Jump to content

Vi vill inte ha mer...

P-C
 Share

Recommended Posts

Ja, jag har märkt att fler och fler usla IPB(Invasion Power Board)-forum har börjat ploppa upp här och där och vill skriva några väl valda rader.

Det är tydligt att dom som skapar sådana forum vill leka gud och få samma makt som moderatorena på GTAsajten så dom låter sig själva och andra bli moderatorer och styra och ställa precis som funnylin, StellHell, KalleR och Arvid (Topp3, Hawkeye, jocken, Azore och A.A) och skapa ett slags Utopia där de skapar trådar som är identiska med de som finns på GTAsajten. (Car-Modding-battle,dagens lol, tecknings-tråden, vardagssnack osv.). Forumet är IPB orginal (skinnet) och ser lika fint ut som en misslyckad magoperation.

För att förtydliga det så ska jag berätta EXAKT hur det går när ett sådant forum skapas.

• Han sitter på sitt rum, framför datorn som vanligt och snubblar över invasionpowerboard.com och tänker "wow! ett sånt som GTAsajten har! Jag vill också ha ett forum där massvis med folk hänger och jag kan leka gud!"
  • Killen laddar ner Invasionpowerboard och sätter sig på tanken: vad ska mitt forum handla om?
  • Han tittar på sin spelhylla och ser (t ex.) spelet Counter-strike. "JA! counter-strike är populärt! där kommer det säkert hänga en MASSA folk!"
  • Han "skapar" sitt forum och tar användarnamnet "admin" för han är ju admin ;) och loggar sen in på MSN och dela med sig av sin nyskapande community. Han lockar vänner och andra som han känner med höga moderator-titlar!
  • Sen när crewen är fixad är det dags att fixa massvis med medlemmar! Det gör han bäst i och med att han går in på något populärt forum (GTAsajten, någon?) och skriver: "Hej! Bli medlem på mitt forum! Dom som kommer först blir admins och moderatorer!" (Och varför en massa mods när det knappt finns några medlemmar?)
  • Några användare tänker "spelerill" och joinar. De läser lite i forumet i trådar som: "FORUMET ÄR UPPE!", "JAG ÄR BÄST PÅ CS!" och "V4D AER D1N F4V0ur1tb4n4?!?!"
  • Första dagen får forumet kanske 20 medlemmar. Andra dagen kanske det dyker upp 5 till.
  • Sen när Adminen börjar banna folk hejvilt och startar nya trådar som: "HUR FIXAR MAN MED INVAZIONNPÅWWERBÅRD?!" plus att moderatorerna skirver *CLOSED* i alla trådar dom inte skapat tröttnar medlemmarna på labila tolvårigar som inte har något liv och packar sina väskor för att aldrig mer återvända. Till slut är det bara adminen och moderatorerna kvar. De börjar naturligtvis börja banna varandra och det slutar i ... kattastråf.

Forumet dör för att aldrig mer bli återuppväckt.

Men GTAsajtens forum då? varför har den så många medlemmar? Jo, GTAsajten har inte bara ett forum utan också en väldigt välgjord sida för allt om GTA. Inte många på forumet hänger där men den är tillräckligt känd för att locka medlemmar!

EXEMPEL:

CS:S forum

Absolute Forum

GCforumet

HTML-sajten

Battlefield-forum

Fotbolls-forumet

tycker Absolut forum är det bästa exemplet

återkommer senare :P

EDIT: undrar om det gick till så för hultan (de första tre punkterna :lol: )

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, jag har märkt att fler och fler usla IPB(Invasion Power Board)-forum har börjat ploppa upp här och där och vill skriva några väl valda rader.

Det är tydligt att dom som skapar sådana forum vill leka gud och få samma makt som moderatorena på GTAsajten och låter sig själva och andra bli moderatorer och styra och ställa precis som funnylin, StellHell, KalleR och Arvid (Topp3, Hawkeye, jocken). Forumet är IPB orginal (skinnet) och ser lika fint ut som en misslyckad magoperation.

Forumet dom lägger upp har ingen speciell uppgift utan är ett av miljoner.

För att förtydliga det så ska jag berätta EXAKT hur det går när ett sådant forum skapas.

• Han sitter på sitt rum, framför datorn som vanligt och snubblar över invasionpowerboard.com och tänker "wow! ett sånt som GTAsajten har! Jag vill också ha ett forum där massvis med folk hänger och jag kan leka gud!"
  • Killen laddar ner Invasionpowerboard och sätter sig på tanken: vad ska mitt forum handla om?
  • Han tittar på sin spelhylla och ser (t ex.) spelet Counter-strike. "JA! counter-strike är populärt! där kommer det säkert hänga en MASSA folk!"
  • Han "skapar" sitt forum för att sedan logga in på MSN och dela med sig av sin nyskapande community. Han lockar vänner och andra som han känner med höga moderator-titlar!
  • Sen när crewen är fixad är det dags att fixa massvis med medlemmar! Det gör han bäst i och med att han går in på något populärt forum (GTAsajten, någon?) och skriver: "Hej! Bli medlem på mitt forum! Dom som kommer först blir admins och moderatorer!"
  • Några användare tänker "spelerill" och joinar. De läser lite i forumet i trådar som: "FORUMET ÄR UPPE!", "JAG ÄR BÄST PÅ CS!" och "V4D AER D1N F4V0ur1tb4n4?!?!"
  • Första dagen får forumet kanske 20 medlemmar. Andra dagen kanske det dyker upp 5 till.
  • Sen när Adminen börjar banna folk hejvilt och startar nya trådar som: "HUR FIXAR MAN MED INVAZIONNPÅWWERBÅRD?!" plus att moderatorerna skirver *CLOSED* i alla trådar dom inte skapat tröttnar medlemmarna på labila tolvårigar som inte har något liv och packar sina väskor föra tt aldrig mer återvända. Till slut är det bara adminen och moderatorerna kvar. De börjar naturligtvis börja banna varandra och det slutar i ... kattastråf.

Forumet stängs föra att aldrig mer bli återuppväckt.

Men GTAsajtens forum då? varför har den så många medlemmar? Jo, GTAsajten är inte bara ett forum utan också en väldigt välgjord sida för allt om GTA. Inte många på forumet hänger där men den är tillräckligt känd för att locka medlemmar!

EXEMPEL:

Absolute Forum

återkommer senare ;)

Vadå tycker du att bara GTA sajten ska ha det eller? :lol:

Och det är väldigt ofta man blir gud pga man har ett forum.. :P

Tycker att denna tråd var något onödig eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni verkade inte förstå min poäng. Jag tycker att det är ONÖDIGT att skapa..eller nej ni får skapa om ni vill men att göra REKLAM för det .. eller liksom att försöka göra ett mini-GTAsajten. Okej med forum som är unika (Typ speciella ämnen: Bluetooth eller modbiler eller typ hur man bygger sin dator osv.) inte en i mängden eller ett forum där man "bara snackar". :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är tydligt att dom som skapar sådana forum vill leka gud och få samma makt som moderatorena på GTAsajten och låter sig själva och andra bli moderatorer och styra och ställa precis som funnylin, StellHell, KalleR och Arvid (Topp3, Hawkeye, jocken). Forumet är IPB orginal (skinnet) och ser lika fint ut som en misslyckad magoperation.

Forumet dom lägger upp har ingen speciell uppgift utan är ett av miljoner.

• Han "skapar" sitt forum för att sedan logga in på MSN och dela med sig av sin nyskapande community. Han lockar vänner och andra som han känner med höga moderator-titlar!
  • Sen när crewen är fixad är det dags att fixa massvis med medlemmar! Det gör han bäst i och med att han går in på något populärt forum (GTAsajten, någon?) och skriver: "Hej! Bli medlem på mitt forum! Dom som kommer först blir admins och moderatorer!"
  • Sen när Adminen börjar banna folk hejvilt och startar nya trådar som: "HUR FIXAR MAN MED INVAZIONNPÅWWERBÅRD?!" plus att moderatorerna skirver *CLOSED* i alla trådar dom inte skapat tröttnar medlemmarna på labila tolvårigar som inte har något liv och packar sina väskor föra tt aldrig mer återvända. Till slut är det bara adminen och moderatorerna kvar. De börjar naturligtvis börja banna varandra och det slutar i ... kattastråf.

Forumet stängs föra att aldrig mer bli återuppväckt.

Men GTAsajtens forum då? varför har den så många medlemmar? Jo, GTAsajten är inte bara ett forum utan också en väldigt välgjord sida för allt om GTA. Inte många på forumet hänger där men den är tillräckligt känd för att locka medlemmar!

EXEMPEL:

Absolute Forum

återkommer senare :lol:

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där försvann iaf all respekt jag hade för dig..

Hyffsat smart att göra reklam för "ett-forum-i-mängden" i en tråd som just klagar på sådana :wub:

.... Utifall att du skulle bry dig.

Som om din sida skiljer sig :wub:

edit: jag ska även starta en sida med info om nya spel och recensioner -_-

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor