Jump to content

Droger

felshoe
 Share

Recommended Posts

Aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Jag dricker inte heller, inte röker och snusar inte...

...men det är klart att det blir alkohol och en ciggarett/cigarill/cigarr efter man har fyllt arton, men jag ska aldrig dricka i supningssyfte.

Vad tråkig jag är...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 372
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Jag dricker inte heller, inte röker och snusar inte...

...men det är klart att det blir alkohol och en ciggarett/cigarill/cigarr efter man har fyllt arton, men jag ska aldrig dricka i supningssyfte.

Vad tråkig jag är...

ORD!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppar att alla som tar droger avrättas... eller ne.. de e för snällt.. förnedras offentligt, och torteras... sen avrättas efter 6 månader  :)

Du verkar vara det tydliga exemplet av en person som har lurats i till att tro att alla som använder droger är kriminella odjur som kommer att våldta dig och din familj, efter de fått i sig ett bloss av en joint.

Svergies narkotika politik är rena stenålders fasoner, och de lögner de sprider omkring sig verkar ha funkat på de som inte förstår bättre. Självklart kan narkotika vara skadligt för din kropp vare sig du röker en joint om dagen eller sitter i ett hörn i en sunkig knarklya i Högdalen och skjuter upp horse på en urindrypande madrass. Men det som folk inte verkar förstå är att narkotika missbruk skiljer sig inte ett jävla skit med ett alkohol missbruk. Varenda fredag kan man se mil långa köer utanför systembolaget, vanliga medelklass svenskar som delar dina åsikter om att droger är djävulen och alla som håller på med det bör låsas upp innan de skadar någon, dem går hem till sina villor trötta efter en veckas slit på kontoret, öppnar sig en öl och sätter sig framför tv'n slår på rapport där nån jävla kostymnisse som har mage att kalla sig för journalist sitter och läser från en telepromptor att cannabis är den mest använda drogen av ungdomar i åldern 15 till 25. Medelklass svensken blir rasande över den här statistiken kastar sina tomma ölburk mot tv'n höjer näven och säger vad fan är den här världen på väg, medans han ragglar ut till köket för att hämta en till öl.

Nej tydligen är det ok att dricka sina droger, det är bara dem där hemska otaxerade drogerna man ska oroa sig över, det är dem som är skadliga för dig. Detta är rent ut sagt hästskit, alkohol relaterade sjukdomar dödar mellan 5 till 7000 människor i Svergie varje år, och 20 till 30 % av alla trafikdödade har alkohol i blodet, jag är inte mycket för statistik men jag vet att det finns inte ett enda dokumenterat fall att en människa någonsin dött av cannabisbruk, en cannabis rökare är inte ute och startar bråk på en fredagskväll, en cannabis rökare är inte en trafikfara, jag rekomendar inte att man ska köra när man rökt cannabis, men jag själv tycker att det gör bilkörningen mer intressant och man håller sig mer fokuserad på bilvägen än när man har supit.

Jag är ingen förespråkare för droger, och säger inte att droger är ofarliga, alla borde inte prova droger vissa har inte starkt psyke nog för att klara av det, jag har haft ett par smått skrämmande upplevelser på droger, men Änglatrumpet är inget att leka med,men jag har haft ännu fler bra upplevelser än dåliga, den enda jag kan förespråka för här är mig själv, jag respektar människor som har lovat sig själv att hålla sig borta för droger, alla måste välja sin egen väg. Men vad jag verkligen inte tål är människor utan någon somhelst erfarenhet av droger som kommer med påståenden som att alla som knarkar är kriminella nollor, jo det finns en bra del nollor därute, men dessa nollor är födda med en defekt, detta defekt är ett beroende, det finns alkoholister och drogmissbrukare, och det de som dricker och det som brukar droger. Så om du inte har en aning om vad du pratar om ska du för fan inte yttra dig.

Jag har aldrig haft problem med mitt narkotika bruk, jag anser att jag klarat mig ganska bra, för fan jag är stolt över de val jag gjort, jag är 100% säker på att om jag aldrig skulle ha börjat med cannabis så hade jag aldrig varit var jag är idag. Jag hade nog levt ett stelt och tråkigt liv jobbandes på nån fabrik idag om jag aldrig börjat med droger.

Om en man döms efter de val han gjort så ligger jag nog jävligt bra till.

-Mahalo

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor