Jump to content

Michael Moore

Frenzy
 Share

Recommended Posts

Japp vad tycker ni om Michael Moore ?

Själv tycker jag att han är väldigt klok och är inte någon rasist som dom flesta i Amerika är! skulle vilja veta lite saker han har gjort .

Saker jag vet att han har gjort :

Bowling for columbine - sett

Farenheit 9/11 - inte sett

System of a down - boom musikvideo - kollar på den nu :P

nå vad har han mer gjort för saker ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmer:

The Big One

Canadian Bacon

Roger and Me

Bowling For Columbine

Fahrenheit 9/11

Kommande filmer:

Sicko

Fahrenheit 9/11½

TV:

The Awful Truth

TV Nation

Böcker:

Will They Ever Trust Us Again

Dude Where's My Country

Stupid White Men

Downsize This

-------

Tror Moore är bra för Amerikansk politik.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patriot? Snackar han inte om hon dåligt och konstigt sitt land är? Trodde patriot var en sån som var stolt över sitt land vad det än gjorde typ :P .

Det finns olika typer av patrioter !

Tyvärr har folk ändrat sin syn på patrioter för nazzarna och rassarna kallar sig själva för patrioter ! Innan var inte det patrioer ! innan var Frihetskämpar patrioter !

Tror jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller just nu på att läsa Will they ever trust us again, som är otroligt gripande bok, om brev som amerikanska soldater stationerade i Irak har skrivit till Michael Moore, många av dem känner sig riktigt uttnyttjade av sin regering, men har tvingats att ta värvning på grund av de måste försörja sina familjer, och med tanke på att man måste nästan vara mångmiljonär för att ta del i den Amerikanska ivy league utbildningen, så har de flesta inget annat val än att försvara ett land som behandlar dem som smuts.

Jag gillar Michael Moore, jag blir bara lite irriterad av hans försök att få saker att verka värre än vad de egentligen är, men han är en duktig författare och han är precis vad Amerikanerna behöver, det är bara synd att majoriteten inte förstår det.

Men jag gillar Dr. Thompson bättre, hans sätt att rapportera händelser från sitt eget perspektiv är hur jävla bra somhelst, han hade ett viktigt inflytande under Nixon administrationens tid och hade säkerligen mycket att tillföra under watergate skandalen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patriot? Snackar han inte om hon dåligt och konstigt sitt land är? Trodde patriot var en sån som var stolt över sitt land vad det än gjorde typ :P .

Skulle du vara stolt över ditt land om staten är fascister och din hemliga polis lagt en diktator till makten i sydamerika! :huh: Hursomhelst äger Michael Moore!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor