aikjonas12 Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Ja jag startar en topic för diskutioner om flygplan, helikoptrar eller kanske Radio styrda sådanna. Vet inte om det är så många som är itresserade av det men jag gör ett försök. Skälv är jag gyrmt intresserad av helikopter. Siktar ävaen mot att bli helikopter pilot. Har ni frågor om helikoptrar så fråga mig så ska jag försöka svara så gott jag kan. ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Min mor sa att hon beställt en flyglektion åt mig som jag skulel gå på. Tyvärr så tillät vädret inte detta här ute i bonneland, och när det väl gick så insåg vi att vi inte hade några pengar. Det sket sej ganska mycket. Sedan orkade jag inte flyga, så jag har aldrig flugit själv. Tuff skit, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Skälv är jag gyrmt intresserad av helikopter. Siktar ävaen mot att bli helikopter pilot. Har ni frågor om helikoptrar så fråga mig så ska jag försöka svara så gott jag kan. ;D Jag e jag väldigt intresserad av helikoptrar. Funderar kanske på att bli en helikopter pilot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 (redigerad) Jag e jag väldigt intresserad av helikoptrar. Funderar kanske på att bli en helikopter pilot. Här är en sida där det står om flyg utbildningen: Flygskolan Har du åkt helikopter nån gång? Förra sommaren så flög jag en sekorsky s-55 Rett heftigt faktist, dock inte den coolaste helikopter direkt. Redigerad 12 mars, 2005 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Här är en sida där det står om flyg utbildningen: Flygskolan Har du åkt helikopter nån gång? Förra sommaren så flög jag en sekorsky s-55 Rett heftigt faktist, dock inte den kolast helikopter direkt. Vilken är det coolaste då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 Vilken är det coolaste då? Enligt mig så tycker jag att Super Puman är rett cool. Sedan tycker jag att Eurocopter ??? "collibri" http://www.advice.co.jp/balot/air_image/super_puma_2_s.jpg Super Puma Eurocopter 120 colibri Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 Har ett radio plan i källaren. ihopbyggd (utom tanken som jag int öppnat plasten på än). den har stått oflugen i snart tre år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 Har ett radio plan i källaren. ihopbyggd (utom tanken som jag int öppnat plasten på än). den har stått oflugen i snart tre år Brukar bli så med mina modeller okså. Bygger nästan klart sen orkar man inte mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 11 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 Spelar ibland Flight simulator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 11 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 Jag älskar Harriers Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 Jag älskar Harriers De där är vell en sån som kan lyfta vertikalt?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2005 De där är vell en sån som kan lyfta vertikalt?! Ja... Annars är det Meljet Boeing 747-400 som gäller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 1 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2006 (redigerad) Utbildar mig till pilot just nu, vill man bli något så ska man satsa på det. Flyger Diamond DA40: http://www.nextaviation.ch/JPG/da40_img_2.jpg Redigerad 1 juli, 2006 av don_salvatore87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 1 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2006 Mitt favorit plan är lätt F-16 Falcon Och min favorit helikopter är AH-64 Apache Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2006 Utbildar mig till pilot just nu, vill man bli något så ska man satsa på det. Flyger Diamond DA40: http://www.nextaviation.ch/JPG/da40_img_2.jpg Du utbildar dig till pilot nu?! Innan jag skrattar åt dig på ett taskit sätt, hur mycket kostar en flyglektion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 Mitt personliga favoritplan är Saab J35 Draken: http://www.aeronautics.ru/img003/saab-j35-draken-01.jpg Funderar på att ta flygcertifikat nån gång... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 2 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 Flygplan byggda för att döda. Jättetufft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 Dom e ju grymma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 2 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 Utbildar mig till pilot just nu, vill man bli något så ska man satsa på det. Flyger Diamond DA40: http://www.nextaviation.ch/JPG/da40_img_2.jpg Hur svårt är det att manövererera en sån där liten plutt? När man väl är uppe i luften alltså. Antar att start och landning är svårast.(?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2006 Flygplan byggda för att döda. Jättetufft. Man behöver inte uppskatta själva dödandet med dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts