berit Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 (redigerad) Karta över simpsons hemstad http://www.csupomona.edu/~jelerma/springfield/ edit: oops fel länk, fixat Redigerad 12 mars, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 (redigerad) Öhhm...om man klickar där, så kommer bara din avatar på killen i Scrubs... Ädit: Ser att du har fixat det nu... Redigerad 12 mars, 2005 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 (redigerad) Öhhm...om man klickar där, så kommer bara din avatar på killen i Scrubs... Ädit: Ser att du har fixat det nu... Lol. Simpsons old farm. Fins allt IRL`? Jag trodde att dom hadde hittat på nästan allt EDIT: ser nu att allt iaf mkt av det lila texterna fins i serien. Vittery Joe's Coffey shop Redigerad 12 mars, 2005 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Det finns ett ställe som heter apu's apt. bidg, precis bredvid springfield elementery school. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Finns allt IRL`? Nej. Springfield är en fiktiv stad. The mapping of Springfield began in the Spring of 2001 when we realized that no adequate map of Springfield existed either online or in print. Initially the content was collected from the City Profile and Springfield Vacation pages at The Simpsons Archive, but it has since been expanded by numerous viewings of most episodes of The Simpsons. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 12 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Fins allt IRL`? Jag trodde att dom hadde hittat på nästan allt Lewl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 (redigerad) För er som inte fattar så är Apt apartment! Tror jag Platser som jag känner igen: Barneys Apt Evergreen Tarrace (även 742) Lemon Tree Mr. Burns Estate Springfields Nuclear Power Plant The Fighting Hellfish Springfield Cemetary Lighthouse Barts Factory Springfield State Prison Springfield Dam Cletus House Enriched Learning Center for Gifted Children Ranier Wolfcastles House Springfield Pet Cemetary (Är inte Snowball1 begraven där?) Luigis Italian Restaurant Kommer med mer kanske Redigerad 12 mars, 2005 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 För er som inte fattar så är Apt apartment! Tror jag Tror du? Ja, det stämmer precis kan väl jag passa på att konfirmera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Tror du? Ja, det stämmer precis kan väl jag passa på att konfirmera. Whoz teh bitch now? Bah skojja Ska lira lite ROSE nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Tror nog det inte finns någon bestämd karta av hur Springfield ser ut... det är en fantasistad där allting kan finnas... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Stoner's Pot Palace låter som ett 3vligt ställe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Tror nog det inte finns någon bestämd karta av hur Springfield ser ut... det är en fantasistad där allting kan finnas... Simpsons springfield kanske men inte det riktiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 (redigerad) Det finns ju hur många Springfield som helst i USA! Men i ett avsnitt så säger gubben som skinner är "rädd" för: "Inte konstigt att skolan blev utnämnd till Missouries sämsta skola" (Stavning på Missouries) Och i staten Missouries så ligger det en stad som heter Springfield! Edit: La in bilden Redigerad 13 mars, 2005 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 13 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2005 Jag fortsätter meningen åt dig "...before we moved it here" så nej, man får inte veta var springfield ligger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stevex Skrivet 14 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Jag fortsätter meningen åt dig "...before we moved it here" så nej, man får inte veta var springfield ligger. I ett vasnitt så flyttade dom ju hela staden p.g.a. sopor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Simpsons springfield kanske men inte det riktiga. Det fula är att om du tar en ordentlig titt på USA-kartan så ser du att det finns två st springfield.. man får aldrig reda på vilken serien spelas i :'( inte för jag tror att simpsosn springfield och riktiga springfield ser lika dana ut.. eller har jag fel... i will never know Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 14 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2005 Det fula är att om du tar en ordentlig titt på USA-kartan så ser du att det finns två st springfield.. man får aldrig reda på vilken serien spelas i :'( inte för jag tror att simpsosn springfield och riktiga springfield ser lika dana ut.. eller har jag fel... i will never know Det finns nog fler än två Springfield i hela USA. Sprinfield som Simpsons utspelar sig i är i varje fall inte baserad på en verklig stad (iaf inte en som går under namnet Springfield). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 (redigerad) Jag tror att springfield är i texas. Ibland så pratar de med en texas dialekt plus den där galna texasgubben. Och förut såg man såna där "buffalos" , de finns väl bara långt söder om USA som i texas. Det är bara vad jag tror iallafall. Juste, i ett avsnitt flyttade Bush in och blev granne med Simpsons. Bush är ju från texas också. Redigerad 15 mars, 2005 av m0rd0r Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr 7.2 Skrivet 15 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2005 Jag vet att det åtminstone finns 4 Springfield i USA. Massachusetts, Illinois, Missouri och Ohio har alla en stad med namnet Springfield. Dålig fantasi eller att de kanske bara älskar namnet vet jag inget om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2005 (redigerad) Hej, jag är ny. Hittade denna vid en av mina många googlingar, kanske kan kasta lite ljus över saken. Jag har även sett en sida där de använder uteslutningsmetoden, kommer dock inte ihåg länken, men där kryssar de för alla stater de inte kan bo i, t ex New York. http://animatedtv.about.com/cs/springfield...springfield.htm Redigerad 16 mars, 2005 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts