Jump to content

Guitar Harmonics

R2D2
 Share

Recommended Posts

Jag och frenzy har lite problem med harmonics. Hans kompis gjorde en grymm låt, men det grymma harmonics-ljudet är svårt att göra om.

Läste lite guider, men fattade ingenting :lol:.

Om nån (topp3 :blink:) kan ge ett lätt svar på va det är så...vore det bra :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju på vad för sorts harmonics det är. =/

Natural harmonics är inget krångel, det gäller bara att hitta precis rätt ställe att göra dem på och veta när man ska ta bort fingret. Tror det varierar mellan gitarrer var som är bäst, men i regel är det över band 5, 7, 12, 17 och 24 som ger bäst ljud. Antar att du vet hur man gör en natural harmonic, annars: Länklänk.

Om det är en pinch harmonic, då... då är det bara att öva. :blink: Börja med sjuhelvetes massa dist och minska efter hand, det är lättare med mer dist och om du böjer strängen lite grann. Länkilänk.

Hoppas det hjälpte, jag är inte så hej på det här med pinchar själv. :lol:

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack. Men det visade sig att det inte var någon harmonic :blink:.

Jaja..när tråden ändå är öppen, om man vill få ett vanligt rock-sound, t.ex som låten jag ska spela, Boulevard of broken dreams. VIlka nivåer ska man ha bas, mellanregister och diskant på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor