, jag vet..).

Ni kanske har sett att dom har byggt en stor jävla "atomaccellerator", som dom så fint kallar det.

Dom låter två atomer åka i en hög hastighet, mot varandra i den stora banan. När dom krockar hoppas forskarna se när en sånhär gravitations-sträng åka från vår dimension till någon annan, eller kanske ut från vårat universum eller nåt?

Angående universums "oändlighet". Dom säger att universum är oändligt, men dom säger ändå att det fortfarande blir större.

Först fanns inget... Absolut INGENTING, och då menar jag det också.. inte ens vakuum (som förövrigt är ingenting). Sen sa det KAPOFF och så vidgade sig universum, och det håller fortfarande på att bli större. Detta leder då till att alla galaxer och stjärnor och sånt kommer längre och längre ifrån varandra.. Men sen när universum stoppas (som nån sa, Foo kanske?), och trycks inåt istället, vad kommer händå då?

Antagligen kommer allt tryckas ihop till ingenting igen....

Venus fanns det liv på förut sa någon.. Vår sol växer ju hela tiden, så när solen var ganska liten låg säkert Venus i "livslinjen". Där det inte är för kallt, eller för varmt.

Eftersom solen bara blir större och större hela tiden, är det inte så konstigt varför det blir varmare och på planeten och varför växthuseffekten kommer alltmer.

Ozonlagret över sydsverige och lite in i Afrika är ju helt borta, därför ska man inte heller vara ute på vintern och stoja för länge utan solkräm. Inte på sommaren heller för den delen, men snön reflekterar solstrålarna så det blir dubbel styrka.

Ni vet väl i ficklampor, där kan man ha aluminiumfolie eller något annat som reflekterar ljus, då blir ju ljuset starkare.

Svarta hål, är en död stjärna. En stjärna exploderar, sen blir bara stjärnans stjärna (uh?) kvar. Den är varm och blir kallare och kallare. Många av dom blir så kompakta att dom blir till ett svart hål. Om man skulle ta ett svart hål och en tesked, och ta en bit av "hålet" med teskeden, skulle den vara flera TON tung. Och då menar jag inte 2-3 Ton, snarare några hundra.. :rolleyes:

Kompakt skit.

Eftersom hålet är så kompakt har det ganska så stark dragningskraft också.

När ljus åker mot hålet, åker det in men kan inte studsa tillbaka, för det dras "in" i hålet.. Låter dumt att ljus reagerar på dragningskraft, men så är naturreglerna.. :wub:

Om ett rymdskepp skulle åka in i ett hål skulle skeppet antagligen bara pressas ihop och göra hålet tyngre, större och kraftigare...

Helvete, det blev en lång post :rolleyes:

Och vi håller oss till ämnet också, ja så bra! B)

Intresseklubben Antecknar; Vår sol gör av med 10 000 ton per sekund..

Något sånt var det.. Ganska så mycket.. Tänk på att solen har levat i några miljoner år och kommer leva lika länge igen.. Tänk då hur mycket vår upplyste vän väger.. :lol:

EDIT: Det var säkert 100 000 ton, inte 10 000 ;) Mycket iaf..

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ammagash!

Teh HuNtEr has spoken... :rolleyes:

Man blir konstig i huvet om man tänker om vad som finns "bakom/bortom" universum, eller "det-vi-inte-vet-namnet-på" och sånt... Tro mig, jag vet!

Utomjordingar finns, jag menar, enligt andra "människor" eller vad jag ska kalla det ser ju oss som utomjordingar...

Nu ska jag se på Lost, hejsvej leverpastej....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg rymdfarkost eller nåt.. eftersom ett UFO kan vara vad som hellst  :rolleyes:

UFO = Unknown Flying Object

Så du har faktiskt rätt för ovanlighetens skull. =)

Eller så är det Unidentified Flying Object. Man är visst lite trött. =)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor