GTA3 freak Skrivet 11 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 De är alldeles för få och de har för få rättigheter. De ska vara hårdare vid ett ingripande-jobb med tjuvar, de ska vara som i USA där får de ha vapen och sånt, det är bra. I sverige får en polis knappt röra tjuven utan att bli stämd själv. Bara här i min ort skulle det behövas ett 50-tal patrullerande poliser dygnet runt som kunde ingripa snabbt och effektivt vid en brottslig handling. Svenska polisen har vapen, blixten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 (redigerad) Jag tycker poliser jobbar bra. Men det finns för få, jag bor i en by som heter Åkersberga det bor ungefär 30 000 om inte mer här. Och antalet polisbilar som patrullerara i denna by är ungefar 2-4 stycken Skojar du? BY? 30k invånare?. :S, Jag bor i en by som heter Pajala. Här finns MAX 6 000 invånare, kanske nått mer eller mindre. Har kommit upp till 2 polisbilar här. Och jag har bott här i över 11 år. Redigerad 11 mars, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2005 Dom som får åka skolbuss till våran skola (d.v.s dom som inte bor i tätorten) brukar få gå på kurser i hur man ska agera under en olycka. Eller nåt sånt, whateva... För några veckor sen var polisen och informera dom eleverna. Då sa en i min klass (på skoj) "Skjut en snut!). En av polisern vände sig om, tog honom i armen och själlde ut honom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts