Bubbli Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Ja, jag har ju nu lokaliserat problemet med datorn. Jag öppnar fönstret apigt mycket och den slutar låsa sej. Men alla klagar på att det blir kallt (även jag ävenm ifall jag klarar det ändå). Så någon som vet en bra fläkt som kyler ner datorn tyyyyyp.... 20 grader . Nej, men som drar ner graderna i den iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Vilken fläkt är det du vill byta? CPU-fläkten? Vad för cpu har du isf? Eller chassifläkt? Vilken storlek isf? Lite mer info skadar alltså inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 23 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Shit, jag vet bara att datorn blev för varm ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Du måste nog ta reda på vilken storlek du kan ha på chassifläktarna Manne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 23 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Du måste nog ta reda på vilken storlek du kan ha på chassifläktarna Manne Okej.... Ska göra det... Hur? MÄRKS det att jag inte är så "haj" på datorer och sjolf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Okej.... Ska göra det... Hur? MÄRKS det att jag inte är så "haj" på datorer och sjolf? Heter du Manne...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Om du inte har överklockat den borde den knappast bli så varm att den börjar låsa sig och grejer. Säker på att det är det som är felet. Gå in på sweclockers och tanka nån program som du kollar tempen med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Om du inte har överklockat den borde den knappast bli så varm att den börjar låsa sig och grejer. Säker på att det är det som är felet. Gå in på sweclockers och tanka nån program som du kollar tempen med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Ja hade problem me mina 3 hårddiskar som låg på runt 45 grader hela tiden hehe.. fläskade dit en 120mm fläkt i fronten som öser in kyla igenom hela datorn så nu ligger diskarna på stadiga 29-32 laom hehe.. o cpu'n ligger väl på typ 42 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Har du ens öppnat datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 23 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Ja, det måste vara värme... För den låser sej när jag spelar och fönstret är stängt funkar UTMÄRKT när fönstret är öppet... Ska öppna den imorn och leta damm. Säkerhets skull... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Ja, det måste vara värme... För den låser sej när jag spelar och fönstret är stängt funkar UTMÄRKT när fönstret är öppet... Ska öppna den imorn och leta damm. Säkerhets skull... Ja du lär ju heta en jävla massa damm i cpuflänsen. Förresten lcyka till at få 20C med luft. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 24 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Ja du lär ju heta en jävla massa damm i cpuflänsen. Förresten lcyka till at få 20C med luft. =) Kan du säja det en gång på svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Kan du säja det en gång på svenska? Skulle stå hitta. Jag tror det kommer sitta mycket damm i flänsen som sitter på processorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Kan du säja det en gång på svenska? Kör utan chassi , det vädrar ju lite. å sätt en bordsfläkt brevid som kan stå å surra så länge tills du hittar nån bra fläkt. riktig fläkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Okej.... Ska göra det... Hur? MÄRKS det att jag inte är så "haj" på datorer och sjolf? Öppna chassit och gå lös med en linjal/tumstock på fläktplatserna. Och ja, det märks Sikorka: Ja det gör han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Gåt btw inte att få ner temperaturen lägre än rumstemperatur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Lånar tråden lite! Kan man på något sätt få denna fläkt att funka med ett mcbatteri? http://img26.exs.cx/img26/4029/loler0sl.gif fläkten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Gåt btw inte att få ner temperaturen lägre än rumstemperatur Han kan ju ha burken på balkongen å ha skarvsladdar å sånt skit till skärmen å de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Lånar tråden lite! Kan man på något sätt få denna fläkt att funka med ett mcbatteri? http://img26.exs.cx/img26/4029/loler0sl.gif fläkten Ja koppla + till + och - till -. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts