ZliPp Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 Tja, Jag skulle ladda ner en patch till cod då såg jag att det var någon ati patach också(så jag laddade ner den) Och nu har allt blivit helt fel i spelen massa grafik buggar och massa skit! Någon som vet vad jag ska göra? Ska jag ta bort alla drivrutiner och installera om eller vad? Snälla hjälp!(Och man är ju inte bäst på datorer så säg gärna ganska exakt hur man ksa göra s¨å jag fattar ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 1. Har du ATI grafikkort? 2. Du måste alltid avinstallera drivrutiner innan du installerar nya. Gå till lägg till ta bort program och ta bort ati drivrutinerna - starta om datorn - installera de nya igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 Gå in i enhetshanteraren ( Windowsflaggan- plus pauseknappen, fliken maskinvara, enhetshanteraren). sen trycker du på plusset bredvid bildskärmskort, och markerar sedan grafikkortet. Nu har det kommit upp några extra ikoner där uppe under flikarna "Arkiv", "Åtgärd" osv. Tryck på den som den står avinstallera när man håller musen där. När den är klar måste du antagligen starta om datorn, nu kommer det antagligen vara skitfult när du startar datorn, men skit i det. Nå går du in på ditt grafikkorts hemsida och laddar hem senaste drivrutinerna till dit grafikkort och installerar det, starta om, sen klart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 13 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 (redigerad) 1. Har du ATI grafikkort? 2. Du måste alltid avinstallera drivrutiner innan du installerar nya. Gå till lägg till ta bort program och ta bort ati drivrutinerna - starta om datorn - installera de nya igen. 1. japp. okey så det var det som var felet, jag skulle tagit bort den första först sen intallerat okey! Men jag har tagit bort alla nu, kan någon länka till den senaste drivrutinen(ati) hittar bara massa konstiga saker....*edit* okey tobbe ska göra det bara någon skickar länken till den senaste drivrutinen! Redigerad 13 mars, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 Kan ju vara bra om vi får reda på vad du har för grafikkort kanske... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 13 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 (redigerad) Kan ju vara bra om vi får reda på vad du har för grafikkort kanske... Jag har ett ati radeon 9600xt men jag gjorde som du sa och det funkar nu, tack så jätte mycket, och du hade rätt, fan så fult det var när man hade gjort dedära, lol papperskorgs iconen var lika stor som min hand lol! Och jag ska tänka på det nästa gång att ta bort den gammla drivrutinen innan jag installerar en ny, tack igen *edit* kanske lite stavfel här och där är trött(som topic beskrivningen, skulle stå installerade för er som inte fattade de ) Redigerad 13 mars, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 14 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Sorry för dubel post. När jag ska lira css så blir ändå allt konstigt, texturer osv blir helt mörk osv. Det kanske inte var den senaste drivrutinen som jag laddade hem, så skulle någon kunna länka till den senaste drivrutinen för ati radeon 9600xt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 14 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Du har inte sagt vilket OS (windows) du har.. Men OM du har windows XP home eller PRO.. så tanka: HÅR Ta den översta, eller den näst översta OM DU VET att du har Microsoft .NET Framework installerat. Om du inte har en aning så ladda ned de översta (klicka på download). Senaste versionen är 5.3.. den jag länkade till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 14 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 (redigerad) Du har inte sagt vilket OS (windows) du har.. Men OM du har windows XP home eller PRO.. så tanka: HÅR Ta den översta, eller den näst översta OM DU VET att du har Microsoft .NET Framework installerat. Om du inte har en aning så ladda ned de översta (klicka på download). Senaste versionen är 5.3.. den jag länkade till. Det var den jag tankade. Men ska jag testa avinstallera igen och installera på nytt ? Men i lägg till eller ta bort program så står det: ATI-hjälp för avinstallation av program, ati control panel, och ati display driver, ska jag ta bort alla dom eller? Och ska man ta bort mappen i C:\ATI\SUPPORT, för där står också drivrutins namnet? Redigerad 14 mars, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 14 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Har du installerat rätt så har du. Är det "bara" i CS:S det strular? Testat något annat Direct3d spel? Funkar Call of duty nu? Kan du posta ett screenshot på felet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 14 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Har du installerat rätt så har du. Är det "bara" i CS:S det strular? Testat något annat Direct3d spel? Funkar Call of duty nu? Kan du posta ett screenshot på felet? Call of duty funkar men css strulade med grafiken förr(någon topic i "spel") fast då laddade jag ner den senaste drivrutinen och då fixade det sig men nu är det HELT fuckt up bild: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Ingen som vet hur man kan fixa? :'( Kanske blir å formatera om... Men man tycker ju att det borde funka, först så var texturena konstiga i cs:s(topic häre) sen så laddade jag ner en ny drivrutin och då blev allt bra. Sen när jag laddade ner en ati fix för cod så glömmde jag avinstallera den "gammla" drivrutinen och då blev allt helt fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Hmm, konstigt. Testa att installera om igen (ta bort först) innan du formaterar, jag vet faktiskt inte hur man fixar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts