Jump to content

Utomjordingar..

Master_sage
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men alltså.. Om universum aldrig tar slut så måste det finnas små äpplen som hoppar omkring och äter bananer med, eftersom det är oändligt finns allt.. Så tänker jag iaf..

Men hur har man kommit fram till att det är oändligt? Kan något vara oändligt? Allt som börjar måste ju någon gång ta slut. Det är vad jag anser! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur har man kommit fram till att det är oändligt? Kan något vara oändligt? Allt som börjar måste ju någon gång ta slut. Det är vad jag anser! :huh:

Mm men de kan ju inte bara komma en mur :lol:

men om ja ska va ärlig så tror ja att om man åker låååångt bort i rymden så kommer man tilbaka till de stället man började från ;)

det e de ända stop jag kan tänka mig i värklighet ;)

allså att man bara åker runt o runt :P

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm men de kan ju inte bara komma en mur :lol:

men om ja ska va ärlig så tror ja att om man åker låååångt bort i rymden så kommer man tilbaka till de stället man började från ;)

det e de ända stop jag kan tänka mig i värklighet ;)

allså att man bara åker runt o runt :P

Typ som ett svart hål som gör så att man kommer tillbaka :huh:... Men asså... Vad händer om man åker i ett svart hål? Då Teliporteras man väll... Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ som ett svart hål som gör så att man kommer tillbaka :lol:... Men asså... Vad händer om man åker i ett svart hål? Då Teliporteras man väll... Eller?

Mm endel säger att man åker i en sån stark tromp så man dras isär :P

och en del säger att de e en teleport till andra galaxer eller andra svartahål ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm endel säger att man åker i en sån stark tromp så man dras isär :P

och en del säger att de e en teleport till andra galaxer eller andra svartahål ;)

Okej... Jag tror iaf att det var någon som "skapade" rymden.... Asså.. Jag har faktiskt drömt om det när jag var liten :S... Mer mins jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... Jag tror iaf att det var någon som "skapade" rymden.... Asså.. Jag har faktiskt drömt om det när jag var liten :S... Mer mins jag inte...

Än grej blir jag tokig av att tänka ;)

tänk att det tar ungefär 2secunder för solen att nå månen , och tänk att de finns ställer där solen aldrig kommer nå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur har man kommit fram till att det är oändligt? Kan något vara oändligt? Allt som börjar måste ju någon gång ta slut. Det är vad jag anser! ;)

Min gamla förskolelärare eller vilken klass jag nu gick i sa att det var en apa som var slutet och den slog sönder alla rymdskepp som åkte längre, och man kunde bara se dom genom superglas i matsalen, självklart måste man dricka ur dom först.. Ganska smart att säga så, så att man dricker något.. :P

Haha vem bryr sig förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att svarta hål skulle vara teleportaler till andra galaxer kan väl inte ha någon som helst verklighetsförankring?

Nej men det är en hypotes....

FÖR att alla som har åkt in där har man aldrig hört av längre :P

även om de e stora rymdskäpp.. som har radio som når 1 000 000mil i ..

såå där har du nått o knepa på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än grej blir jag tokig av att tänka ;)

tänk att det tar ungefär 2secunder för solen att nå månen , och tänk att de finns ställer där solen aldrig kommer nå :P

Sorry... Det tar 7-8 min för ljuset att komma till jorden... så det kan inte ta 2 sek till månen :lol: Så om Solen slocknade så skulle inte vi på jorden se det först efter 7-8 min....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det finns skepp som har åkt i svarta hål? Isåfall är jag väldigt efter i detta ämne. Länk?

Men ja har en bok brevid mig just nu :huh:

skolans fysik bok :lol:

som sagt perlan ja har skolans bok brevid mig nu :P

och läser det pricis

men funnylin: Ja sa inte att det inte fanns ;)

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor