Guest Kurby Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Jag ska göra en Ford Mondeo till GTA VC! Jag är nybörjare så jag behöver lite hjälp. 1. På bilden som ligger i "Top" så ser man ju det jag dragit utåt, det som är nedanför dörren! Så nu undrar jag, borde inte det ligga där där det är utdraget? Allstå den borde väl inte ligga i mitten? 2. Jag ska börja göra motorhuv och tak samt baklucka snart, men då undrar jag om det finns något lättare sätt än att flytta omkring krysset hela tiden? Jag väljer "display" och sedan "place axis" och flyttar den dit jag vill ha den! Men finns det inte något lättare sätt? 3. När jag sätter ett nytt "face" eller vad det heter på taket så väljer jag en röd prick från top bilden men då hamar "facet" på en nivå lägra ner än där själva taket skall vara!? Hur ska jag göra? Hoppas nån förstod frågorn för det är svårt att förklara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Hehe, den ser lite platt ut. Dra den till sidan om bilen, där man ser den uppifrån. Sen formar du den efter alla former. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 (redigerad) Hehe, den ser lite platt ut. Dra den till sidan om bilen, där man ser den uppifrån. Sen formar du den efter alla former. Tack Patrik! Nu har jag ett problem mindre Jag tänkte på det med att den är platt och det är ett problem till!? Hur formar jag den? Redigerad 24 mars, 2005 av Kurby Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Tack Patrik! Nu har jag ett problem mindre Jag tänkte på det med att den är platt och det är ett problem till!? Hur formar jag den? Ifall facesen viker in sig så det blir fel och så så kan man ta Modify>Move och sen flytta dom faces som sitter fel ! Sorry ifall det är dåligt förklarat men jag har brottom ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Det sket sig med Ford Mondeo'n så jag börjar med en 206 istället... Jag kan visa en bild sen hur långt jag kommit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 (redigerad) *EDIT* Redigerad 24 mars, 2005 av wiNceNt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Update på 206'an! Jag vill få fönsterrutorna att luta inåt men jag får dem inte till det, vet nån hur man gör? Sen stämmer det inte riktigt med mina blueprints! Det ser bra ut i 3D rutan men det stämmer inte riktigt på blueprinten Jag kan tänka mig att göra om det eftersom jag inte kommit så långt. Men då skulle jag vilja att någon förklarade hur man får blueprinten att stämma exakt. Blueprinten som är ifrån sidan är den enda som stämmer men top view och front view stämmer inte Hur ska man få dem rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Update på 206'an! Jag vill få fönsterrutorna att luta inåt men jag får dem inte till det, vet nån hur man gör? Sen stämmer det inte riktigt med mina blueprints! Det ser bra ut i 3D rutan men det stämmer inte riktigt på blueprinten Jag kan tänka mig att göra om det eftersom jag inte kommit så långt. Men då skulle jag vilja att någon förklarade hur man får blueprinten att stämma exakt. Blueprinten som är ifrån sidan är den enda som stämmer men top view och front view stämmer inte Hur ska man få dem rätt? Bra! de börjar se bra ut.. men glöm inte att kolla lite på "Front" .. för ja tycker de ser lite mysko ut där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Bra! de börjar se bra ut.. men glöm inte att kolla lite på "Front" .. för ja tycker de ser lite mysko ut där! Tack Det är det jag menar med att blueprinten inte stämmer, jag vill liksom luta rutorna inåt men vet inte hur! Eller om någon vet hur man får blueorinten att stämma från början... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 25 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2005 Det här går inte! Jag måste ha blueprints som stämmer Om nån kunde ge mig utklippta blueprints som stämmer, skit i vad det är för bil! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts