asshumla Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Haha, SK*TSNYGGT som vanligt pinner ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 31 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Vad använder du för program? Och hur gör du för att ta bilderna? För jag tycker bilderna är så jefla suddiga. Försök ta lite skarpare bilder vetja. Men annars så är det fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 31 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2005 Jag modelerar och renderar i 3ds max 7.0 men mina renderings tekniker är inte direkt bra så de tär int ekonstigt att det ser suddigt ut. Men ja gska försöka fixa lite skarpare bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 1 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Idag hände det som inte får hända, jag råkade ta bort bilen det ända om finns kvar är en äldre version av motorn. Resten är lost for ever.... Om jag inte har gamla testversioner kvar av det jag gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Idag hände det som inte får hända, jag råkade ta bort bilen det ända om finns kvar är en äldre version av motorn. Resten är lost for ever.... Om jag inte har gamla testversioner kvar av det jag gjort. Näee Gjorde du aldrig backup? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DJTaz Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Jag gillar dom där dom är så himla grymma men den feta vingen borde vara lite mindre den ser så överdriven ut, men men snygg bil iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Idag hände det som inte får hända, jag råkade ta bort bilen det ända om finns kvar är en äldre version av motorn. Resten är lost for ever.... Om jag inte har gamla testversioner kvar av det jag gjort. Det e inget aprill skämt va ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toidi Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 (redigerad) Så här gör jag mitt bil material: Börja med ett raytrace material, lägg till en falloff-map som diffuse och ändra översta färgrutan till vilken färg du vill ha på bilen och den undre till helt svart, (255,255,255). Tryck på back knappen och lägg en falloff som reflect också ock ändra bara den övre färgrutan till mörk svart, (15,15,15). Klart. Som ljussättning kan du ta en skylight, och ändra rendrerare till mental ray och sätta på final gather med min. 0.05 och max till 0.2. Prova dig fram... Min sida Redigerad 1 april, 2005 av Toidi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 1 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Tack för tipset, ska genast provas Föresten, april april:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toidi Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Skrev lite fel där på materialet. Undre färgrutan i duffuse falloffen ska vara svart (0,0,0 inte 255,255,255 som är vit), dessutom måste du åndra falloff type till fresnel på både diffusen och reflecten. Och till sist vrida upp specularity till 120 och gloss till 60. Klart. Som ljussättning kan du använda ungefär tre omnis med 0.33 i intensity runt om modellen och rendrera med vanliga scanline, lycka till! BÖRJA 3dsmaxa! alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toidi Skrivet 1 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2005 Skrev lite fel där på materialet. Undre färgrutan i duffuse falloffen ska vara svart (0,0,0 inte 255,255,255 som är vit), dessutom måste du åndra falloff type till fresnel på både diffusen och reflecten. Och till sist vrida upp specularity till 120 och gloss till 60. Klart. Som ljussättning kan du använda ungefär tre omnis med 0.33 i intensity runt om modellen och rendrera med vanliga scanline, lycka till! BÖRJA 3dsmaxa! alla! SKit i vice city och börja med seriös bilmodelering kolla in smcars.net/forum på carerra tråden som är ungefär 17 sidor, den e nice... mycket mer nice än alla skit zmod bilar. Dessutom är det inte så svårt heller! gör som jag och pinner, börja 3dsmaxa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benny_Z Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Plymouth Super Bird... http://www.mopars.org/images/8911imgl.jpg Superbird Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Skrev lite fel där på materialet. Undre färgrutan i duffuse falloffen ska vara svart (0,0,0 inte 255,255,255 som är vit), dessutom måste du åndra falloff type till fresnel på både diffusen och reflecten. Och till sist vrida upp specularity till 120 och gloss till 60. Klart. Som ljussättning kan du använda ungefär tre omnis med 0.33 i intensity runt om modellen och rendrera med vanliga scanline, lycka till! BÖRJA 3dsmaxa! alla! SKit i vice city och börja med seriös bilmodelering kolla in smcars.net/forum på carerra tråden som är ungefär 17 sidor, den e nice... mycket mer nice än alla skit zmod bilar. Dessutom är det inte så svårt heller! gör som jag och pinner, börja 3dsmaxa! Själv tycker jag att 3dsmax är för svårt. Därför använder jag Truespace istället. Men sen är det väl ändå rätt skoj att göra egna bilar o trycka in i spelet? Tycker iaf jag. Iofs var det ett tag sen jag gjorde högpolygon-bilar. Har gjort en herrans massa lågpolygonbilar sen dess och har lärt mig en del. Kanske ska försöka mig på en ny högpolygon-grej. Men men, båda två är lika roliga säger jag. Benny_Z: Är inte det den där bilen som har en polycount på drygt 100k? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toidi Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Truespace, har aldrig hört talas om det förut?... Har du nån sida med alla dina bilar Urkas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Truespace, har aldrig hört talas om det förut?... Har du nån sida med alla dina bilar Urkas? Kanske börjar gå lite väl offtopic. Men ni får väl klaga om ni skulle tycka det. Men det här är väl det bästa jag har att visa. Dock är den nåt år gammalt. Har skillat upp mig rätt mycket sen dess faktiskt. http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/vette.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Kanske börjar gå lite väl offtopic. Men ni får väl klaga om ni skulle tycka det. Men det här är väl det bästa jag har att visa. Dock är den nåt år gammalt. Har skillat upp mig rätt mycket sen dess faktiskt. http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/vette.jpg Gaaaaannnssskkkaaa många polys där =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 (redigerad) Men det här är väl det bästa jag har att visa. Dock är den nåt år gammalt. Har skillat upp mig rätt mycket sen dess faktiskt. Bilden Är det där en modell? Nej seriöst, är det det? Redigerad 2 april, 2005 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Är det där en modell? Nej seriöst, är det det? Den är gjord i datorn. Skulle kunna visa en wireframe, men jag orkar inte fixa. Kaboom: För spel, jajjamensan! Lär ligger på runt 200-300000 skulle jag gissa på. Men för att rendera en fin bild så duger det fin fint. För det var det jag ville visa Toidi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Den är gjord i datorn. Skulle kunna visa en wireframe, men jag orkar inte fixa. Menade ju det. Måste säga att den var jävligt fin. Hade lite svårt först att se om det var ett fotografi eller en 3D-modell. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 2 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2005 Menade ju det. Måste säga att den var jävligt fin. Hade lite svårt först att se om det var ett fotografi eller en 3D-modell.:"> Men det kommer han ju såklart ta som en komplimang Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts