Arman Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 (redigerad) Inledning: Denna gången har vi John Williams-special nu på helgen och vår 35 kilos låda bjuder på ett par filmer där John Williams har gjort soundtracken (låtarna). En film skulle jag gärna vilja säga något om och det är filmen Hook (1991). Precis som John McTiernans Den Siste Actionhjälten (1993) blev denna filmen ignorerad av många eftersom folk tyckte att denna filmen var annorlunda från Disney's Peter Pan (1953) och att den troligen var Spielbergs sämsta film. Själv tycker jag att detta är en what if-känsla där Steven Spielberg kommer på en egen story. Suck, det behövs bättre recensenter nuförtiden när man sätter en etta på Hook (1991). Jag älskar denna filmen lika mycket som jag gjorde när jag kollade på den varje jul när jag var liten och jag ger ett plus till musiken av John Williams (Star Wars, Jurrasic Park). @@@@@@@@@@ = Mästerverk! @@@@@@@@@@ = Mycket bra @@@@@@@@@@ = Ganska bra @@@@@@@@@@ = Godkänd @@@@@@@@@@ = Usel FREDAG 25 MARS Hook Tid: 18:10 Regissör: Steven Spielberg Utgivningsår: 1991 Genre: Familj, Äventyr, Fantasy Produktionsland: USA Skådespelare: Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts, Bob Hoskins, Maggie Smith, Caroline Goodall, Amber Scott, Gwyneth Paltrow, Glenn Close med flera... Fakta: Peter Pan har vuxit till en stressad affärsman som försummar sina barn - tills de kidnappas av kapten Krok. Då börjar äventyren på nytt! Längd: 144 min Sammanfattning: @@@@@@@@@@ Trailer: IMDb.com LÖRDAG 26 MARS Rymdimperiet Slår Tillbaka Tid: 15:10 Org. titel: Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back Regissör: Irvin Kershner Utgivningsår: 1980 Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy Produktionsland: USA Skådespelare: Mark Hamill, Harrison Ford, James Earl Jones, Frank Oz med flera... Fakta: I uppföljaren till Stjärnornas krig fortsätter kampen för att rädda galaxen från det ondskefulla Rymdimperiet. Luke Skywalker, Han Solo, prinsessan Leia och Chewbacca står öga mot öga med Rymdimperiets styrkor på isplaneten Hoth. När Han Solo och Leia lyckas fly, beger sig Luke till Dagobah-systemet på jakt efter jedi-mästaren Yoda. Endast med Yodas hjälp kan Luke överleva utmaningen från Darth Vader och möta den mörka Kraften. Längd: 124 min Sammanfattning: @@@@@@@@@@ Trailer: IMDb.com -------------------------------------------------------------- För att skriva ut Film!-sidan i utskriftsformat så kan du klicka på Print This Topic lite längre upp! Har du frågor eller synpunkter, till och med tips? Kontakta mig då på jayleno88@hotmail.com Redigerad 20 mars, 2005 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Ja, då har man ju bokat tvn i helgen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Hook är ganska bra Bra arman att du är tillbaka och informerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Vad nödvändigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Vad nödvändigt. Vad positivt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knasn00b Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Keep up da good work! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Vad nödvändigt. ?.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 27 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2005 Vad nödvändigt. Vad nödvändigt, vad? Tack arman, utan dig hade jag missat hook, som jag förresten aldrig sett innan! Den var rätt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts