GEAS Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Är det inte precis som "stuff"? Man kan väl inte säga "stuffs"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Webbstudio Skrivet 2 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Är det inte precis som "stuff"? Man kan väl inte säga "stuffs"? Precis! Där har vi ett annat ord som är ett undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Man säger inte "they sucks" man säger "they suck". Lita på mig, det är verkligen så. Går du i trean eller? Har du aldrig läst ngon grammatik på engelskan? I suck You suck He, She, It sucks You suck They suck We suck Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 (redigerad) Är det inte precis som "stuff"? Man kan väl inte säga "stuffs"? Suck är ett verb och stuff är ett substantiv. Vad låter bäst? You stuff eller Your stuff Redigerad 2 april, 2005 av flogiz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Går du i trean eller? Har du aldrig läst ngon grammatik på engelskan? I suck You suck He, She, It sucks You suck They suck We suck Han skrev ju they suck ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Han skrev ju they suck ? Sweden=It Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 (redigerad) Alltså jag tror vi pratar om två olika saker. Suck (suga ex. upp) ändras med vid flertal. Suck (dåligt/att vara sämst) ändras dock aldrig, vare sig flertal eller ej. Man säger inte "they sucks" man säger "they suck". Lita på mig, det är verkligen så. Suck är fortfarande ett verb! Edit: I suck You suck He, She, It sucks You suck They suck We suck Tack, det är så det ligger till. Jag känner mig lite ringrostig, men det där borde jag kunna. (Jag har ju för fan MVG i engelska) Redigerad 2 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Jag tänkte bara lägga in att "dom" är talspråk, och "dem" är skrivspråk. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts