diarrehampus Skrivet 16 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2005 Kan nån hjälpa mig att konfigurera min router? Jag har lust att skapa en server på cs men det går inte. + när jag försöker skicka saker till en kompis går det skitsegt. Skulle vara väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 16 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2005 Jadu, det är inte så lätt när du inte vill berätta något som kunde vara bra att veta för att kunna hjälpa dig. Som t.ex.: Vad har du för router? Hur har du kopplat upp dit nätverk? Hur har du konfigurerat din router och server? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2005 Jag har en d-link 604+ wireless adsl router. Det är trådlöst. Jag har inte konfigurerat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 16 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2005 Ta reda på vilken port cs samt programmet du skickar med kör med för port. Sen går du in i routern letar dig fram till port-forwardningen och sen bör deti nte vara så svårt. Brukar ju tillomed stå har jag för mig om hur man gör. Man skriver in porten och sen vilken ip den ska gå till i det interna nätverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 (redigerad) In på 192.168.0.1 o skriv in Admin när du loggar in o klickar enter. Gör sen som Urkas sa typ (på Advanced) . Har för mig att standardporten Half-Life använder när man skapar listen är 27015. *edit Det går segt att skicka/ta emot saker med DI604 över MSN Messenger, vette fan vilken port man ska öppna för de (om man alls ska öppna nån). Jag har iofs DI604 och inte +, om de nu är nån skillnad när de gäller de här. Redigerad 17 mars, 2005 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 17 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 Men jag har alla portar öppna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 In på 192.168.0.1 o skriv in Admin när du loggar in o klickar enter. Gör sen som Urkas sa typ (på Advanced) . Har för mig att standardporten Half-Life använder när man skapar listen är 27015. *edit Det går segt att skicka/ta emot saker med DI604 över MSN Messenger, vette fan vilken port man ska öppna för de (om man alls ska öppna nån). Jag har iofs DI604 och inte +, om de nu är nån skillnad när de gäller de här. Finns det nåt standardlösenord/användarnamn där. Jag tvivlar på att nån har ändrat och jag hittar inte papprena. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 Admin och inget pass sa han ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2005 Admin och inget pass sa han ju Men då står det såhär Access Error: Data follows when trying to obtain /frontpag.asp Access Denied - Unknown User Before trying again, you may have to close the browser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Men då står det såhär Access Error: Data follows when trying to obtain /frontpag.asp Access Denied - Unknown User Before trying again, you may have to close the browser Testa med "pass", "password" eller nåt liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts