Jump to content

Fel på ps2 eller gta sa

Share

Recommended Posts

Mitt gta sa hänger sig(bilden fryser) med mellanrum , jag vet inte om det är ps2't eller spelet

Någon som vet?

Jag gjorde en ny sparfil och när jag är i los santos så hänger det sig nästan aldrig men när jag kommer till andra ön så hänger/fryser sig det var 5 minut.

Redigerad av Ejje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt gta sa hänger sig(bilden fryser) med mellanrum , jag vet inte om det är ps2't eller spelet

Någon som vet?

Jag gjorde en ny sparfil och när jag är i los santos så hänger det sig nästan aldrig men när jag kommer till andra ön så hänger/fryser sig det var 5 minut.

Jag tror inte det är något fel på San Andreas skivan. Precis när jag fick San Andreas fick jag köpa ett nytt PS2 bara för att det stanna.

Så håll inte på med skivan, om din PS2 är två år gammal ska du nog köpa ett nytt.

För det kan vara så att det inte klarar San Andreas.

Men om du inte vill köpa ett nytt kan du öppna Ps2:an och ttvätta lasern, men det brukar inte fungera och dammsug den inte heller.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet har låst sig 2 gånger för mig sen jag köpte det i november (release-natten). Tycker jag är helt ok för jag har ju trots allt den första modellen av ps2 som kom ut. Har aldrig rengjort linsen så den låter ju konstigt, men funkar. Lite seg och sådär men spelen laddar ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet?

Som någon annan sa:

köp en rengörings-cd på te.x onoff, kostar ca. 60 kr.

Det har kommit liknande frågor detta och i dom flästa fallen så är det linsen som är skitig.

är den mer än ett år gammalt eller är den 11 månader och 10 dagar? om det inte har passerat 1 år innan du köpte den så kan du lämna in den innan du köper rengörings-cd:en. det är ju lite irriterande att köpa en cd för ca. 60 kr om det inte är linsen det är fel på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ejje: Är ditt PS2 så pass "gammalt" redan som 1 år +

så hade, om det var jag, gått dit jag köpte det o säga att:

-"det funkar inte! I mellanåt stannar det och vägrar starta"

För kan inte de hitta ett konkret fel så får du ett nytt!

Krånglar det nu, vad gör det inte om ytterligare ett år! Visst, du kanske köper PS3 då men det kan ju vara kul att ha ett funkade PS2 kvar!?

Mitt råd är: Skit i rengörings-cd´s (och träslöjd´s lärare :P ) och lämna in det! Passa på och kunna få det fixat medans du kan! Det är ju fett, att få ett helt nytt PS2! Det fick jag...

Redigerad av vice24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor