kalle.b Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Några som vet nått BRA program som man kan göra hårddisken snabbare nästan varenda gång jag ska spela ex. battlefield så så hackar den sig totalt jag måste dra ut sladden då. :'( Jag e säker på att det inte e nått virus jag virussöker datorn varje vecka plus att jag har ett virusprogram för 500kr och en brandvägg för 100kr Jag vet inte vad jag ska göra. Jag köpte min dator för sammamlagt 15 tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Några som vet nått BRA program som man kan göra hårddisken snabbare nästan varenda gång jag ska spela ex. battlefield så så hackar den sig totalt jag måste dra ut sladden då. :'( Jag e säker på att det inte e nått virus jag virussöker datorn varje vecka plus att jag har ett virusprogram för 500kr och en brandvägg för 100kr Jag vet inte vad jag ska göra. Jag köpte min dator för sammamlagt 15 tusen. Haha, priserna på produkterna spelar ingen större roll.. Det är kvalitén som spelar roll. Kolla upp ditt RAM minne, du bör ha minst 256 (rek. 512mb) för att spela bf1942 och bf:v laggar oavsett om du har massvis med ram. Har du tipptopp ram kan du alltid testa uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 (redigerad) Själv har jag 512 i ram jag vet inte exakt hur man kollar vad man har förs grafik kort. Jag e inte så värst bra på datorer. Redigerad 8 mars, 2005 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 8 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 (redigerad) Snälla man inte NÅN hjälpa mig. Jag har inte en aning vad man ska göra. EDIT: Sorry för dubbelpost. Redigerad 30 januari, 2008 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Kolla först om det är nått skit på skivan, sen så tvättar du den, sen så provar du igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Har du lite plats på Hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Tryck samtidigt på "windowsflaggan" och pauseknappen" på tangentbordet. Gå sedan in på fliken "maskinvara", sen enhetshanteraren. Sen trycker du på plusset bredvid t ex bildskärmskort, processor, RAM osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 (redigerad) Klicka Ctrl+Shift+ ESC i Windows, om det i Taskmanagern är mer än låt oss säga 15 / 18 prylar som drivs så rekommenderar jag diskfragmenteraren eller att formatera. *edit* Eller så klickar du på fliken "Prestanda" och tittar hur mye ditt system anstränger sig. Redigerad 8 mars, 2005 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Klicka Ctrl+Shift+ ESC i Windows, om det i Taskmanagern är mer än låt oss säga 15 / 18 prylar som drivs så rekommenderar jag diskfragmenteraren eller att formatera. *edit* Eller så klickar du på fliken "Prestanda" och tittar hur mye ditt system anstränger sig. Ctrl+Alt+Del är bättre, då behöver man inte flytta högerhanden lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Är knappast hårddisken, antagligen har du för lite RAM så datorn tar minne från hårddisken vilket i det fallet är långsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Klicka Ctrl+Shift+ ESC i Windows, om det i Taskmanagern är mer än låt oss säga 15 / 18 prylar som drivs så rekommenderar jag diskfragmenteraren eller att formatera. *edit* Eller så klickar du på fliken "Prestanda" och tittar hur mye ditt system anstränger sig. Skojar du eller? Själv kör jag 38 processer, systemprocesser, windows-extenders (Dexpot, TaskSwitch, etc.), desktop-program (Samruize, Rainlendar, etc.), Apache, MySQL, Foobar, MSN Messenger, mIRC, Firefox och Antivirus. Sammanlagt använder de för närvarande 400mb av totalt 1536mb RAM-minne. Cpu-användning ligger stadigt på runt 4%. Alltså finns det ingen anledning till att formatera bara för att man kör ett antal processer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 8 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 Tryck samtidigt på "windowsflaggan" och pauseknappen" på tangentbordet. Gå sedan in på fliken "maskinvara", sen enhetshanteraren. Sen trycker du på plusset bredvid t ex bildskärmskort, processor, RAM osvDet verkar konstigt nog inte funka på vår dator. :(Och jag har en hel del plats ganska mycket men jag vet inte exakt just nu. Kolla först om det är nått skit på skivan, sen så tvättar du den, sen så provar du igen. Det verkar heller inte funka jag hade inte ett enda liten repa eller annat på skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
power_psychic Skrivet 8 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2005 varenda gång jag ska spela ex. battlefield så så hackar den tusen. Men battlfefield suxx0r! Jag sitter på en: P4 3.2ghz, 512 RAM, ATI x800xt 256mb PCI-e, 160gb HDD. Nyformaterad och uppdaterad med dom senaste drivrutinerna till allting, ändå så laggar Battlefield Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 9 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2005 Om det laggar så beror det på taskig lina, inte taskig dator. Men om det däremot hackar och datorn är en hyfsat bra grej så bör du köra lite adaware osv. Spywares o skit kan tugga JÄVLIGT mycket av din dators prestanda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Skojar du eller? Själv kör jag 38 processer, systemprocesser, windows-extenders (Dexpot, TaskSwitch, etc.), desktop-program (Samruize, Rainlendar, etc.), Apache, MySQL, Foobar, MSN Messenger, mIRC, Firefox och Antivirus. Sammanlagt använder de för närvarande 400mb av totalt 1536mb RAM-minne. Cpu-användning ligger stadigt på runt 4%. Alltså finns det ingen anledning till att formatera bara för att man kör ett antal processer... Det blir större kö i minnet vilket kan bidra till minskad prestanda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Det blir större kö i minnet vilket kan bidra till minskad prestanda Självklart vet jag det, men det är oväsentligt för mig då jag inte mräker någon prestandaförlust själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Men battlfefield suxx0r! Jag sitter på en: P4 3.2ghz, 512 RAM, ATI x800xt 256mb PCI-e, 160gb HDD. Nyformaterad och uppdaterad med dom senaste drivrutinerna till allting, ändå så laggar Battlefield Det är knappast datorn... Visserligen är RAMet flaskhals som fan men det borde inte lagga på ett sådant system Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
power_psychic Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Det är knappast datorn... Visserligen är RAMet flaskhals som fan men det borde inte lagga på ett sådant system Nä, det tycker inte jag heller, men fan, det kan inte vara för dålig uppkoppling iaf, för det laggar lika mycket när jag lirar offline mot botar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2005 Kan erkänna att BF laggar rätt mycket på min ena dator Fast den är inte så jätte bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts