Frenzy Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Jag tycker den svenska lagen för folkmord är lite lam faktiskt Ja vadå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
power_psychic Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Ja vadå? 12 år fängelse är max om du utrotar ett folkslag (eller har jag fattat fel ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anarchy Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 12 år fängelse är max om du utrotar ett folkslag (eller har jag fattat fel ) Om du utrotar ett folkslag så kommer du med största sannolikhet ställas inför rätta av FN i den internationella domstolen, för brott på människorättighetens lagar, och de har lite annorlunda straff i Haag, somk domstolen ligger i, än i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 (redigerad) Om en tjuv halkar på ditt golv medans han gör inbrott i din lägenhet så åker du också på skit för du har för "halt" golv(han måste såklart skada sig då alltså)... Den är sjuk! Redigerad 7 mars, 2005 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 (redigerad) Om en tjuv halkar på ditt golv medans han gör inbrott i din lägenhet så åker du också på skit för du har för "halt" golv(han måste såklart skada sig då alltså)... Den är sjuk! Ja, han har ju inget att göra i mitt hus/lägenhet så då tycker jag att han får skylla sig själv. Detsamma gäller hinder och annat i huset som kan skada någon. Redigerad 7 mars, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 7 mars, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Finns de ingen sida me svenska lagar på internet? har ingen lagbok hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Ja, han har ju inget att göra i mitt hus/lägenhet så då tycker jag att han får skylla sig själv. Detsamma gäller hinder och annat i huset som kan skada någon. Visst visst, men så lyder inte lagen Var en kvinna som hade en rånare i sitt hus. Rånaren hade snubblat i hennes trappa och slagit i sitt huvud, kvinnan fick betala böter för trappan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Var en kvinna som hade en rånare i sitt hus. Rånaren hade snubblat i hennes trappa och slagit i sitt huvud, kvinnan fick betala böter för trappan. Otroligt dumt. En till: en kvinna hade precis badat sin hund och tänkte torka den. hon fick för sig att hon kunde sätta hunden i mikron så den skulle torka snabbare. hunden dog och kvinnan stämde mikroföretaget eftersom det inte stod någonstans att man inte fick göra så. hon vann och efter det så gjorde företaget en lång lista på vad man inte kunde sätta in i mikron och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 En till: en kvinna hade precis badat sin hund och tänkte torka den. hon fick för sig att hon kunde sätta hunden i mikron så den skulle torka snabbare. hunden dog och kvinnan stämde mikroföretaget eftersom det inte stod någonstans att man inte fick göra så. hon vann och efter det så gjorde företaget en lång lista på vad man inte kunde sätta in i mikron och sånt. Det låter som en typisk USA-stämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Det låter som den med katten i mixern, självklart i usa då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Det låter som den med katten i mixern, självklart i usa då Hur går den historien?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Det låter som en typisk USA-stämning. Du tog orden ur min mun. Var annars, i denna vridna värld, kan vi hitta något så sjukt och idiotiskt som detta? I Frihetens land, såklart... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Du tog orden ur min mun. Var annars, i denna vridna värld, kan vi hitta något så sjukt och idiotiskt som detta? I Frihetens land, såklart... Pöh! Frihetens land my ass! Jävla amerikaner som tror dom är nåt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Sorgligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Finns de ingen sida me svenska lagar på internet? har ingen lagbok hemma Gör om jag; prenumerera på den nya versionen som släpps några gånger per år och gå och hämta ut den på posten, snabbt, billigt och bekvämt - förutom att man måste gå till posten, och betala mycket pengar, och särskilt bekvämt är det egentligen inte, men bra är det. och väldigt underhållande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 (redigerad) Några "dumb laws" i Sverige enligt www.dumblaws.com.: *A prince or princess who marries without the consent of the government, that person forfeits the right of succession for his/her children and all other descendants. *While prostitution is legal, it is illegal to use the services of a prostitute. *You may only own half a meter down in the ground of any land you own. *It is illegal to repaint a house without a painting license and the government's permission. *If you release pigs into a acornwood (or a beechnutwood) mutually owned by you and at least one more, and exceeded your quota of allowed pigs, you will have to pay a fine for each each pig to the other owners and to restore any damages caused by the extra pigs. Redigerad 7 mars, 2005 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 (redigerad) Hets mot folkgrupp är en ganska dum lag, jag menar jag har inte mycket över för nazister, men denna lag begränsar faktiskt yttrandefriheten. Det var en fin ide, men de får det att verkar som att invandrare är svaga och bör skyddas. Jag kan säga att jag behöver inte den här skitlagen, jag är inte svag och jag tycker om fri debatt Redigerad 7 mars, 2005 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 *While prostitution is legal, it is illegal to use the services of a prostitute. Tycker faktiskt det är ganska vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Att om din grannes träd rammlar över din tomt i en storm t.ex på ditt staket så att ditt staket går sönder så får DU betala ditt staket och inte din granne. Själv tycker jag att det är ganska dumt med tanke på att trädet stod på hans sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
johanp Skrivet 7 mars, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2005 Först och främst så är livstids fängelse obestämt, han som bombade tyska ambassade sitter väl inne fortfarande? är lite osäker på denna dock. men det finns många som suttit längre än 12år, sen hur mycket bättre människor de blir av det är en annan sak. Vad är det konstiga med de där som mr tobbe nämner? den första stämmer inte längre och resterande tycker jag är klart rimliga. Sen är det i 99% av fallen då folk klagar på lagen inte lagen som är felaktig utan hur den domare som först tillämpat den har använt den "fel" vilket sedan blivit prejudicerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts