FoxtroT Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Det kanske var sekunder då.... med det var iallafall 7-8 ????????? Jag LOVAR =) Vet inte boken är inte gammal "2003".. men ja får väll hoppas på att du har rätt aja till utomjordingarna nu:(Ontopic) När ja va hos en kusin kollade vi på Reality tv då handlade det om area 51. de va lite tufft Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 (redigerad) Och det finns skepp som har åkt i svarta hål? Isåfall är jag väldigt efter i detta ämne. Länk? Hehe det menade jag sorry för dubbelpost oj sorry missade "?" Redigerad 4 april, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Hehe det menade jag sorry för dubbelpost oj sorry missade "?" Tror faktiskt inte på att något från jorden någonsin passerat genom ett svart hål. Vad står det mer exakt i din bok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Men hur har man kommit fram till att det är oändligt? Kan något vara oändligt? Allt som börjar måste ju någon gång ta slut. Det är vad jag anser! E=MC2 så förklaras det hm.. skummt men så är det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 E=MC2 så förklaras det hm.. skummt men så är det Förhållandet mellan massa och energi. Bah...det där tror jag inte på. Inget kan vara oändligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Jag tror (och är nästan säker på att) att universums "kant" är den tryckvåg som bildades vid "The Big Bang" och som fortfarande trycker utåt så att universum expanderas (så är det enlig de flesta forskare). För att en tryckvåg ska vara och förbli en tryckvåg måste det finns motstånd (altså någontin som tryckvågen, universums kant, trycker mot... d.v.s. "någonting" = "inte tomt" T.ex. om du blåser i vakum händer ingenting och din luft (som inte finns) har inget att trycka på så att ett drag bildas... Men om du blåser på ett löv som är "någonting" trycks lövet åt det håll som du blåser åt... Altså måste det finnas någonting utanför universum. När man blåser åker inte vinden hur långt som helst p.g.a. det motsatta trycket (normalkraften) från det någonting som finns framför en... d.v.s. det som finns utanför universum. Det betyder att Trckvågen från "The Big Bang" Har en Negativ derivata, altså saktar in... Vilket betyder att universum kommer sluta expandera och tryckvågen och därmed universums kant kommer försvinna... Vad händer då? Om det finns en normalkraft (någonting utanför unversum) kommer denna antagligen att trycka universum tillbaks till utgångsläget = en stor fet boll av svart materia. JA... nu slutar jag skriva innan jag skrämmer mig själv med min intelligens... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
g-unit89 Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Tellus...knappast att de finns liv där! Tellus är jorden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Nääee...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Mars kan ju ha baktierer levande liv. Jag tror att det fins liv på alla planeter i vintergatan någon slags bakterie på varenda planet. Vi kanske härstammar från mars. Det ryktas ju att en bit av en klump av mars förde med sig bakterier i big bang till jorden och kan ha hjälpt oss att bli dom vi är idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Vad jag har hört så är det venus(våran närmaste planet efter mars, också kallad jordens tvilling) som har haft liv förut. Forskare påstår att det för flera år sedan varigt en befolkad planet. Venus var på den tiden också väldigt likt jorden(klimat, hav osv). Av nån anledning dog livet ut.. Jag tror att befolkningen kanske flyttade ifrån venus och bosatte sig på en annan. Vem vet.. Våran planet kommer väll också bli hotad i framtiden. Men då kommer vi säkert vara förberedda och kunna flytta till en ny planet. Som venusborna gjorde..? Mars där emot.. Jag har aldrig hört att det har funnits liv där förut. Det är väll bara myter? Bara att man har funnit liv i form av bakterier nu på senare år. Svarta hål har vi på jorden naturligt vis inte upptäckt. I så fall skulle vi utnyttja dom. Men det finns ju dock teorier om att dom existerar. OM det nu finns utomjordingar i vår närvaro.. Varför kontaktar dom inte oss. Eller gör dom det? Msn kanske? Men dom verkar ju inte kontakta några större grupper iaf(t ex HELA jorden). Så, hur är det bästa sättet att kontakta människorna? Hjälp alla utomjordingar som sitter på gtasajten och funderar på hur dom ska kontakta er! Ge dom lite förslag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Svarta hål har vi på jorden naturligt vis inte upptäckt. Upptäckt dom svarta hålen måste vi väl nästan ha gjort. I så fall skulle vi utnyttja dom. Till vad? Men det finns ju dock teorier om att dom existerar. Det är inga teorier. Dom finns, helt säkert: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_holes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaucrozz Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Jag har läst att för varje sandkorn på Jorden finns 1 000 000 solsystem ute i rymden. Tänk då på att havs bottnen består av sand oxå... det blir en massa.... och på alla dessa MÅSTE det finnas en endaste liten jävla planet med samma förutsättningar som Jorden alltså måste det finnas Liv i rymden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Vad jag har hört så är det venus(våran närmaste planet efter mars, också kallad jordens tvilling) som har haft liv förut. Forskare påstår att det för flera år sedan varigt en befolkad planet. Venus var på den tiden också väldigt likt jorden(klimat, hav osv). Av nån anledning dog livet ut.. Jag tror att befolkningen kanske flyttade ifrån venus och bosatte sig på en annan. Vem vet.. Våran planet kommer väll också bli hotad i framtiden. Men då kommer vi säkert vara förberedda och kunna flytta till en ny planet. Som venusborna gjorde..? Mars där emot.. Jag har aldrig hört att det har funnits liv där förut. Det är väll bara myter? Bara att man har funnit liv i form av bakterier nu på senare år. Svarta hål har vi på jorden naturligt vis inte upptäckt. I så fall skulle vi utnyttja dom. Men det finns ju dock teorier om att dom existerar. OM det nu finns utomjordingar i vår närvaro.. Varför kontaktar dom inte oss. Eller gör dom det? Msn kanske? Men dom verkar ju inte kontakta några större grupper iaf(t ex HELA jorden). Så, hur är det bästa sättet att kontakta människorna? Hjälp alla utomjordingar som sitter på gtasajten och funderar på hur dom ska kontakta er! Ge dom lite förslag.. Vad jag har hört så är det venus(våran närmaste planet efter mars, också kallad jordens tvilling) som har haft liv förut. Forskare påstår att det för flera år sedan varigt en befolkad planet. Venus var på den tiden också väldigt likt jorden(klimat, hav osv). Av nån anledning dog livet ut.. Jag tror att befolkningen kanske flyttade ifrån venus och bosatte sig på en annan. Vem vet.. Våran planet kommer väll också bli hotad i framtiden. Men då kommer vi säkert vara förberedda och kunna flytta till en ny planet. Som venusborna gjorde..? De som bodde på Venus trodde kanske också "Vi kommer klara detta" men de blev tvungna att flytta =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 (redigerad) Jag läste att Universum är 72miljarder ljusår brett.(alltså tar 72miljared ljusår att åka från ena sidan till andra) Och jo man har upptäckt svarta hål som har sluckit planeter , stjärnor osv. nån teleportör är nog inte. Redigerad 5 april, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Rymden är inte oändlig... Rymden blir fortfarande större och kommer förbli större. Liv på andra planeter existerar men kanske inte är som vi. Sedan om det finns liv på t.ex quauar eller pluto är det ingen som vet och kommer nog inte få veta på många 100år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Ok.. Man kanske har upptäckt svarta hål då. Men det var mer än jag visste. BTW: Jorden kommer, enligt mayafolket, att gå under den 10dec 2012. Och dom har aldrig spått fel! Jorden kanske inte kommer sprängas i luften eller nått sånt.. Men något måste dom ju mena. Tror att det skulle vara något specielt med nordborna med.. Antar att det är den ariska rasen(vill inte låta rasistisk). Kanske lite offtopic.. Men jag tyckte det passa in lite. vem vet.. Kanske är utomjordingarna iblandade där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 BTW: Jorden kommer, enligt mayafolket, att gå under den 10dec 2012. Och dom har aldrig spått fel! Nope, 21 December ska det väl ändå vara? Finns även beräkningar som säger 23 December. Vad har Maya spått förut som visats sig korrekt menar du? Btw: Även enligt bibelkoden kommer jorden gå under 2012, genom att vi krockar med en meteorit eller en komet. Btw2: Tro inte på någon av ovanstående teorier, det är bara skitsnack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 2012? Det är ju fan om 7 år :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Men hur har man kommit fram till att det är oändligt? Kan något vara oändligt? Allt som börjar måste ju någon gång ta slut. Det är vad jag anser! Jag tror bara det är vi meniskor som har inbillat oss att oendligheten inte finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Det kanske är så att när man färdas i rymden så kommer man alltid tillbaka till samma ställe igen. Som pac-man ungefär, när man går längst ut i den högra kanten så kommer man längst ut i den vänstra kanten Och om man fastnar i ett svart hål så kanske man kommer ut i ett annat långt borta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts