Jump to content

Hur lång tid tar det att åka...

Ace
 Share

Recommended Posts

Skulle passa bra som polis..

Har typ aldrig gjort något olagligt.. (förutom den där tabbletasken på 7-eleven när jag var 6 ;P )

Men va fan man åker väll inte i 130?

Säg inte det. Det är inte så mycket fortare än 110 som man får åka på våra svenska motorvägar. Kommer du köra 90 på 90 väg när du ska köra om någon då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte köra om någon för då kan man krocka ;P

Fan vad larvig jag e ;P

Tror du kommer köra om någon. Du ska se att när det blir dags för körkort för dig så kommer du säkert inse att 110 är ganska sakta. Visst det är snabbt men dagens bilar pallar mer än vad de gjorde när man satte hastighetsgränserna. I våran 9-5 Aero så känns det knappt när man kör 110 och jag skulle tro att samma ska gäller alla andra nya bilar med.

Tog våran bil som exempel eftersom vi har en sån och inte har någon Volvo hemma eller något annat bilmärke av nyare modell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där var lång körtid. Hur hög hastighet mätte du i?

Om man håller medelhastigheten 90 så tar det max 3 timmar.

Här åkte jag Heby-Kungsbacka som det är 46 mil mellan på 4 timmar.

Det beror väl på, har du åkt mellan Gbg och Karlstad? Då kanske det tar tid, mycket skitvägar förmodligen.

Jag använde en guide på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bildliga bevis på att far kör i 140 km/h på E4:an förra året. Men även så om man kör så fort så kan man bli omkörd på motorvägarna.

Hehe vi har kört strax över 200 km/h. När vi passerat det så vågade vi inte köra fortare. Men bilen skulle klarat betydligt mer. När vi köpte den så hade Saab-folket testat den nere på Autobhan och då toppade den närmare 300 km/h.

Leftbehind: Jo det beror ju på. I Dalsland kanske det är mycket skitvägar.

Redigerad av SAAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor