Jump to content

Karta över Springfield

berit
 Share

Recommended Posts

Jag tror att springfield är i texas. Ibland så pratar de med en texas dialekt plus den där galna texasgubben. Och förut såg man såna där "buffalos" , de finns väl bara långt söder om USA som i texas. Det är bara vad jag tror iallafall.

Det är typ bara 1 i hela staden som talar texas-dialekt så springfield ligger nog inte där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Juste, i ett avsnitt flyttade Bush in och blev granne med Simpsons. Bush är ju från texas också.

Bush är från(edit: är född i) New Haven, Connecticut

men dom säger bara att springfield är en av många städer det ryktas att han kommer ifrån

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det åtminstone finns 4 Springfield i USA. Massachusetts, Illinois, Missouri och Ohio har alla en stad med namnet Springfield.

Dålig fantasi eller att de kanske bara älskar namnet vet jag inget om.

Springfield är ett vanligt stadsnamn i USA

det är som om en serie utspelar sig i Kurtköping och det visar sig ett att Kurtköping finns

då betyder det ju inte att serien utspelar sig i den riktiga staden

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bush är från(edit: är född i) New Haven, Connecticut

men dom säger bara att springfield är en av många städer det ryktas att han kommer ifrån

George Bush d.ä som flyttade till Springfield i ett avsnitt är född i Milton, Massachusetts.

Geroge W Bush är dock född i New Haven.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Springfield är ett vanligt stadsnamn i USA

det är som om en serie utspelar sig i Kurtköping och det visar sig ett att Kurtköping finns

då betyder det ju inte att serien utspelar sig i den riktiga staden

Det har jag väl aldrig påstått heller? Jag påpekade bara att det fanns rätt många städer med det namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor