Ace Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Finns det nån hemsida/program där man kan kolla hur lång tid det tar att åka bil mellan två städer. Eller ifall nån vet hur lång tid det tar att åka ifrån Göteborg till Karlstad Tacksam för snabbt svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Går och räkna ut längd och hastighet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 (redigerad) far.exe etc.. eller SVT-triangel går ju.. kan dra fram den, var god vänta.. EDIT: Äh, hittade men vettefan hur den funkar S/V*T eller hur man skriver. Vet du sträckan och hur fort du åker så kan man räkna ut hur lång tid det tar EDIT2: S = Sträcka (engelska?) T = Time V = Hastighet ? eller är det V = Sträcka, T = Tid och S = Hastighet (speed) Äh, orka matte på helgen! Redigerad 27 mars, 2005 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Sträcka Tid Hastighet Om du ska räkna ut sträckan så tar du tid delat med hastighet (tror jag ) Typ samma sak på dom andra bara att dealt med sträcka och bla bla Någon som fattar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 27 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Tack för era konstiga förslag men jag har för mig att det finns ett program där man kunde Skriva in båda städerna och då letade programet upp snabbaste vägen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Men va fan ta sträckan till karlstad delat med hastigheten!!! Nu blev det rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 27 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Men va fan ta sträckan till karlstad delat med hastigheten!!! Nu blev det rätt Men det ju inte direkt raka vägen dit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Va fan här försöker man hjälpa till men vad e tacken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 (redigerad) far.exe etc.. eller SVT-triangel går ju.. kan dra fram den, var god vänta.. EDIT: Äh, hittade men vettefan hur den funkar S/V*T eller hur man skriver. Vet du sträckan och hur fort du åker så kan man räkna ut hur lång tid det tar EDIT2: S = Sträcka (engelska?) T = Time V = Hastighet ? eller är det V = Sträcka, T = Tid och S = Hastighet (speed) Äh, orka matte på helgen! (:!!! V är hastighet (velocity) Men för att få fram tid så döljer man T:et och delar sträcka med hastighet tror jag Redigerad 27 mars, 2005 av m0rd0r Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 . http://kartor.eniro.se/vagbeskrivning/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 27 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Va fan här försöker man hjälpa till men vad e tacken? Jag tackar för hjälpen men jag vill veta rätt så exakt hur lång tid det tar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Lo' s = v x t (m) t = s / v (s) v = s/t (m/s) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Sträcka Göteborg ----------------> Karlstad Avstånd: 265km Körtid: 4h 16min Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 (redigerad) Sträcka Göteborg ----------------> Karlstad Avstånd: 265km Körtid: 4h 16min 26 mil på över 4 timmar? Med moped eller? Kör ju Hedemora - Stockholm (ca 18 mil) på 1,5-2 timmar Redigerad 27 mars, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 (redigerad) Sträcka Göteborg ----------------> Karlstad Avstånd: 265km Körtid: 4h 16min Det där var lång körtid. Hur hög hastighet mätte du i? Om man håller medelhastigheten 90 så tar det max 3 timmar. Här åkte jag Heby-Kungsbacka som det är 46 mil mellan på 4 timmar. Redigerad 27 mars, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Ofta 90 km/h i timmen!! Du saktar ju farten på vissa ställen och i städer bla bla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Ofta 90 km/h i timmen!! Du saktar ju farten på vissa ställen och i städer bla bla Jo men sen kanske man råkar köra i 110 på vissa bitar eller ännu fortare. Dessutom så var det där medelhastigheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Men man håller ju inte 90 i medel!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Men man håller ju inte 90 i medel!! Om du kör 50 en sträcka och sedan 130 en annan så kanske 90 blir medelhastigheten. Så säg inte det. Ska vi hålla på och säga 87,5 km/h eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Om du vill det så ja.. Men vem fan kör i 130 om man inte e biltjuv eller leker på Autobahn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts