Jump to content

Piratkopieringslagen

Siana
 Share

Vad tycker du om den nya lagen som ska förbjuda piratkopiering?  

87 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote : Jag vill fan ladda ner min film! Bort med Pontén!

Istället för att statens satsar onödiga pengar på att jaga folk som piratkopierar så kan dom istället sätta ut mer poliser på stan så folk känner sig tryggare och säkrare. Säkerheten är viktigast! Hoppas dom griper G. Persson när han laddar ner! :unsure: (om)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upphovsmännen och skaparna har rätt till sin ersättning. :P Om ingen betalar, hur skall de då kunna fortsätta producera sina produkter? :o

Ni som laddar ner gör så att vi som betalar måste betala högre priser, eftersom företagen måste kompensera förlorade kunder. B) Att ladda ner produkter är ren stöld, inget annat! :P

Jag stödjer Antipiratbyrån till 100% och hoppas att jag en vacker dag skall kunna köpa mina filmer/spel/musik till halva priset. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upphovsmännen och skaparna har rätt till sin ersättning. :P
Självfallet. Piratkulturen är mot mellanhänderna som slukar alla pengar.

Om ingen betalar, hur skall de då kunna fortsätta producera sina produkter? :o

Dom får helt enkelt anpassa sig till den nya tekniken, och konkurera ut gratis-alternativen. Det kommer aldrig funka att jaga sina konsumenter så att dom betalar för produkterna.

Ni som laddar ner gör så att vi som betalar måste betala högre priser, eftersom företagen måste kompensera förlorade kunder. B)
DVD-, Skiv- och spelbranchen säljer mer produkter i Sverige nu än någonsin tidigare.

Att ladda ner produkter är ren stöld, inget annat! :P

Nej. Det är kopiering. Saker jag laddar skulle jag aldrig köpa ändå, så dom förlorar inga pengar på att jag laddar ner deras produkter.

Jag stödjer Antipiratbyrån till 100% och hoppas att jag en vacker dag skall kunna köpa mina filmer/spel/musik till halva priset. ;)

Antipiratbyrån kommer bara bidra till ökat missnöje mot storbolagen.

Du komer aldrig kunna köpa filmer/spel/musik för halva priset om du stöder APB. Det finns inget som säger att priserna kommer sjunka bara för att dom sätter dit småpirater. Att dom dessutom stämmer dom på miljonbelopp är förkastligt.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde aldrig jag skulle behöva argumentera mot piratkopiering, men, men... :)

Bullshit, piratkulturen är inget annat än folk som vill slippa betala för att använda produkter. Mellanhänderna måste ta ut sin del för att överleva. Utan mellanhänder, inga arbetstillfällen. :)

Visst kanske det går bättre för försäljningen nu, men om alla hade köpt sina produkter hade det gått betydligt bättre. ;)

Huruvida du hade köpt filmer mm får stå för dig. -_-

Allt som är mot piratkopiering är jag för. Antipiratbyrån är bara ett litet steg i 50%-visionen. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mellanhänderna måste ta ut sin del för att överleva.
Vilka piratkulturen inte har någon avsikt att låta överleva. Inga mellanhänder - betydligt billigare.

Bullshit, piratkulturen är inget annat än folk som vill slippa betala för att använda produkter.

Slippa betala, inte kunna betala, ändå inte skulle ha köpt det. Piratkopiering är underbart, man kan upptäcka filmer som man aldrig någonsin skulle ha köpt, och så finner man dom underbara.

men om alla hade köpt sina produkter hade det gått betydligt bättre.
Faktum kvarstår: Det går bättre än någonsin, så ingen kan klaga på att piratkopiering förstör för några brancher.

Allt som är mot piratkopiering är jag för. Antipiratbyrån är bara ett litet steg i 50%-visionen.

APB är en privatpolis (agerar som) som stämmer privatpersoner på miljonbelopp. Dom är inget annat än kapitalismens fotsoldater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit, piratkulturen är inget annat än folk som vill slippa betala för att använda produkter. Mellanhänderna måste ta ut sin del för att överleva. Utan mellanhänder, inga arbetstillfällen. ;)

Egentligen, och från början, ja. Förut så var ju dessa sådana som sålde elektronisk stöldgods. Nu handlar det mer om Nätpirater.

I detta fall, nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor