Jump to content

Allsvenskan 2005

Ceone
 Share

Vem tror du vinner allsvenskan 2005?  

45 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hoppas på Hammarby, även om både Blowit och Malmö lär vara giftiga i år. Men jag tror faktiskt att Bajen är på gång, nu med Jeffrey och PFO. Dessutom så har de ju äntligen blibit av med Östlund och kan slänga in David Johansson istället. Sedan så verkar ju äntligen Pablo vara på gång igen, och de har ju visat att det kan göra mål nu på försäsongen. Utöver det så har Hammarby sveriges största talang, Petter Andersson som nu troligen får kliva in i mitten. Och givetvis så har ju Haris Laitinen, och alla unga killar fått mycket mer rutin. En liten varning för Elfsborg, dock, med Anders Svensson som kommer tillbaka i sommar.

Jo anders svensson får vi akta oss för och kalmars dede andersson han gjorde många mål förra sässongen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, de kryssar mot ett omotiverat Juventus. Det är svårare att vinna mot lag, typ Rosenborg som är motiverat. Förresten, vinner Djurgården Allsvenskan ska jag äta upp min hatt. Ingen ont om Djurgården, men de har för lite spetskompetent, den enda spetskompetenten de har finns i en gammal, skadebenägen fransman.

Matchen mot Juventus var en riktig prestige match. Jag tror Juventus vill komma till Champions League.

Men när DIF däremot mötte Rosenborg så hade Djurgårn inget att spela för. Bara för att man vinner över ett norskt lag visar man inte upp sig i Europa.

Men om man slår ut Juventus och kommer till Champions League får man nog mycket intresse från övriga ligor ute i Europa och få spela tunga vänskapsmatcher.

Men om man van "vänskapsmatchen" mot Rosenborg skulle inte någon klubb i Europa lockas av DIF.

Man kan få pengar om man vinner Royal League men DIF har redan ett högt eget sparkapital

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart de vill komma till Champions League, men det klarar det även om de kör på 15% av sin förmåga. Och att Djurgården redan har mycket pengar är skitsnack, de skulle t ex aldrig tagit de där SM-gulden om det inte varit för riskkapitalbolagen. Och sedan, publiksiffrorna på slutet var ju ett skämt. Säkerligen någon miljon förlorad där.

Om vi tar det här med publiksiffrorna så spelar det ingen roll hur mycket publik det än kommer till Råsunda, eftersom typ hälften av pengarna på en match går till Solna stad. Ja det hade Aik bestämt ^_^ . Det fick inte Djurgården dementera innan sesongen på Råsunda, men nu spelar man på Stadion så nu rinner pengarna in igen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor