GTA_Erik Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Guide: 1. Markera de två polygonerna som ska sättas ihop. 2. Tryck på "SEL" (eller mellanslag). 3. Create->objects->uniteselect. 4. Klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Guide: 1. Markera de två polygonerna som ska sättas ihop. 2. Tryck på "SEL" (eller mellanslag). 3. Create->objects->uniteselect. 4. Klart! Det fungerar ändå inte! Jag gjorde: Först markerade jag de två stycken jag ville sätta ihop med först "select" ----> "Quadr" sedan markerade jag SEL sedan när jag tryckte på create -----> objects ----> unite select så händer ingenting! Och om jag tryckte bara nånstans på blueprinten så försvann en utav de markerade polysarna! Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Men de sitter ju ihop! Det är ju det som är hela grejen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Man ska skapa andra halvan o ta mirror o allt på den som Urkas sa, sen ska man markera båda halvorna o sen ra Create>Objekts>UniteSelect o klicka på bilen, då kommer en ruta upp som du ska trycka ok på sen är båda halvorna ett objekt o då tar du Select>Quadr(eller Single) och ser till att "SEL" och "MUL" knapparna är intryckta(UniteSelect ska fortfarande vara på!) ! Sen markerar du dom faces som du ska sätta ihop o klickar och vipps så fastnade dom ihop gör nu så med resten av dom som ska sitta ihop ! Förstår du ? Hade brottom, men hoppas det hjälpte ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Man ska skapa andra halvan o ta mirror o allt på den som Urkas sa, sen ska man markera båda halvorna o sen ra Create>Objekts>UniteSelect o klicka på bilen, då kommer en ruta upp som du ska trycka ok på sen är båda halvorna ett objekt o då tar du Select>Quadr(eller Single) och ser till att "SEL" och "MUL" knapparna är intryckta(UniteSelect ska fortfarande vara på!) ! Sen markerar du dom faces som du ska sätta ihop o klickar och vipps så fastnade dom ihop gör nu så med resten av dom som ska sitta ihop ! Förstår du ? Hade brottom, men hoppas det hjälpte ! sen ska man markera båda halvorna o sen ra Create>Objekts>UniteSelect o klicka på bilen, då kommer en ruta upp som du ska trycka ok på sen är båda halvorna ett objektJag testade det men inget händer efter man tryckt i OK i rutan som kommer fram sen ska man markera båda halvorna Jag kanske gjorde något fel där! Hur ska man markera båda halvorna? Med vilket verktyg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Någon som kan hjälpa mig? Jag vill gärna bli klar med denna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Jag kanske gjorde något fel där! Hur ska man markera båda halvorna? Med vilket verktyg? Du kan ta Select>all så markeras båda halvorna o då behöver du bara klicka nånstans så kommer rutan upp... Sen då du tryck ok så är båda ett objekt ! Dom sitter inte ihop men dom är ett objekt o ifall du lyckats göra detta så fortsätter du med det andra jag skrev i förra posten ! Men om du inte lyckas så kan jag hjälpa dig via msn ! Jaja, GL HF ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SA-fan Skrivet 3 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2005 Undrar en sak... Där i Zmodeler... Går det att dra egna streck? Asså typ bara dra ett tunt streck... För jag hittar bara där man kan göra rektanglar, cirklar, koner, m.m... :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 3 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2005 Undrar en sak... Där i Zmodeler... Går det att dra egna streck? Asså typ bara dra ett tunt streck... För jag hittar bara där man kan göra rektanglar, cirklar, koner, m.m... :/ Jag tror inte det går, men även om det skulle gått så vad ska du med ett streck till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SA-fan Skrivet 3 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2005 Men asså tänkte göra en bil.. Blir lite svårt med bara rektanglar, cirklar m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 3 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2005 Men asså tänkte göra en bil.. Blir lite svårt med bara rektanglar, cirklar m.m. Men välj att göra faces och sedan strip så blir det trianglar, så håller du bara på så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SA-fan Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Ehm... Kan ta om det dära på nybörjar språk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 (redigerad) Ehm... Kan ta om det dära på nybörjar språk? Ehm.. Detta kanske hjälper?: Faces = Polygoner Redigerad 4 april, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Ehm.. Detta kanske hjälper?: Faces = Polygoner Det är inte nybörjar språk men visst du har rätt.. men alla bilar som finns till gta (som ja vet) är gjorde av trekanter trekanter = Faces? vart det rätt? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Det är inte nybörjar språk men visst du har rätt.. men alla bilar som finns till gta (som ja vet) är gjorde av trekanter trekanter = Faces? vart det rätt?:"> Faces kan också vara fyrkanter eller femkanter eller åtta kanter osv. Men en polygon är alltid trekantig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 4 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2005 Tack Wincent! Jag har nu satt ihop bilen till ett helt och nästa grej jag ska ge mig på är att göra underredet De e säkert lätt Här e iallafall en update! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SA-fan Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Tack för hjälpen, en sak till bara.. Hur vet man att den blir lagom stor och inte typ stor som ett hus? Och til dig Mr. Bilskapare, skitfin bil.. Omöjlig jag kan göra en sån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 Tack för hjälpen, en sak till bara.. Hur vet man att den blir lagom stor och inte typ stor som ett hus? Och til dig Mr. Bilskapare, skitfin bil.. Omöjlig jag kan göra en sån Det vet jag ärligt talat inte Detta är första bilen jag gör. Hur vet man egentligen hur stor bilen är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 |/|/|/|/|/|/|/| |/|/|/|/|/|/|/| |/|/|/|/|/|/|/| |/|/|/|/|/|/|/| |/|/|/|/|/|/|/| |/|/|/|/|/|/|/| polys ska gå så Och vad händer om dom inte går så då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yocker Skrivet 5 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2005 1: Går det bara att göra bilar i programmet? 2: Går det bara att göra grejer till GTA? 3: Var får man tag i programmet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts