Ufosxm Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Tja gullungar. Jag är sugen på att testa Multi Theft Auto efter att ha sett hemsidan otaliga gånger. Men jag har ju inte något av GTA-spelen till PC. Har ni testat detta och i så fall: hur bra funkar det? Laggigt? Vad gör man? Hur många spelare samtidigt? Om det uppfyller förväntningarna så ska jag köpa GTA3 bara för det. Har ju spelat igenom det till PS2 så det känns inte som att jag ska köpa det bara för att få spela singleplayer igen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 GTA3MTA: Shoreside Vale: Man väljer ett "gäng". Man dödar rivalerna och eventuellt varandra ifall det är en 100% DM server man spelar på. Det är ganska laggigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 (redigerad) Rätt laggigt, men det är bättre nu, på förra versionen laggade det apmycket. Vad man gör är att skuta alla andra. Hur många man kan vara beror på serverns inställningar. Högst 25. Edit: om det nu är samma som vc? Redigerad 12 mars, 2005 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Man kan köra stunt också! De är kul som fan, men laggar mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 12 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Det finns alltså inget direkt freeroam-läge där man bara kan åka omkring med en kompis och röja i staden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 (redigerad) Green_Goblin: Nej, det kan man inte. Ufosxm: Man kan göra ett script som bannar/kickar alla som dödar, vilket gör att det i princip blir ett sorts "freeroam" läge. Redigerad 12 mars, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 13 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 Några tips på alternativa multiplayer-mods då? Är det Multi Theft Auto som funkar bäst? Vet ju att man kan få igång den genom Allseeing Eye så den lär ju vara populärast. Har bestämt mig för att köpa GTA3 till PC. Lika bra att få det gjort =) Det var ganska längesen jag spelade det faktiskt och det verkar inte vara så fasansfullt dyrt. Såg det för 99 spänn på Webhallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 (redigerad) Några tips på alternativa multiplayer-mods då? Är det Multi Theft Auto som funkar bäst? Vet ju att man kan få igång den genom Allseeing Eye så den lär ju vara populärast. Har bestämt mig för att köpa GTA3 till PC. Lika bra att få det gjort =) Det var ganska längesen jag spelade det faktiskt och det verkar inte vara så fasansfullt dyrt. Såg det för 99 spänn på Webhallen. En annan multiplayer mod till GTA 3 (Endast GTA 3): http://guardians.ch/ggm/ Den är dock inte så populär som du kanske märker på serverlistan.. Men det är nog bäst att använda MTA nu eftersom att det är populärast. Redigerad 13 mars, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 13 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 Tack för alla goa svar Det uppskattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredde_best Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Hur får man igång det..när man tryckt på start game så står det "You have not specified the path to correct executable(gta3.exe)" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Hur får man igång det..när man tryckt på start game så står det "You have not specified the path to correct executable(gta3.exe)" Lite engelska lektioner skulle väll inte skada? Det betyder: "Du har inte specifierat platsen där gta3.exe fil ligger".. <-- Inte ordagrant men jag har försökt att förenkla det för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredde_best Skrivet 18 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2005 Men hur gör jag det då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 19 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2005 Läs guiderna som står på hemsidan. Jag har provat det men det var inte så superhäftigt =) Inte så laggigt som jag först trodde! Men jag blev lite besviken på att man var begränsad till vissa stadsdelar och att all trafik var borta. Men det var roligt att åka omkring med buss och köra över alla dumma jävlar som försöker spränga mig med ak47. Helt ok multiplayer, men det vore roligare om det var som i San Andreas. Har hört rykten om fin multiplayer i PC-versionen av SA. Nån som vet nått mer om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts