Crice Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 (redigerad) Ehm, ja, problemet kan vara lika konstigt som titeln på tråden. Idag då jag försökt ta bort ett visst program (nämligen Gangland, ett PC-spel) genom att trycka på "Ändra/Ta Bort" i Kontrollpanelens "Lägg Till/Ta Bort Program"-lista, så säger den att att "uninstall"-filen i fråga inte existerar. Jag kanske inte är dunderhaj på datorer, men jag fruktar att spelet ändå ligger någonstans och skräpar, trots att jag förut tagit bort det, genom att slänga hela mappen. Om någon skulle ha ett program där man kan ta bort vartenda spår av gamla filer (har använt mig av ett sådant program förut), skulle det uppskattas om ni skickade en länk. Tack på förhand. Redigerad 19 mars, 2005 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Ehm, ja, problemet kan vara lika konstigt som titeln på tråden. Idag då jag försökt ta bort ett visst program (nämligen Gangland, ett PC-spel) genom att trycka på "Ändra/Ta Bort" i Kontrollpanelens "Lägg Till/Ta Bort Program"-lista, så säger den att att "uninstall"-filen i fråga inte existerar. Jag kanske inte är dunderhaj på datorer, men jag fruktar att spelet ändå ligger någonstans och skräpar, trots att jag förut tagit bort det, genom att slänga hela mappen. Om någon skulle ha ett program där man kan ta bort vartenda spår av gamla filer (har använt mig av ett sådant program förut), skulle det uppskattas om ni skickade en länk. Tack på förhand. Alltså, unistall-filen har du ju själv tagit bort när du tog bort mappen med spelet. Men varför bry sig om att ta bort det "mer"? Enda stället det finns spår av det är i registret och där spelar det ju inte så stor roll. Möjligt att det slöar ner lite lite lite när det ligger där. Men det är definitivt inget du nånsin kommer märke. Så om jag vore dig skulle jag inte bry mig. Men om du vill ta bort det så leta efter nåt registerrensar program. Borde finnas nåt vettigt på download.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 19 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Alltså, unistall-filen har du ju själv tagit bort när du tog bort mappen med spelet. Men varför bry sig om att ta bort det "mer"? Enda stället det finns spår av det är i registret och där spelar det ju inte så stor roll. Möjligt att det slöar ner lite lite lite när det ligger där. Men det är definitivt inget du nånsin kommer märke. Så om jag vore dig skulle jag inte bry mig. Men om du vill ta bort det så leta efter nåt registerrensar program. Borde finnas nåt vettigt på download.com. Just så, något vajsing med registret. Det är nämligen så att jag vill installera om det, men det "finns" ju tydligen redan, dock går det inte att hitta. Så, det gamla är borta, men ändå inte borta, och jag kan inte ominstallera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Gå typ in i registret och ta bort allt som har med gangland att göra Vet du inte så gör inte det.. du "kan" sabba hela datorn. Registret=ajabaja för den som inte "kan". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Gå typ in i registret och ta bort allt som har med gangland att göra Vet du inte så gör inte det.. du "kan" sabba hela datorn. Registret=ajabaja för den som inte "kan". Det är nog snarare OS:et som fuckar upp sig, inte hans dator. För om du sen ominstallerar OS:et så funkar det perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Det är nog snarare OS:et som fuckar upp sig, inte hans dator. För om du sen ominstallerar OS:et så funkar det perfekt. Jo, helt korrekt Mitt fel där Men trots det: Lek inte med det om du inte vet vad du gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Har du slängt mappen så finns bara inf-filer och registernycklar kvar. Det tar inte upp särskilt mycket men kan betraktas som skräp, dock helt ofarligt så det är inget större problem. Men Dr. Delete kan nog hjälpa dig. Eller Ccleaner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 21 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Hmm, faktiskt så har jag löst mitt eget problem genom att ladda ner något fiffigt gratisprogram, men om någon annan skulle ha liknande bekymmer kan ni ju kontakta mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts