Tiger Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Fick en ny dator i fredags. Mitt problem är att det inte kommer något ljud ifrån höger högtalare, men vänster funkar bra. Har kollat balansen (vänster-höger högtalare) i ljudinställningarna och där står mätarna i mitten. Har prövat med olika högtalare och det är samma problem. Ljudkortet sitter inbyggt på moderkortet (Ett sånt här:) Så nu undrar jag om det möjligtvis finns någon här som vet hur man fixar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Det är nog bäst att du hör av dig till dem du köpte datorn av (databyran.nu?) så kanske de kan hjälpa dig. Är det moderkortet som inte fungerar så kräv ett nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 25 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Okej, ska nog in till dom imorgon, då har de öppet en liten stund nu i påskhelgen... Men om man måste byta moderkort, försvinner då en massa program och spel så man måste installera det igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Om du byter till ett moderkort med samma chipset behöver du inte formatera. Annars måste du det. Men jag antar att du ska byta till samma, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 25 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Behöver inte byta, pappa öppnade datorn nyss och såg att dom kopplat en sladd fel - vilket jag kan förstå eftersom dom blev nästan tvungna att sätta ihop datorn fort. Men tack för att ni var schyssta och brydde er! Så om en mod vill kan han slänga denna tråd nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts