HOWHOW Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Insallera om xp eller reparera xp sen är problemet löst, förmodligen är det nån fil som är skadad Onödigt, om jag var han skulle jag ladda ner back on track.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 (redigerad) Gjorde det där med Nod32, tog en print screen: Ser inte bra ut att du har ett Memory Virus.. Hmm, Köpa nya minnen? Som jag sa tidigre vet dock inte om du gjort detta, men gör en Windows File Protection. Den reparerar ev fel i operativsystemetsfiler. Gör såhär.. Stoppa i Win XP skivan klicka på Start sedan Run sedan sfc /scannow Låt den köra klart. Kör en Diskfragmentering. I annat fall så ring dell och kolla.. Ett annat tips är att avinstallera MSN Beta, då de är en mästare på spywares iaf vad jag har upplevt när jag använde det. Försök även att få tag i ett program som tömmer ditt/dina minnen detta kan dock orsaka skada i minnerna och detta kan visa sig i form av felrutor men jag vet inte hur man gör om man fått ett virus i minnet. Redigerad 1 april, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Ser inte bra ut att du har ett Memory Virus.. Hmm, Köpa nya minnen? Köpa nya minnen kommer nog inte hjälpa eftersom allt raderaas vid avstängning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 2 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 (redigerad) Vad menas med virus i minnet? edit: datorn är bara 3 månader gammal så jag har ändå garanti på den... edit2: jag har bara en skiva med XP från dell som det står: "Använd endast denna CD för att återinstallera operativsystemet på ett DELL datorsystem" går det ändå? edit3: jag gör den där grejjen med XP skivan nu. Redigerad 2 april, 2005 av fabian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 2 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Jag körde den där scan grejjen och när den var klar så försvann bara rutan kom inte upp nån bekräftelse eller nånting? Om jag installerar om XP kommer problemet försvinna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Om jag installerar om XP kommer problemet försvinna då? Ja det borde det göra ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_sage Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 12:21:44, on 2005-03-31 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe C:\Program\Intel\Intel Application Accelerator\iaantmon.exe C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe C:\Program\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe C:\Program\Intel\Intel Application Accelerator\iaanotif.exe C:\Program\Dell\Media Experience\PCMService.exe C:\Program\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe C:\Program\ISTsvc\istsvc.exe C:\Program\D-Tools\daemon.exe C:\Program\iTunes\iTunesHelper.exe C:\Program\QuickTime\qttask.exe C:\WINDOWS\xbpuhe.exe C:\Program\iPod\bin\iPodService.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\Program\Messenger\msmsgs.exe C:\My Shared Folder\hijackthis\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/countries/se/sve/gen/default.htm R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gtasajten.com/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/countries/se/sve/gen/default.htm R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/countries/se/sve/gen/default.htm R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Program\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Program\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe O4 - HKLM\..\Run: [iAAnotif] C:\Program\Intel\Intel Application Accelerator\iaanotif.exe O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program\Dell\Media Experience\PCMService.exe" O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Program\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe" O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [urlLSTCK.exe] C:\Program\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe O4 - HKLM\..\Run: [updateManager] "C:\Program\Delade filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r O4 - HKLM\..\Run: [symantec NetDriver Monitor] C:\Program\SYMNET~1\SNDMon.exe O4 - HKLM\..\Run: [iST Service] C:\Program\ISTsvc\istsvc.exe O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program\iTunes\iTunesHelper.exe O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [- ] C:\WINDOWS\xbpuhe.exe O4 - HKLM\..\Run: [Preview AdService] C:\Program Files\Preview AdService\PrevAdServ.exe O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/Download...Bridge-c112.cab O16 - DPF: {90A29DA5-D020-4B18-8660-6689520C7CD7} (DmiReader Class) - http://support.euro.dell.com/global/apps/s...er/PROFILER.CAB O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe O23 - Service: IAA Event Monitor (IAANTMon) - Intel Corporation - C:\Program\Intel\Intel Application Accelerator\iaantmon.exe O23 - Service: iPod-tjänst (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Program\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect-tjänst (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe Fin lista där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Ajdå, ska du på begravning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 6 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Ajdå, ska du på begravning? va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 Gjorde det där med Nod32, tog en print screen: Hade det också... Min guide BORDE ta bort skiten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 6 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2005 va? Ja, datorn hade ju hängt sig :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 8 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2005 (redigerad) Nu har jag gjort hela din guide skribb ock rensat bort allting. Men problemet vill itne försvinna. Verkar som det enda som funkar är att installera om XP...? Redigerad 8 april, 2005 av fabian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts