RavenE Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Jag vill veta hur ordet stavas...det uttalas ungefär [Fellah] och betyder (tror jag): man, kompis, polare...you name it... jag hörde det i meningen: "I´m looking for a [Fellah]....last name Sexuall, first name Homer" Det är i en intervju med personerna bakom The Simpsons karaktärerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Det är antingen "feller" eller "fellow", det sistnämnda används mer vardagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 (redigerad) Eller också fella som används som polöare/kompis Jag vettefan hur det stavcas så jag ska egentligen inte säga nåt... det uttalas fella iaf Redigerad 22 mars, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Engelskt uppslagsord fellow Svensk översättning -kamrat; ingen egentlig översättning på svenska (adjektiv) Du har säkert hört det i nån film, godfellas till exempell, det betyder alltså kamrat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Det är antingen "feller" eller "fellow", det sistnämnda används mer vardagligt "Feller" har en betydelse mer lik svenskans pojkvän. Därför bör "fellow" användas, precis som Jocken skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Eller också fella som används som polöare/kompis Fella är ett slangutryck. "Feller" har en betydelse mer lik svenskans pojkvän. Feller? Aldrig hört talas om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Jaha då lånar jag denna tråd då ! Vad betyder Tapeworm ? Binnikimask ? Och ett ord till : genocide vadfan betyder det `? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 (redigerad) Vad betyder Tapeworm ? Binnikimask ? Svar ja. Och ett ord till : genocide vadfan betyder det `? Rasutrotning? Utrotning av en ras... whats the w0rd i'm looking for? Edit: Folkmord Redigerad 22 mars, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 . http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/sve-eng.shtml Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 . http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/sve-eng.shtml Tss den var ju kass Den visste inte vad Genocide var Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Det är antingen "feller" eller "fellow", det sistnämnda används mer vardagligt Good gosg, jag trodde att det var MetoC7 som fått spratt innan jag kollade ditt nick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Den visste inte vad Genocide var Vilken tur att jag visste det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Good gosg, jag trodde att det var MetoC7 som fått spratt innan jag kollade ditt nick Då är vi två Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Good gosg, jag trodde att det var MetoC7 som fått spratt innan jag kollade ditt nick Hej, jag är ny. Jag lär mig snart vem det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2005 Vilken tur att jag visste det då. Japp för jag har undrat det skitlänge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts