PluOntS Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Har undrat länge om "The Texas Chainsaw Massacre" är en egen sann historia eller om det är en skruvad kopia på Ed Gein? För det står ju både på den gamla och nya TCM att det är baserat på en sann historia, och i den nya visar dom ju bilder från brottsplatsen och en film som påstås vara från två poliser som blev mördade i familjen Hewitt's källare, eller Sawyer som kannibalfamiljen heter i den gamla verisionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Det är sant att dom hittade 5 ungdomar eller vad det nu var dödade med motorsåg. Därifrån dom fått det tror jag. Om jag nu inte har helt fel.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 26 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Det är sant att dom hittade 5 ungdomar eller vad det nu var dödade med motorsåg. Därifrån dom fått det tror jag. Om jag nu inte har helt fel.... Var har du läst/hört det? Var inne på FBI's hemsida och försökte hitta något men icke.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Det är sant att dom hittade 5 ungdomar eller vad det nu var dödade med motorsåg. Nej? Det skulle jag vilja veta var du hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Nej? Det skulle jag vilja veta var du hört. Vet inte vart jag hört det. Men jag har för mig att det ska vara sant att dom har hittat några ungdomar dödade med motorsåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Jo, det har jag också läst någonstans...kommer inte ihåg vart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Det finns många som blivigt dödade med en motorsåg, varför skulle ett gäng ungdomar vara så speciella? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Ja tror det har hänt på riktigt. Och du "Tomtefar" de e väl inte så konsigt att det har blivit så känt familjen och sånt hjälpte ju till eller har för mig att jag har hört det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 I The Texas Chainsaw Massacre ser man lite utav något som hände på riktigt (iallafall i nyrealesen). Platsen var itne ordentligt genomsökt av polisen och har för mig att du män dog elelr något sånt när de gick enr i källaren och skulle kolla runt lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 26 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 I The Texas Chainsaw Massacre ser man lite utav något som hände på riktigt (iallafall i nyrealesen). Platsen var itne ordentligt genomsökt av polisen och har för mig att du män dog elelr något sånt när de gick enr i källaren och skulle kolla runt lite Det var det jag menade med filmen som poliserna som blev mördade spelade in. Det kan ju vara gjort av ett filmteam också för att det ska vara realistiskt Men i början ser man ju bilder som ser "verkliga" ut från brottsplatsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Det var det jag menade med filmen som poliserna som blev mördade spelade in. Det kan ju vara gjort av ett filmteam också för att det ska vara realistiskt Men i början ser man ju bilder som ser "verkliga" ut från brottsplatsen Hmm jag har också för mig att det ska vara sant ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 (redigerad) I The Texas Chainsaw Massacre ser man lite utav något som hände på riktigt (iallafall i nyrealesen). Platsen var itne ordentligt genomsökt av polisen och har för mig att du män dog elelr något sånt när de gick enr i källaren och skulle kolla runt lite Jo fast det är ju iof skådespel. Edit: Tror för övrigt inte på att filmen baseras på verkliga mord. Ni får allt ta och visa en länk. Har för mig att Leatherface baseras på Ed Gein, och att hela historien är uppdiktad. Redigerad 26 mars, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 26 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2005 Det var det jag menade med filmen som poliserna som blev mördade spelade in. Det kan ju vara gjort av ett filmteam också för att det ska vara realistiskt Men i början ser man ju bilder som ser "verkliga" ut från brottsplatsen Dom är inspelade för att man ska TRO att det är verkligt... Det är en film baserad på Ed Gein eller vad han hette. Det är bara lite som är sant... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Filmen är baserad på Ed Gein, som möredade folk och la deras hjärtan i burkar och liknande... PÅ special editition eller vad det heter har dom till och med ett reportage om Ed Gein.... Det i slutet och början är skådespeleri alltihop och var inspelat i en studio! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 27 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Filmen är baserad på Ed Gein, som möredade folk och la deras hjärtan i burkar och liknande... PÅ special editition eller vad det heter har dom till och med ett reportage om Ed Gein.... Det i slutet och början är skådespeleri alltihop och var inspelat i en studio! Okej.. Men borde det inte vara olagligt att skriva "att detta är vad som verkligen hände" och så när det inte är samma historia? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Okej.. Men borde det inte vara olagligt att skriva "att detta är vad som verkligen hände" och så när det inte är samma historia? Precis lika olagligt som det är för mig att gå till någon klasskamrat och säga att Göran Persson egentligen är en kvinna, inte ett dugg olagligt alltså! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferizi Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Såhär står det på nästan alla film sidor när man söker på The Texas Chainsaw Massacre: "1973 ägde ett av de värsta brotten i modern amerikansk historia rum, när fem tonåringarispårlöst försvann i Texas. Man har aldrig hört av dem sedan dess. Än i denna dag är brottet ouppklarat". Är inte det heller sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Såhär står det på nästan alla film sidor när man söker på The Texas Chainsaw Massacre: "1973 ägde ett av de värsta brotten i modern amerikansk historia rum, när fem tonåringarispårlöst försvann i Texas. Man har aldrig hört av dem sedan dess. Än i denna dag är brottet ouppklarat". Är inte det heller sant? Åh nej, ett sånt oerhört hemskt brott. Spårlöst försvinnande... Hjälp... Med andra ord; om vi ska tro på det citatet så kanske ett brott inte alls ägde rum, och om det gjorde det så är USA nog ett av det mest brottfattiga länder eftersom brottet ifråga är helt otroligt illa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferizi Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Åh nej, ett sånt oerhört hemskt brott. Spårlöst försvinnande... Hjälp... Med andra ord; om vi ska tro på det citatet så kanske ett brott inte alls ägde rum, och om det gjorde det så är USA nog ett av det mest brottfattiga länder eftersom brottet ifråga är helt otroligt illa... Jaså? Om du inte tror att det var något brott, vad var det då? gick alla 5 ungdomar upp i rök? skulle inte tro det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Jaså? Om du inte tror att det var något brott, vad var det då? gick alla 5 ungdomar upp i rök? skulle inte tro det... De hoppade väl ut för ett stup hela högen. Du vet ju hur folk är i Texas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts