Ceone Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Tja! Har börjat göra banor till Counter-Strike Source. Och nu undrar jag hur man sätter in egna texturer? Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
david_ Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 (redigerad) Du trycker på den vita kuben och sedan ritar du en kvadrat på den högra rutam längst upp när du gjort det så trycker du på enter. Sen så står det "camera" längst upp i vänstra hörnet på den rutan som ligger just längst upp i det vänstra hörnet, du högerklickar på "camera" och tar textured. EDIT: lol jag läste visst fel :"> nej det vet jag inte... Redigerad 19 mars, 2005 av david_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Egna texturer? Skapa texturerna i photoshop (Eller importera ett foto av t.ex. en vägg eller golv med mera i photoshop.) och spara det som .tga, fixa en .txt med exakt samma namn som .tgafilen sedan kompilerar du dem med vtex.exe i sourcesdk/bin/ foldern. Därefter får du då en vtf och en vmf (tror det var vmf iofs) som du då båda två måste lägga i steam/steamapps/mail@host.cc/spel/cstrike\hl2/material(s) mappen. Därefter ska det bara vara att skriva texturmappens namn i textureditorn i hammer (Ifall du inne i materialsmappen gjort en subfolder med namnet t.ex. "mina texturer" så skriver du då i det lilla fältet för texturnamn "mina" så bör de texturerna ploppa upp.) Texturerna du skapar måste vara i dimension 2, (dvs till exempel 64 x 64 eller 512x1024 m.m.) För mer info om hur du kompilerar texturerna titta in på http://www.hl2world.com/wiki/index.php/Category:Texturing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.