felshoe Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 Asså, jag bryr mig inte ett skit om den lagen..kommer ladda ner lika mkt som innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 Ja, dom tjänar ju inget på att ta fast nån som delar med sig 1Mb musik.. Om dom absolut ska ta fast folk så kan dom istället ta dom som delar ut typ 150Gb, eller sånna som säljer och tjänar på det. 150GB är ju ingenting, vi kan börja snacka när vi kommer till TB-storlekar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 150GB är ju ingenting, vi kan börja snacka när vi kommer till TB-storlekar. Ja, men det är ju då man börjar komma upp i stora mängder. Det är nog inte så många som har över det, inte då vad jag har sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Det värsta med den nya lagen är att kassettersättningen höjs. Vad är det för jävla dubbelmoral? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Ja, men det är ju då man börjar komma upp i stora mängder. Det är nog inte så många som har över det, inte då vad jag har sett. Jo man är en tönt om man inte har över 150GB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Vill fan ha min film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Jo man är en tönt om man inte har över 150GB. Öööuuu waaaow, cooling där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 (redigerad) gjhp Redigerad 31 juli, 2006 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 (redigerad) Jag tjänar pengar på det! inte genom att sälja, men genom att slippa köpa! Jag laddar aldrig ner film, bara avsnitt av serier och musik! Man tjänar inget på att inte köpa något, man sparar. Redigerad 19 mars, 2005 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Öööuuu waaaow, cooling där. Ja jag känner mig cool, gör inte du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 19 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Fuck tha lag.. Jag wanna ladda down min Movie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Tjänar inte filmbolagen några pengar så kan man ju inte ladda ner filmerna.....Så jag röstar blankt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Vote : Jag vill fan ladda ner min film! Bort med Pontén! Istället för att statens satsar onödiga pengar på att jaga folk som piratkopierar så kan dom istället sätta ut mer poliser på stan så folk känner sig tryggare och säkrare. Säkerheten är viktigast! Hoppas dom griper G. Persson när han laddar ner! (om) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Hahaha exakt.. kanske kan hacka hans dator och tanka fett med saker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Upphovsmännen och skaparna har rätt till sin ersättning. Om ingen betalar, hur skall de då kunna fortsätta producera sina produkter? Ni som laddar ner gör så att vi som betalar måste betala högre priser, eftersom företagen måste kompensera förlorade kunder. Att ladda ner produkter är ren stöld, inget annat! Jag stödjer Antipiratbyrån till 100% och hoppas att jag en vacker dag skall kunna köpa mina filmer/spel/musik till halva priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 (redigerad) Upphovsmännen och skaparna har rätt till sin ersättning. Självfallet. Piratkulturen är mot mellanhänderna som slukar alla pengar. Om ingen betalar, hur skall de då kunna fortsätta producera sina produkter? Dom får helt enkelt anpassa sig till den nya tekniken, och konkurera ut gratis-alternativen. Det kommer aldrig funka att jaga sina konsumenter så att dom betalar för produkterna. Ni som laddar ner gör så att vi som betalar måste betala högre priser, eftersom företagen måste kompensera förlorade kunder. DVD-, Skiv- och spelbranchen säljer mer produkter i Sverige nu än någonsin tidigare. Att ladda ner produkter är ren stöld, inget annat! Nej. Det är kopiering. Saker jag laddar skulle jag aldrig köpa ändå, så dom förlorar inga pengar på att jag laddar ner deras produkter. Jag stödjer Antipiratbyrån till 100% och hoppas att jag en vacker dag skall kunna köpa mina filmer/spel/musik till halva priset. Antipiratbyrån kommer bara bidra till ökat missnöje mot storbolagen. Du komer aldrig kunna köpa filmer/spel/musik för halva priset om du stöder APB. Det finns inget som säger att priserna kommer sjunka bara för att dom sätter dit småpirater. Att dom dessutom stämmer dom på miljonbelopp är förkastligt. Redigerad 20 mars, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Jag trodde aldrig jag skulle behöva argumentera mot piratkopiering, men, men... Bullshit, piratkulturen är inget annat än folk som vill slippa betala för att använda produkter. Mellanhänderna måste ta ut sin del för att överleva. Utan mellanhänder, inga arbetstillfällen. Visst kanske det går bättre för försäljningen nu, men om alla hade köpt sina produkter hade det gått betydligt bättre. Huruvida du hade köpt filmer mm får stå för dig. Allt som är mot piratkopiering är jag för. Antipiratbyrån är bara ett litet steg i 50%-visionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2005 Mellanhänderna måste ta ut sin del för att överleva.Vilka piratkulturen inte har någon avsikt att låta överleva. Inga mellanhänder - betydligt billigare. Bullshit, piratkulturen är inget annat än folk som vill slippa betala för att använda produkter. Slippa betala, inte kunna betala, ändå inte skulle ha köpt det. Piratkopiering är underbart, man kan upptäcka filmer som man aldrig någonsin skulle ha köpt, och så finner man dom underbara. men om alla hade köpt sina produkter hade det gått betydligt bättre.Faktum kvarstår: Det går bättre än någonsin, så ingen kan klaga på att piratkopiering förstör för några brancher. Allt som är mot piratkopiering är jag för. Antipiratbyrån är bara ett litet steg i 50%-visionen. APB är en privatpolis (agerar som) som stämmer privatpersoner på miljonbelopp. Dom är inget annat än kapitalismens fotsoldater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Null vote. Gör det billigare helt enkelt. Hela rasket. Musik, film, spel. BORT MED MELLANHÄNDERNA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2005 Bullshit, piratkulturen är inget annat än folk som vill slippa betala för att använda produkter. Mellanhänderna måste ta ut sin del för att överleva. Utan mellanhänder, inga arbetstillfällen. Egentligen, och från början, ja. Förut så var ju dessa sådana som sålde elektronisk stöldgods. Nu handlar det mer om Nätpirater. I detta fall, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts