Jump to content

FN Projeckt 90

GRIM(back
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kanske inte handlar om topicen nu...

Men kan nån förklara riktigt vad polygoner (stavning) är?

Äre det som gör saker och ting släta och runda eller om jag uppfattat fel???  ;)

Varje trekant är 3:st polygoner om ja inte har fel :lol:

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje trekant är en polygon. Varje prick är en vertice. Och varje slät yta är en face (även en trekant kan vara det).

Men för att tjata lite mer om polygonerna:

Jo, det kan bli för mycket. Tryck in 100.000+ polygoner i varje vapen så ska du se att det är för mycket.

Har för övrigt sett 100k polysar i en bil på gtaforums. Dom flesta där ansåg att det var för mycket. Dom flesta brukar faktiskt småklaga lite på bilar som ligger på mer än 20000.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje trekant är en polygon. Varje prick är en vertice. Och varje slät yta är en face (även en trekant kan vara det).

Jo, det kan bli för mycket. Tryck in 100.000+ polygoner i varje vapen så ska du se att det är för mycket.

Har för övrigt sett 100k polysar i en bil på gtaforums. Dom flesta där ansåg att det var för mycket. Dom flesta brukar faktiskt småklaga lite på bilar som ligger på mer än 20000.

Så var de ja ;)

men bara lite Offtopic..

kan nån skriva måten man ska ha på bilarna i Zmodeler.. :lol:

(allså blueprintsen)

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men mina e typ 5000 så sluta whina det klarar dom flästa standard datorerna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att det är bilar jag pratar om. En bil på 30k polygoner skulle jag säga motsvarar ett vapen på 5k.

Men testa att posta nån av dina vapen på gtaforums, så ska du se att du kommer få några kommentarer om polycounten.

Men igen, jag klagar inte, jag ger dig kritik som du bör ta åt dig. Och den enda negativa kritiken jag har är att polycounten är för hög för att platsa i GTA. Annars så tycker jag faktiskt att dom är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att det är bilar jag pratar om. En bil på 30k polygoner skulle jag säga motsvarar ett vapen på 5k.

Men testa att posta nån av dina vapen på gtaforums, så ska du se att du kommer få några kommentarer om polycounten.

Men igen, jag klagar inte, jag ger dig kritik som du bör ta åt dig. Och den enda negativa kritiken jag har är att polycounten är för hög för att platsa i GTA. Annars så tycker jag faktiskt att dom är riktigt bra.

Mmm du menar defaultsen o dom e inte snygga om man såger så så sluta whina nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor