P-C Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 (redigerad) Ja, jag har märkt att fler och fler usla IPB(Invasion Power Board)-forum har börjat ploppa upp här och där och vill skriva några väl valda rader. Det är tydligt att dom som skapar sådana forum vill leka gud och få samma makt som moderatorena på GTAsajten så dom låter sig själva och andra bli moderatorer och styra och ställa precis som funnylin, StellHell, KalleR och Arvid (Topp3, Hawkeye, jocken, Azore och A.A) och skapa ett slags Utopia där de skapar trådar som är identiska med de som finns på GTAsajten. (Car-Modding-battle,dagens lol, tecknings-tråden, vardagssnack osv.). Forumet är IPB orginal (skinnet) och ser lika fint ut som en misslyckad magoperation. För att förtydliga det så ska jag berätta EXAKT hur det går när ett sådant forum skapas. Han sitter på sitt rum, framför datorn som vanligt och snubblar över invasionpowerboard.com och tänker "wow! ett sånt som GTAsajten har! Jag vill också ha ett forum där massvis med folk hänger och jag kan leka gud!" Killen laddar ner Invasionpowerboard och sätter sig på tanken: vad ska mitt forum handla om? Han tittar på sin spelhylla och ser (t ex.) spelet Counter-strike. "JA! counter-strike är populärt! där kommer det säkert hänga en MASSA folk!" Han "skapar" sitt forum och tar användarnamnet "admin" för han är ju admin och loggar sen in på MSN och dela med sig av sin nyskapande community. Han lockar vänner och andra som han känner med höga moderator-titlar! Sen när crewen är fixad är det dags att fixa massvis med medlemmar! Det gör han bäst i och med att han går in på något populärt forum (GTAsajten, någon?) och skriver: "Hej! Bli medlem på mitt forum! Dom som kommer först blir admins och moderatorer!" (Och varför en massa mods när det knappt finns några medlemmar?) Några användare tänker "spelerill" och joinar. De läser lite i forumet i trådar som: "FORUMET ÄR UPPE!", "JAG ÄR BÄST PÅ CS!" och "V4D AER D1N F4V0ur1tb4n4?!?!" Första dagen får forumet kanske 20 medlemmar. Andra dagen kanske det dyker upp 5 till. Sen när Adminen börjar banna folk hejvilt och startar nya trådar som: "HUR FIXAR MAN MED INVAZIONNPÅWWERBÅRD?!" plus att moderatorerna skirver *CLOSED* i alla trådar dom inte skapat tröttnar medlemmarna på labila tolvårigar som inte har något liv och packar sina väskor för att aldrig mer återvända. Till slut är det bara adminen och moderatorerna kvar. De börjar naturligtvis börja banna varandra och det slutar i ... kattastråf. Forumet dör för att aldrig mer bli återuppväckt. Men GTAsajtens forum då? varför har den så många medlemmar? Jo, GTAsajten har inte bara ett forum utan också en väldigt välgjord sida för allt om GTA. Inte många på forumet hänger där men den är tillräckligt känd för att locka medlemmar! EXEMPEL: CS:S forum Absolute Forum GCforumet HTML-sajten Battlefield-forum Fotbolls-forumet tycker Absolut forum är det bästa exemplet återkommer senare EDIT: undrar om det gick till så för hultan (de första tre punkterna ) Redigerad 14 augusti, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Låt folk göra vad fan de vill, who gives a fuck. Bli inte medlem och kolla inte på deras trådar. Easy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Bra ide. Jag kan bara hålla me. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Låt folk göra vad fan de vill, who gives a fuck. Bli inte medlem och kolla inte på deras trådar. Easy. Rätt. Låt människor få undersöka och ha trevligt, även om det kanske inte håller sig särskilt länge. Frihet åt folket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Ja, jag har märkt att fler och fler usla IPB(Invasion Power Board)-forum har börjat ploppa upp här och där och vill skriva några väl valda rader. Det är tydligt att dom som skapar sådana forum vill leka gud och få samma makt som moderatorena på GTAsajten och låter sig själva och andra bli moderatorer och styra och ställa precis som funnylin, StellHell, KalleR och Arvid (Topp3, Hawkeye, jocken). Forumet är IPB orginal (skinnet) och ser lika fint ut som en misslyckad magoperation. Forumet dom lägger upp har ingen speciell uppgift utan är ett av miljoner. För att förtydliga det så ska jag berätta EXAKT hur det går när ett sådant forum skapas. Han sitter på sitt rum, framför datorn som vanligt och snubblar över invasionpowerboard.com och tänker "wow! ett sånt som GTAsajten har! Jag vill också ha ett forum där massvis med folk hänger och jag kan leka gud!" Killen laddar ner Invasionpowerboard och sätter sig på tanken: vad ska mitt forum handla om? Han tittar på sin spelhylla och ser (t ex.) spelet Counter-strike. "JA! counter-strike är populärt! där kommer det säkert hänga en MASSA folk!" Han "skapar" sitt forum för att sedan logga in på MSN och dela med sig av sin nyskapande community. Han lockar vänner och andra som han känner med höga moderator-titlar! Sen när crewen är fixad är det dags att fixa massvis med medlemmar! Det gör han bäst i och med att han går in på något populärt forum (GTAsajten, någon?) och skriver: "Hej! Bli medlem på mitt forum! Dom som kommer först blir admins och moderatorer!" Några användare tänker "spelerill" och joinar. De läser lite i forumet i trådar som: "FORUMET ÄR UPPE!", "JAG ÄR BÄST PÅ CS!" och "V4D AER D1N F4V0ur1tb4n4?!?!" Första dagen får forumet kanske 20 medlemmar. Andra dagen kanske det dyker upp 5 till. Sen när Adminen börjar banna folk hejvilt och startar nya trådar som: "HUR FIXAR MAN MED INVAZIONNPÅWWERBÅRD?!" plus att moderatorerna skirver *CLOSED* i alla trådar dom inte skapat tröttnar medlemmarna på labila tolvårigar som inte har något liv och packar sina väskor föra tt aldrig mer återvända. Till slut är det bara adminen och moderatorerna kvar. De börjar naturligtvis börja banna varandra och det slutar i ... kattastråf. Forumet stängs föra att aldrig mer bli återuppväckt. Men GTAsajtens forum då? varför har den så många medlemmar? Jo, GTAsajten är inte bara ett forum utan också en väldigt välgjord sida för allt om GTA. Inte många på forumet hänger där men den är tillräckligt känd för att locka medlemmar! EXEMPEL: CS:S forum Absolute Forum återkommer senare Vadå tycker du att bara GTA sajten ska ha det eller? Och det är väldigt ofta man blir gud pga man har ett forum.. Tycker att denna tråd var något onödig eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Ni verkade inte förstå min poäng. Jag tycker att det är ONÖDIGT att skapa..eller nej ni får skapa om ni vill men att göra REKLAM för det .. eller liksom att försöka göra ett mini-GTAsajten. Okej med forum som är unika (Typ speciella ämnen: Bluetooth eller modbiler eller typ hur man bygger sin dator osv.) inte en i mängden eller ett forum där man "bara snackar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Vi alla förstår vad du menar, vi tycker också att det är störande. Men du förstår väl också att man själv måste inse hur det ligger till, man måste få försöka och mislyckas... Mycket... Man får se det ur flera perspektiv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 För det mesta vill ju de som har gjort ett forum visa upp det och gärna be om omödme och kritik(vad man kan göra bättre osv). Jag tycker det är helt okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Ja, jag har märkt att fler och fler usla IPB(Invasion Power Board)-forum har börjat ploppa upp här och där och vill skriva några väl valda rader. Det är tydligt att dom som skapar sådana forum vill leka gud och få samma makt som moderatorena på GTAsajten och låter sig själva och andra bli moderatorer och styra och ställa precis som funnylin, StellHell, KalleR och Arvid (Topp3, Hawkeye, jocken). Forumet är IPB orginal (skinnet) och ser lika fint ut som en misslyckad magoperation. Forumet dom lägger upp har ingen speciell uppgift utan är ett av miljoner. För att förtydliga det så ska jag berätta EXAKT hur det går när ett sådant forum skapas. Han sitter på sitt rum, framför datorn som vanligt och snubblar över invasionpowerboard.com och tänker "wow! ett sånt som GTAsajten har! Jag vill också ha ett forum där massvis med folk hänger och jag kan leka gud!" Killen laddar ner Invasionpowerboard och sätter sig på tanken: vad ska mitt forum handla om? Han tittar på sin spelhylla och ser (t ex.) spelet Counter-strike. "JA! counter-strike är populärt! där kommer det säkert hänga en MASSA folk!" Han "skapar" sitt forum för att sedan logga in på MSN och dela med sig av sin nyskapande community. Han lockar vänner och andra som han känner med höga moderator-titlar! Sen när crewen är fixad är det dags att fixa massvis med medlemmar! Det gör han bäst i och med att han går in på något populärt forum (GTAsajten, någon?) och skriver: "Hej! Bli medlem på mitt forum! Dom som kommer först blir admins och moderatorer!" Några användare tänker "spelerill" och joinar. De läser lite i forumet i trådar som: "FORUMET ÄR UPPE!", "JAG ÄR BÄST PÅ CS!" och "V4D AER D1N F4V0ur1tb4n4?!?!" Första dagen får forumet kanske 20 medlemmar. Andra dagen kanske det dyker upp 5 till. Sen när Adminen börjar banna folk hejvilt och startar nya trådar som: "HUR FIXAR MAN MED INVAZIONNPÅWWERBÅRD?!" plus att moderatorerna skirver *CLOSED* i alla trådar dom inte skapat tröttnar medlemmarna på labila tolvårigar som inte har något liv och packar sina väskor föra tt aldrig mer återvända. Till slut är det bara adminen och moderatorerna kvar. De börjar naturligtvis börja banna varandra och det slutar i ... kattastråf. Forumet stängs föra att aldrig mer bli återuppväckt. Men GTAsajtens forum då? varför har den så många medlemmar? Jo, GTAsajten är inte bara ett forum utan också en väldigt välgjord sida för allt om GTA. Inte många på forumet hänger där men den är tillräckligt känd för att locka medlemmar! EXEMPEL: CS:S forum Absolute Forum återkommer senare Kunde inte ha sagt det bättre själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Sen finns det ju sånna forum som har lyckats också, som är väldigt roliga.' *Host* n0llans Forum *Host* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 22 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2005 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Bara för jag gjorde en "Vill du verkligen ta bort pixi från GTASajten..." för många år sen när vi bråkade så verkar alla göra sånnadär med papperskorgentjossan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Sen finns det ju sånna forum som har lyckats också, som är väldigt roliga.' *Host* n0llans Forum *Host* Nollans forum är faktiskt väldigt bra. hänger dock inte där Men den har liksom snygg layout och innehåll till skillnad från vissa andra forum :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 (redigerad) Borta pågrund av alla som klagar Redigerad 24 mars, 2005 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 http://www.thegamer-forum.tk Där försvann iaf all respekt jag hade för dig.. Hyffsat smart att göra reklam för "ett-forum-i-mängden" i en tråd som just klagar på sådana .... Utifall att du skulle bry dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Vi vill inte ha mer klagotopicar, va säger du om det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 (redigerad) Där försvann iaf all respekt jag hade för dig.. Hyffsat smart att göra reklam för "ett-forum-i-mängden" i en tråd som just klagar på sådana .... Utifall att du skulle bry dig. Som om din sida skiljer sig edit: jag ska även starta en sida med info om nya spel och recensioner Redigerad 23 mars, 2005 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Vi vill inte ha mer klagotopicar, va säger du om det då? Cortez, du gillar visst att få folk emot dig? känner du dig mäktig då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Där försvann iaf all respekt jag hade för dig.. Hyffsat smart att göra reklam för "ett-forum-i-mängden" i en tråd som just klagar på sådana .... Utifall att du skulle bry dig. gcforumet.tk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 23 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2005 Cortez, du gillar visst att få folk emot dig? känner du dig mäktig då? Snarare ni som tror ni är tuffa för att ni säger emot honom jämt och ständigt. Skärp er för fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts