Maxz Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 (redigerad) Vad är NTSC-format? Jag tänkte beställa en DVD från Discshop och då står det att min TV och DVD-spelare måste stödja NTSC-format. Vet inte om min TV eller DVD-spelare stödjer detta men kan en dator göra det? Redigerad 1 april, 2005 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Något amerikanskt format(nåt sånt) på video/dvd/spel... T ex min video kan ta vanliga och NTSC format... Och jag tror videos i det formatet är lite mindre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 (redigerad) NTSC är den TV-standard som används i USA (delar av Asien också). TV-systemet i Europa kallas för PAL. Edit: Hann inte först. Grr, Argh! Edit2: HDTV är väl den nya standarden för USA? Redigerad 1 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 På tal om ingeting så är SECAM Asiens standard Finns en lång, fin artikel på gamereaktor.se om varför vi Européer som har den bästa TV-standarden får de sämsta konverteringarna Ni får leta upp den själva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 (redigerad) På tal om ingeting så är SECAM Asiens standard Frankrikes och Östeuropas standard annars. Edit: Delar av Afrika och mellanöstern också. Fast tror dte kallas MESECAM i mellanöstern. Edit2: bright green - NTSC, yellow - PAL, orange - SECAM, dark green - no information Redigerad 2 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Frankrikes och Östeuropas standard annars. Edit: Delar av Afrika och mellanöstern också. Fast tror dte kallas MESECAM i mellanöstern. Edit2: bright green - NTSC, yellow - PAL, orange - SECAM, dark green - no information ... Du kan helt enkelt inte låta mig känna mig klok, eller hur? Du ska alltid kontra mina klokheter med klokare saker! Fy fa-an! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 ... Du kan helt enkelt inte låta mig känna mig klok, eller hur? Du ska alltid kontra mina klokheter med klokare saker! Fy fa-an! "That's what I live for. That's why I exist!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND Ditt inlägg bör börja med en stor bokstav. Rätta till detta. på ett spel som var i ntsc format behövde man bara ändra i en fil från ntsc till pal...... lol (spelet var till xbox) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts