GTApimpfoolife Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Blev ju rätt fint det där. Men skulle vara kul att få se dig göra lite annat än vapen också. Han har gjort den här också (tror jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Du klarar inte riktigt kritik va? Jo men det är så onödigt att tjata om polys det är ju dom som gör att det ser bra ut o häldre för mycket(som det inte kan bli) än för lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Han har gjort den här också (tror jag) Jo det är nog han som gjort den, men det är ju fortfarande ett vapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Han har gjort den här också (tror jag) Men Azore menade att de skulle va roligt att få se hur bra han va på att göra t.ex bilar.. eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Men Azore menade att de skulle va roligt att få se hur bra han va på att göra t.ex bilar.. eller? Precis så jag menade, kanske var en aning otydlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Kanske inte handlar om topicen nu... Men kan nån förklara riktigt vad polygoner (stavning) är? Äre det som gör saker och ting släta och runda eller om jag uppfattat fel??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Kanske inte handlar om topicen nu... Men kan nån förklara riktigt vad polygoner (stavning) är? Äre det som gör saker och ting släta och runda eller om jag uppfattat fel??? Varje trekant är 3:st polygoner om ja inte har fel Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Jo det är nog han som gjort den, men det är ju fortfarande ett vapen. En skins han har gjort Edit: du var inte otydlig, det var jag som inte läste Redigerad 28 mars, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Varje trekant är 3:st polygoner om ja inte har fel Jaha, asså ett "streck" är en polygon?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Jaha, asså ett "streck" är en polygon?? Typ så ja varje prick är en polygon allså varje ände på strecket är en prick som är en polygon.. GGAAHH de e såå j***a svårt att förklara.. Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Men Azore menade att de skulle va roligt att få se hur bra han va på att göra t.ex bilar.. eller? Omähh man kan ju inte skuta med en bil heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Varje trekant är en polygon. Varje prick är en vertice. Och varje slät yta är en face (även en trekant kan vara det). Men för att tjata lite mer om polygonerna: Jo, det kan bli för mycket. Tryck in 100.000+ polygoner i varje vapen så ska du se att det är för mycket. Har för övrigt sett 100k polysar i en bil på gtaforums. Dom flesta där ansåg att det var för mycket. Dom flesta brukar faktiskt småklaga lite på bilar som ligger på mer än 20000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 En ligt vissa standarder som datorspels tillverkare följer så bör inte ett vapen vara mer än 1500 polys, att det ändå blir snyggt fixas sen med bumpmapping och normalsmapping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Varje trekant är en polygon. Varje prick är en vertice. Och varje slät yta är en face (även en trekant kan vara det). Men för att tjata lite mer om polygonerna: Jo, det kan bli för mycket. Tryck in 100.000+ polygoner i varje vapen så ska du se att det är för mycket. Har för övrigt sett 100k polysar i en bil på gtaforums. Dom flesta där ansåg att det var för mycket. Dom flesta brukar faktiskt småklaga lite på bilar som ligger på mer än 20000. Så var de ja men bara lite Offtopic.. kan nån skriva måten man ska ha på bilarna i Zmodeler.. (allså blueprintsen) Redigerad 28 mars, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 (redigerad) Omähh man kan ju inte skuta med en bil heller Joo, om man har lite fantasi när man moddar. Gör en pansarvagn. Redigerad 28 mars, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Varje trekant är en polygon. Varje prick är en vertice. Och varje slät yta är en face (även en trekant kan vara det). Men för att tjata lite mer om polygonerna: Jo, det kan bli för mycket. Tryck in 100.000+ polygoner i varje vapen så ska du se att det är för mycket. Har för övrigt sett 100k polysar i en bil på gtaforums. Dom flesta där ansåg att det var för mycket. Dom flesta brukar faktiskt småklaga lite på bilar som ligger på mer än 20000. Jo men mina e typ 5000 så sluta whina det klarar dom flästa standard datorerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Omähh man kan ju inte skuta med en bil heller Jodå, det finns allt bilar du kan skjuta med.. men måste det vara ett vapen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Tänk på att det är bilar jag pratar om. En bil på 30k polygoner skulle jag säga motsvarar ett vapen på 5k. Men testa att posta nån av dina vapen på gtaforums, så ska du se att du kommer få några kommentarer om polycounten. Men igen, jag klagar inte, jag ger dig kritik som du bör ta åt dig. Och den enda negativa kritiken jag har är att polycounten är för hög för att platsa i GTA. Annars så tycker jag faktiskt att dom är riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 28 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Pansarvagnen,sea sparrow,hunter helikoptrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2005 Tänk på att det är bilar jag pratar om. En bil på 30k polygoner skulle jag säga motsvarar ett vapen på 5k. Men testa att posta nån av dina vapen på gtaforums, så ska du se att du kommer få några kommentarer om polycounten. Men igen, jag klagar inte, jag ger dig kritik som du bör ta åt dig. Och den enda negativa kritiken jag har är att polycounten är för hög för att platsa i GTA. Annars så tycker jag faktiskt att dom är riktigt bra. Mmm du menar defaultsen o dom e inte snygga om man såger så så sluta whina nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts