Jump to content

Vem köpte ditt SA?

Fick du köpa ditt GTA:SA i butik även fast du var under 18?  

46 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Lite dumt igentligen att inte få köpa fast man är under 18.

Det är ju inte precis någon lag på att vara 18 utan enbart en rek.

Visst, är man alldeles för liten för att spela spel som gta så kanske man inte ska få köpa, men är man 17 så tycker jag det är lite fjantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anlitade inte en lodis. Det var min farsa som köpte det första på en tobakkiosk i Tensta.

Det var min farsa som även köpte den andra på Onoff.

Köpte din farsa ett PS2 i en tobaks kiosk?! ;P

Jag är är över 18! Jag fick köpa det utan att visa leg! :)

Redigerad av vice24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte din farsa ett PS2 i en tobaks kiosk?!  ;P

Jaha, det roliga var att när han kom hem med det vart jag jätte glad.

Så jag frågade honom vart han fick det ifrån och han svara "jag köpte det på en tobakkiosk i Tensta".

Då vart jag skitorolig, jag trodde det var stödgods. Men så vart inte fallet :">

Edit: Det var inte riktigt en tobakkiosk. Lite mer som ett närköp

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag frågade honom vart han fick det ifrån och han svara "jag köpte det på en tobakkiosk i Tensta".

Då vart jag skitorolig, jag trodde det var stödgods. Men så vart inte fallet :">

Klart det var stöldgods! Inte för nån bryr sig men vilken tobags affär säljer PS2:or!? ;P

Eller så var det begangnat som han sålde!? Fick nu kvitto!? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: kompis köpte det åt mig..

jag och min kompis hade förbokat i Solna Centrum (sthlm) och jag var 16 då, han var 18 så när jag skulle betala så sa han i kassan "du måste vara 18 eller ha förälder med för att köpa spelet" då pekade jag på min polare å sa, " Men han är 18" så då fick jag köpa spelet ;)

jag var först i solna ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det här var lite dumt för den här undersökni8ngen antar att man är under 18. Jag är 25 så vad ska jag rösta på då?

Iallafall röstade jag "Nej". Eftersom jag inte är under 18 och hade inga problem att köpa spelet. ;)

Själv har jag som regel att aldrig köpa ut något till någon. Sen min tjejkompis bad mig köpa ut åt henne på systemet och hon vägrade tro att det var olagligt att köpa ut så hon diskuterade det högt och tydligt medan vi var i kassan. Det där var INTE kul.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor