Jump to content

FN Projeckt 90

GRIM(back
 Share

Recommended Posts

Guest Kurby
Så var de ja :wub:

men bara lite Offtopic..

kan nån skriva måten man ska ha på bilarna i Zmodeler.. ;)

(allså blueprintsen)

Jag använder

Från sidan: 1024x512 eller 512x 256

Från ovan: 512x1024 eller 256x512

Bakifrån/framifrån: 512x512 eller 256x256

De olika måtten är beroende på blueprinten :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag använder

Från sidan: 1024x512 eller 512x 256

Från ovan: 512x1024 eller 256x512

Bakifrån/framifrån: 512x512 eller 256x256

De olika måtten är beroende på blueprinten ;)

Tack! :wub:

Kurby you are my hero ! :wub:

och GRIM(back ja skrev Offtopic men om det gör nått att ja lånade din tråd i 3st inlägg så förlåt..

Och sorry för dubbelpost

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm du menar defaultsen o dom e inte snygga om man såger så så sluta whina nu

Jag menar inte defaultsen. Man kan göra ett RIKTIGT snyggt vapen med 200 polygoner och en 128x128 textur.

Det här gjorde jag på fem minuter:

~150 polygoner har den och en textur på 512x512. Och det räcker faktiskt lång väg, även fast det kan göras mycket bättre, bara man orkar.

Igen, kritik är vad det är. Jag vill inte vara dum eller nåt, jag vill bara hjälpa dig att bli bättre.

Men nu ska jag sluta tjata om polygonerna. Men som sagt, jag hoppas att du tar åt dig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag menar inte defaultsen. Man kan göra ett RIKTIGT snyggt vapen med 200 polygoner och en 128x128 textur.

Det här gjorde jag på fem minuter:

~150 polygoner har den och en textur på 512x512. Och det räcker faktiskt lång väg, även fast det kan göras mycket bättre, bara man orkar.

Igen, kritik är vad det är. Jag vill inte vara dum eller nåt, jag vill bara hjälpa dig att bli bättre.

Men nu ska jag sluta tjata om polygonerna. Men som sagt, jag hoppas att du tar åt dig ändå.

Det ända som gör att den ser bra ut e texturerna för 3d var ingen höjdare ;)

3d ska tala för sig sj inte texturen tycker jag strunt samma vilket spel det e slå länge man intehar så mycket polys sås pelet laggar o det gär inte mina!

Redigerad av GRIM(back
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända som gör att den ser bra ut e texturerna för 3d var ingen höjdare ;)

Och såhär mycket skulle man se av vapnet ingame (om man inte zoomar in massor vill säga):

Alltså inte mer än nödvändigt. Visst, jag skulle kunna dubbla polycounten. Eller tredubbla. Alltså använda runt 500 polygoner. Då skulle vapnet se riktigt bra ut faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och såhär mycket skulle man se av vapnet ingame (om man inte zoomar in massor vill säga):

Alltså inte mer än nödvändigt. Visst, jag skulle kunna dubbla polycounten. Eller tredubbla. Alltså använda runt 500 polygoner. Då skulle vapnet se riktigt bra ut faktiskt.

Japp gör så det blir riktigt coolt när man har classik controls för då är man mycket närmare kameran o då har det betydelse;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Whina"... :wub:

Han försöker bara ge dig konstruktiv kritik, ta till dig den istället. Kritik är det bästa man kan få. Kontruktiv kritik gör dig bättre, inte sämre. Var glad över att någon bryr sig!

10 points to you moderator :wub:

men alvarligt de e för mycke polys ;)

men tänk så här du gör ett vapen om dagen ungefär..

tilslut har du gjort om alla vapen och alla vapen har 5000polys styck..(och de va bara dom "små" vapnena)

de blir rätt mycket... :wub:

och sen lägger du in nya bilar o kanske nya öar :wub:

då blir det ännu mera...

tänk på de :wub:

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Whina"... ;)

Han försöker bara ge dig konstruktiv kritik, ta till dig den istället. Kritik är det bästa man kan få. Kontruktiv kritik gör dig bättre, inte sämre. Var glad över att någon bryr sig!

Okok sry men jag vet inte hur man gör mindre polys men silent viper om ni vet vem det e sa iaf att om dom ligger runt 5000p så e det ingen fara för det gör hans med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okok sry men jag vet inte hur man gör mindre polys men silent viper om ni vet vem det e sa iaf att om dom ligger runt 5000p så e det ingen fara för det gör hans med.

Aja du gör juu som du vill (ja kommer ladda hem den i vilket fall :wub:)

men ja tror du kommer få lite komentarer om polysarna men.. ;)

Its your mod you know.. :wub:

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor