Jump to content

The Getaway Black Monday

Guest Cyper
 Share

Recommended Posts

Guest Cyper

Hej! Tänkte köpa Black Monday! Men jag har lite frågor, vill inte slösa bort pengar på ingenting, som jag gjorde på The Getaway (The Getaway 1.)

1: Finns freeRide tillgänglig från början?

2: Har men en karta så man ser vart man är? (GPS)

3: Är staden störe än i första spelet?

4: Är det mer blod i spelet än det gammla?

5: Finns det många nya bilar?

6: Kan andra människor bli jagad av polisen?

7: Kan andra människor bråka/skjuta osv?

8: Kan man gå in i nåt hus/byggnad, ca hur många? (På FreeRide Alltså)

9: Finns det några nya vapen, isåfall villka?

10: Är det mer fotgängare på gatan än i föra spelet?

11: Har hört att det ska finnas gränder mellan husen, finns det?

12: Det ska visst finnas en tunnel-b station, kan man åka tåg, passerar det tåg i den?

13: Finns det mycket buggar?

14: -Båtar och annat finns det-?

15: Kan vädret ändras i uppdragen, och kan man ändra väder i FreeRide Mode?

Försök och svara på alla frågor från 1-15!

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Tänkte köpa Black Monday! Men jag har lite frågor, vill inte slösa bort pengar på ingenting, som jag gjorde på The Getaway (The Getaway 1.)

1: Finns freeRide tillgänglig från början?

2: Har men en karta så man ser vart man är? (GPS)

3: Är staden störe än i första spelet?

4: Är det mer blod i spelet än det gammla?

5: Finns det många nya bilar?

6: Kan andra människor bli jagad av polisen?

7: Kan andra människor bråka/skjuta osv?

8: Kan man gå in i nåt hus/byggnad, ca hur många? (På FreeRide Alltså)

9: Finns det några nya vapen, isåfall villka?

10: Är det mer fotgängare på gatan än i föra spelet?

11: Har hört att det ska finnas gränder mellan husen, finns det?

12: Det ska visst finnas en tunnel-b station, kan man åka tåg, passerar det tåg i den?

13: Finns det mycket buggar?

14: -Båtar och annat finns det-?

15: Kan vädret ändras i uppdragen, och kan man ändra väder i FreeRide Mode?

Försök och svara på alla frågor från 1-15!

1: Jag kom inte ihåg, men jag tror inte det

2: Tryck på start så får du se en karta och vart man är

3: Lite faktist, det är nästan exakt samma men några nya vägar finns

4: Ja det tycker jag

5: Det finns massvis med nya bilar

6: Nej, det har jag inte sett

7: Inte på varandra, nej

8: Det finns väl något hus man kan gå in i, men det är inte många

9: Det finns många nya vapen, Speciellt pistoler

10: Det är lika mycket ungefär

11: I Soho finns det gränder mellan husen men i övrigt är det inte så mycket

12: Aldrig åkt tåg på Free Roaming men i ett uppdrag åker man tåg och skjuter gängmedlemmar på en tågstation

13: Det finns inte mycket men de som finns är überroliga t.ex att gå i luften

14: Det är samma som tåg, man kan inte åka båt i Free Roaming men i ett uppdrag ska man fightas mot ett gäng på en liten båt

15: Vädret kan ändras överallt

Hoppas du tycker svaren var bra -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Det var bra!! tackar! ;) Har du varit inne i nåt hus i FreeRide/freeroaming?

Kan verkligen vädret ändras i FreeRide/freeroaming? -_-

Kanske ska köpa det, om du orkar får du ge ut bilder eller bara skriva upp alla vapen som finns i spelet här. Skulle ochså villja veta antalet på fordon. (w00t)

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var bra!! tackar! :lol:  Har du varit inne i nåt hus i FreeRide/freeroaming?

Kan verkligen vädret ändras i FreeRide/freeroaming? :blink:

Kanske ska köpa det, om du orkar får du ge ut bilder eller bara skriva upp alla vapen som finns i spelet här. Skulle ochså villja veta antalet på fordon. :wub:

Många hus man gör uppdrag i kan man knalla in i på Free Ride alltså

vädret ändras inte när man kör, men på Free Ride kan man vara fler olika personer och om man är en gubbe och vill byta till en annan

så ändras vädret

Det finns mycket vapen polisen har MP5 gänkillarna har Shotguns och

Kalashnikovs.

Bilar finns det hur mycket som helst utav allt från sopbilar till snobbiga Maybachs.

Min favorit är nog Smart ForFour eller en Mountian Bike

Redigerad av GTA_PIMP
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Har trafiken blivit värkligare sen det första spelet?

Måste man ha klarat en viss bit för att byta gubbe/person i Freeride?

Kanske är som på gta, man gör ett uppdrag i ett hus/byggnad sen när man har klarat det så kan man gå in i det. När jag spelade det första TGW for jag förbi en polisstation. Man kunde se in i den men inte gå in =/.. frusterande.. Visste inte att Mountian Bike's fanns. Hur mycket bättre är 2;än 1;an? (Säg i %. ^_^ )

Har funderat på att köpa det, värkar vara ett bra spel. Kan man åka nåt fordon som tex, bus? Sen en viktig sak, kan man gå in i typ en bar eller nåt? Är det mindre trafik på natten? Måste nog köpa spelet, älskar London. :unsure:

Och kan man spara i Freeride, skulle vara roligt att spara bilar osv..?

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har trafiken blivit värkligare sen det första spelet?

Måste man ha klarat en viss bit för att byta gubbe/person i Freeride?

Kanske är som på gta, man gör ett uppdrag i ett hus/byggnad sen när man har klarat det så kan man gå in i det. När jag spelade det första TGW for jag förbi en polisstation. Man kunde se in i den men inte gå in =/.. frusterande.. Visste inte att Mountian Bike's fanns. Hur mycket bättre är 2;än 1;an? (Säg i %. ^_^ )

Har funderat på att köpa det, värkar vara ett bra spel. Kan man åka nåt fordon som tex, bus? Sen en viktig sak, kan man gå in i typ en bar eller nåt? Är det mindre trafik på natten? Måste nog köpa spelet, älskar London. :unsure:

Och kan man spara i Freeride, skulle vara roligt att spara bilar osv..?

1. Jag tycker det, det kör seriösare och använder blinkers när de svänger

2. Ja, man måste ha hittat vissa keys (nycklar) för att låsa upp fler karaktärer

3. Du åkte nog förbi Snow Hill policestation, den kunde man gå in i på första The Getaway

4. Mountain Bike finns fast man kan inte cykla jätte snabbt

5. 2:an är mycket roligare speciellt det här med nycklar som gör så att man kan låsa upp "race" och "black cab" och annat

6. Köp spelet, det är skitkul

7. Man kan åka buss, askul att glida runt i en dubbeldäckare

8. Nej tyvärr kan man inte gå in i en bar

9. Man kan tyvärr inte köra på natten

10. Det finns gömda garage lite här och där i London som väntar på att fyllas med en snygg bil som du kan spara där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror nog jag ska köpa det, värkar skit kul! :unsure:

Gör det för Guds skull

Men här kommer lite minus

-Det är mindre uppdrag i Black Monday än vad det var i första The Getaway

-Något uppdrag är så svårt att man kan få lite damp (varning för damp på uppdrag 15)

-Spelkänslan har inte blivigt mycket bättre gämfört med ettan

-Uppdrgen i början kunde ha varigt litte enklare

Men köp spelet det är kul

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej, ja undrar om det e NÅN som klarat uppdrag 19 på black monday, håller på att få damp för att jag inte kommer vidare, har satt fast på uppdraqg 19 2 veckor nu (fy fan va dålig ja e) så skulle vara OERHÖRT tacksam om någon kunde säga hur man ska göra för att klara detta dryga uppdrag <_<:huh::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej, ja undrar om det e NÅN som klarat uppdrag 19 på black monday, håller på att få damp för att jag inte kommer vidare, har satt fast på uppdraqg 19 2 veckor nu (fy fan va dålig ja e) så skulle vara OERHÖRT tacksam om någon kunde säga hur man ska göra för att klara detta dryga uppdrag ;) (:!!!:)<_<

Men vart i uppdraget har du fastnat är det när du skall följa efter skåpbilen som du dör.

Eller är det när du ska döda Nadya?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan passa på att fråga här; vad handlar det om, liksom vad går det ut på??

Man är först en polis som kommigt tillbaka till sitt polisjobb som han blev av med eftersom han sköt en kille i ryggen.

Nu jobbar polisen (Sg. Ben Mitchell) på att vara den bästa polisen i sitt swat-team i kampen om att sätta stopp för det kriminella London.

Men mitt i Londons kriminella hjärta hittar man lite senare en kille som heter Eddy O'Connor som har varigt boxare i flera år. Hans kamp är att rädda hans boxningsgäng att gå under. Men i ett gängkrig mellan Yardies och Baltiska Maffian dör Eddies boxartränare och nu skall Eddie hämnas.

det har handlingen av The Getaway: Black Monday

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värkar bra det där med Eddie.. :D

Men jag glömde att man kan göra uppdrag med en tjej som heter Sam.

Hon är kompis med Eddie och är en datahacker, fast hon blev kompis med Eddie på ett ungdomsläger för problembarn, sen började dom sammarbeta. Och i ungdomsgrejen började Sam att hålla på med Gymnastik så det mäst avv hennes uppdrag går ut på att hoppa upp på lampor osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Uppdragen där man spelar som engelska motsvarigheten till SWAT är kul.

Uppdragen som boxaren är okej och uppdragen med bruden är värdelösa (finns bara ett par stycken som tur är).

+ för; verklighetstroget och raggdolleffekter. Riktiga bilar.

- för; förutom grafiken och raggdoll är det här spelet sämre än GTA på alla punkter. Vänstertrafiken i London och alla enkelriktade gator. Styrningen till fots är under all kritik (man vänjer sig en del efter ett tag). Och blien går sönder för lätt (dock förbättrat sedan förra spelet).

Men det är allt som allt ett helt okej eller tillochmed bra spel även om det inte kan jämföras med GTA.

På en betygskala från 1-10 för det här spelet 6,5 av mig.

Redigerad av Galenhund
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är när man ska döda nadia man skjuter på henner men hon dör inte (skumt) jag har kommit till huset dödat alla gubbar men nadia går inte Att döda nån som vet hur man ska göra med henne?

Hahaha ju nu kanske du undrar varför det tar sån tid att döda Nadya. Men jag kan tre sätt.

1. Hoppa bara till taket som hon hoppat till, men bara efter du dödat alls som står på det.

Du kommer få lite skada medans du hoppar men inget mer senare, snabbt gå rakt till slutet av taket. Du skall alltså gå bakom det glasiga taket som sticker upp.

Denna sak är lite tricksig men när du är på den sidan längst bort ska du stå där det kutar ner lite.

Man kan se Nadyas huvud lite grann och sikta manuellt på det och mäppra på bara (man kan även se ljuset från hennes pisolskott).

Om man inte gör det måste man flytta sig lite till så man vet att man kommer att träffa, hon kommer att skjuta mot dig men det glasiga taket är din hjälp.

Så skjut bara manullet på hennes huvud när du står där och helt plötsligt är hon död.

2. Ta skydd bakom väggen vid luftkonditioneringen och manuellt skjut mot hennes huvud.

Ta ibland skydd mot väggen igen sen efter ett tag så är hon död.

3. Denna är ganska lik #1. När du skjuter bakom glastaket kan du märka att Nadya inte skjuter.

Hon står faktist och kollar bort (i den riktningen du hoppa till taket ifrån). Om du ser detta, gå sakta bakom henne.

Börja då slå henne tills hon faller ner på marken och fortsätt så, du kan även ta nackgrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor