Zaibatzu Skrivet 24 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2002 (redigerad) Hej alla gta:are!!! det här är kanske lite gammalt, men gta vice city kommer sent till pc ( som vanligt ). så här stog det i aftonbladet: ”GTA: Vice city” kommer till pc Playstation 2-succén ”Grand theft auto: Vice city” är på gång till pc. Spelet släpps i USA senast oktober 2003 och lär nå Sverige före jul. Framgångsrika amerikanska spelförlaget Take 2 har nu spikat några av sina allra största titlar nästa år och 2004, enligt Gamespot.com. Pc-versionen av höstens Playstation 2-succé ”GTA: Vice city” ska vara klar senast i oktober 2003 och lär nå Sverige inom någon månad efter detta. ”GTA: Vice city” är ett gangsterdrama i ”Miami vice”-miljö där spelaren har fri rörlighet i en storstad och kan stjäla bilar, äga nattklubbar och utföra smutsiga uppdrag för stans gangsterbossar. Taktik och strategi Dessutom kommer taktiska krigsspelet ”Hidden & dangerous 2” och strategispelet ”Rairoad tycoon III” före oktobers utgång. Till 2004 har Take 2 en uppföljare till actionsuccén ”Max Payne” och även ett helt nytt ”Grand theft auto”-spel under utveckling. http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/...,241696,00.html Redigerad 24 december, 2002 av Zaibatzu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ADLance Skrivet 24 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2002 det var väl trist...FÖR DOM SOM INTE HAR PS2 HAHA!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 LOL! Aftonbladet vet inte vad dom snackar om Vice City: PC kommer antagligen runt maj-juni 2003 och nästa GTA-spel hoppas Take-Two få ut innan julen samma år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zaibatzu Skrivet 25 december, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 ok, bra började bli orolig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ultras Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 Kommer det vara någon skillnad på VC till pc tror ni?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 ja, att troligtvis fler kommer köpa det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 Kommer det vara någon skillnad på VC till pc tror ni?? Självklart! Grafiken och kontrollerna blir alltid bättre på PC och sedan kan vi ju alltid hoppas på att de har fixat många buggar och lagt in lite annat godis. Vem vet, vi kanske få se multiplayer denna gång (tror jag inte men vem vet...). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 Det tror inte jag. Ingen av dom jag känner köper PC-spel. Det är oftast en eller två som laddar ned spel. Sen kommer alla och vill bränna spelen. Så går det till här i Uddevalla iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 (redigerad) Det tror inte jag. Ingen av dom jag känner köper PC-spel. Det är oftast en eller två som laddar ned spel. Sen kommer alla och vill bränna spelen. Så går det till här i Uddevalla iaf. tyävrr så funkar det så i Rosersberg med jag tror att det är VÄLDIGT många i svergie som bränner eller laddar ner spelen Redigerad 25 december, 2002 av Wild_hawk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 Jo, det är synd att så många bränner och laddar ner spel från internet, det är därför tex GTA3 och Vice City kommer på PS2 innan PC. Jag tror ingen fattar vad piratkopiering skadar spelindustrin till PC egentligen... om jag skulle driva ett spelföretag skulle jag aldrig göra spel till PC, om det inte var ett multiplayerspel då... Hoppas att ingen här i forumet kommer att ladda ner/bränna GTA Vice City: PC Det där med att man inte kunde ladda ett sparat spel i den brända versionen av GTA3 var dock ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 ja, att troligtvis fler kommer köpa det! Det var det bästa jag hört på länge!....Men som dom flesta säger så kommer många att bränna spelen!...dessvärre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mrK Skrivet 25 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2002 DET TROR FAN ATT MAN HELLRE LADDAR NER ÄN BETALAR 400 SPÄNN ELLER??????? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 DET TROR FAN ATT MAN HELLRE LADDAR NER ÄN BETALAR 400 SPÄNN ELLER??????? Nä....du är j*vligt trög om du inte fattar att spel branchen kanske dör ut om 10 år tack vare sånna som dig!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
cmyrman Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 GTA PÅ PC SUGER SUGER:angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 GTA PÅ PC SUGER SUGER:angry: hur vet du de ja tror de blir så j*vla mycke bättre till PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 Nä....du är j*vligt trög om du inte fattar att spel branchen kanske dör ut om 10 år tack vare sånna som dig!!! Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 Jo, det är synd att så många bränner och laddar ner spel från internet, det är därför tex GTA3 och Vice City kommer på PS2 innan PC. Jag tror ingen fattar vad piratkopiering skadar spelindustrin till PC egentligen... om jag skulle driva ett spelföretag skulle jag aldrig göra spel till PC, om det inte var ett multiplayerspel då... Hoppas att ingen här i forumet kommer att ladda ner/bränna GTA Vice City: PC Det där med att man inte kunde ladda ett sparat spel i den brända versionen av GTA3 var dock ganska bra hultan...hmm..måste erkänna att ja har ett chippat ps2...eeh...visste inte att det var det i då ja köpte det begagnat *host*. Men iaf så är det också VÄLDIGT många som bränner till ps2 också. Men rockstars och ea kan ju ändå inte gå i konskurs typ så man behöver inte oroa sig för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 men ja köpte faktiskt vice city orginal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 26 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2002 det blir nog ganska grymt *nöff* på pc, men jag tycker det är mer spelkännsla på en konsol. och sen är ju min dator inte tillräkligt bra för att kunn aha gta3-vice city så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2002 hultan...hmm..måste erkänna att ja har ett chippat ps2...eeh...visste inte att det var det i då ja köpte det begagnat *host*. Men iaf så är det också VÄLDIGT många som bränner till ps2 också. Men rockstars och ea kan ju ändå inte gå i konskurs typ så man behöver inte oroa sig för det Jo men tro mig, det finns extremt många fler olagliga kopior till PC än till PS2. Det finns ingen exakt statistik men jag skulle tro att det ser ut ungefär såhär: Olagliga spel på PS2: 5-10% Olagliga spel på PC: 70-80% PC-communityn lär vara runt 10 ggr större än PS2-communityn men ändå så såldes det fler kopior av GTA3: PS2.... jag tycker alla ska rycka upp sig och köpa Vice City, annars kanske framtidens GTA hoppar ur PC-communityn som så många andra spel har gjort den senare tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts