R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Vet nån någon bra sida på internet där man kan köpa elgitarrer? Har redan hittat musikborsen, men det finns väl fler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 STOORA BOKSTÄVER VILL DOM HA! www.jam.se Om du bor i stockholm typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 (redigerad) Tack. Om vi säger så här då, jag ska ha ett elgitarrpaket. En helt ok gitarr, förstärkare med hörlursuthång, sladdar och väska. Får helst inte kosta mer än 2500-3000. Blir inget mega-paket, men det är inge tanket heller. Jag vill kunna delbetala, helst 24 mån, då jag inte har så mycket pengar atm. Några tips? *EDIT* Begagnat är ok. Och man måste kunna köpa det i stockholm. Redigerad 15 mars, 2005 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Tack. Om vi säger så här då, jag ska ha ett elgitarrpaket. En helt ok gitarr, förstärkare med hörlursuthång, sladdar och väska. Får helst inte kosta mer än 2500-3000. Blir inget mega-paket, men det är inge tanket heller. Jag vill kunna delbetala, helst 24 mån, då jag inte har så mycket pengar atm. Några tips? Ta musikbörsen förfan ! Jävligt bra kundserice och dom är väldigt hjälpsamma och trevliga i affären ! Iaf i Malmö ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Ta musikbörsen förfan ! Jävligt bra kundserice och dom är väldigt hjälpsamma och trevliga i affären ! Iaf i Malmö ! Men dom har väl inte delbetalning ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Men dom har väl inte delbetalning ? Jodå gå in på produkten du vill ha på deras hemsida så har jag för mig att där står något sånt under priset ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Jag tycker att du ska gå till en musikaffär och provspela olika gitarrer så du garanterat blir nöjd med den du köper. Att köpa en bra gitarr handlar ju inte om att ta den som är snyggast, känslan är det viktigaste. Du kan iofs leta upp en bra gitarr i en affär och sedan kolla om du kan hitta den billigare på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Jag tycker att du ska gå till en musikaffär och provspela olika gitarrer så du garanterat blir nöjd med den du köper. Att köpa en bra gitarr handlar ju inte om att ta den som är snyggast, känslan är det viktigaste. Du kan iofs leta upp en bra gitarr i en affär och sedan kolla om du kan hitta den billigare på nätet. Jag tänkte tvärtom, kolla på internet och se om det finns några som verkar bra. Sens sticker jag till nån affär och har dom den så provspelar jag och är det bra så köper jag den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Jag funderar på en SQUIER Special Strat Black eller en SQUIER Bullet Special. Är dessa ok som nybörjargitarrer? Ska mest spela grunge och punkrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Jag funderar på en SQUIER Special Strat Black eller en SQUIER Bullet Special. Är dessa ok som nybörjargitarrer? Ska mest spela grunge och punkrock. Jo det ska väl vara bra eftersm Squier ägs av Fender. Och Squier är väl bara till för nybörjare ? Eller har jag helt fel för mig.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Kan nån säga vilken förstäkare jag ska ha? Den ska vara från musikborsen.se. Begagnad är ok om det är en bra förstärare. Max 1300 kr. Som jag sa, en grunge\punkrock-förstärkare. Sen ska jag nog ha en dist-pedal, ta nån därifrån. Jag beställer förmodligen imorgon (jag ska till en riktig affär först och lyssna på dom), när får jag hem den då? Och vad blir frakten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Kan nån säga vilken förstäkare jag ska ha? Den ska vara från musikborsen.se. Begagnad är ok om det är en bra förstärare. Max 1300 kr. Som jag sa, en grunge\punkrock-förstärkare. Sen ska jag nog ha en dist-pedal, ta nån därifrån. Jag beställer förmodligen imorgon (jag ska till en riktig affär först och lyssna på dom), när får jag hem den då? Och vad blir frakten? Jag tror du kan få en helt ny förstärkare för 1300 på musikbörsen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Bara en sista fråga. Ska jag ha en Peavey Rage 158 eller Fender X-15? Samma pris. Ska mest spela grunge och punkrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Lyd mitt råd: Slopa gitarren och köp en damcykel. Bättre i längden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Bara en sista fråga. Ska jag ha en Peavey Rage 158 eller Fender X-15? Samma pris. Ska mest spela grunge och punkrock. Peavey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2005 Peavey. Yeah ! Jag har en Peavey Rage ! Funkar finfint ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts