Guest Kurby Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Så var de ja men bara lite Offtopic.. kan nån skriva måten man ska ha på bilarna i Zmodeler.. (allså blueprintsen) Jag använder Från sidan: 1024x512 eller 512x 256 Från ovan: 512x1024 eller 256x512 Bakifrån/framifrån: 512x512 eller 256x256 De olika måtten är beroende på blueprinten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Jag använder Från sidan: 1024x512 eller 512x 256 Från ovan: 512x1024 eller 256x512 Bakifrån/framifrån: 512x512 eller 256x256 De olika måtten är beroende på blueprinten Vad har det med min mod o göra?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Omähh man kan ju inte skuta med en bil heller Nee de skrev vi inte häller... Skrev vi att den skulle skjuta? Nej precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Jag använder Från sidan: 1024x512 eller 512x 256 Från ovan: 512x1024 eller 256x512 Bakifrån/framifrån: 512x512 eller 256x256 De olika måtten är beroende på blueprinten Tack! Kurby you are my hero ! och GRIM(back ja skrev Offtopic men om det gör nått att ja lånade din tråd i 3st inlägg så förlåt.. Och sorry för dubbelpost Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Vad har det med min mod o göra?? Vi skulle bara testa din tråd en stund... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Tack! Kurby you are my hero ! och GRIM(back ja skrev Offtopic men om det gör nått att ja lånade din tråd i 3st inlägg så förlåt.. Och sorry för dubbelpost Np Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Mmm du menar defaultsen o dom e inte snygga om man såger så så sluta whina nu Jag menar inte defaultsen. Man kan göra ett RIKTIGT snyggt vapen med 200 polygoner och en 128x128 textur. Det här gjorde jag på fem minuter: http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/katana.jpg ~150 polygoner har den och en textur på 512x512. Och det räcker faktiskt lång väg, även fast det kan göras mycket bättre, bara man orkar. Igen, kritik är vad det är. Jag vill inte vara dum eller nåt, jag vill bara hjälpa dig att bli bättre. Men nu ska jag sluta tjata om polygonerna. Men som sagt, jag hoppas att du tar åt dig ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Jag menar inte defaultsen. Man kan göra ett RIKTIGT snyggt vapen med 200 polygoner och en 128x128 textur. Det här gjorde jag på fem minuter: http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/katana.jpg ~150 polygoner har den och en textur på 512x512. Och det räcker faktiskt lång väg, även fast det kan göras mycket bättre, bara man orkar. Igen, kritik är vad det är. Jag vill inte vara dum eller nåt, jag vill bara hjälpa dig att bli bättre. Men nu ska jag sluta tjata om polygonerna. Men som sagt, jag hoppas att du tar åt dig ändå. Det ända som gör att den ser bra ut e texturerna för 3d var ingen höjdare 3d ska tala för sig sj inte texturen tycker jag strunt samma vilket spel det e slå länge man intehar så mycket polys sås pelet laggar o det gär inte mina! Redigerad 28 mars, 2005 av GRIM(back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Det ända som gör att den ser bra ut e texturerna för 3d var ingen höjdare Och såhär mycket skulle man se av vapnet ingame (om man inte zoomar in massor vill säga): http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/katanaliten.jpg Alltså inte mer än nödvändigt. Visst, jag skulle kunna dubbla polycounten. Eller tredubbla. Alltså använda runt 500 polygoner. Då skulle vapnet se riktigt bra ut faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Och såhär mycket skulle man se av vapnet ingame (om man inte zoomar in massor vill säga): http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/katanaliten.jpg Alltså inte mer än nödvändigt. Visst, jag skulle kunna dubbla polycounten. Eller tredubbla. Alltså använda runt 500 polygoner. Då skulle vapnet se riktigt bra ut faktiskt. Japp gör så det blir riktigt coolt när man har classik controls för då är man mycket närmare kameran o då har det betydelse;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Är det här 3 värdskriget el? fast om polygoner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Är det här 3 värdskriget el? fast om polygoner Nepp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Jo men mina e typ 5000 så sluta whina det klarar dom flästa standard datorerna "Whina"... Han försöker bara ge dig konstruktiv kritik, ta till dig den istället. Kritik är det bästa man kan få. Kontruktiv kritik gör dig bättre, inte sämre. Var glad över att någon bryr sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) "Whina"... Han försöker bara ge dig konstruktiv kritik, ta till dig den istället. Kritik är det bästa man kan få. Kontruktiv kritik gör dig bättre, inte sämre. Var glad över att någon bryr sig! 10 points to you moderator men alvarligt de e för mycke polys men tänk så här du gör ett vapen om dagen ungefär.. tilslut har du gjort om alla vapen och alla vapen har 5000polys styck..(och de va bara dom "små" vapnena) de blir rätt mycket... och sen lägger du in nya bilar o kanske nya öar då blir det ännu mera... tänk på de Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 "Whina"... Han försöker bara ge dig konstruktiv kritik, ta till dig den istället. Kritik är det bästa man kan få. Kontruktiv kritik gör dig bättre, inte sämre. Var glad över att någon bryr sig! Okok sry men jag vet inte hur man gör mindre polys men silent viper om ni vet vem det e sa iaf att om dom ligger runt 5000p så e det ingen fara för det gör hans med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Okok sry men jag vet inte hur man gör mindre polys men silent viper om ni vet vem det e sa iaf att om dom ligger runt 5000p så e det ingen fara för det gör hans med. Aja du gör juu som du vill (ja kommer ladda hem den i vilket fall ) men ja tror du kommer få lite komentarer om polysarna men.. Its your mod you know.. Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Aja du gör juu som du vill (ja kommer ladda hem den i vilket fall ) men ja tror du kommer få lite komentarer om polysarna men.. Its your mod you know.. Ok thx japp det e ju det IM IN CHARGE!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Ok thx japp det e ju det IM IN CHARGE!!! Japp haha vad ska ja säga? Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 29 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2005 Hmm.. Det första polykriget är över.. Nu är det bara att vänta på det andra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 29 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2005 Hmm.. Det första polykriget är över.. Nu är det bara att vänta på det andra.. Hehe, det har varit små polykrig överallt hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts